zindelijk maken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cindypascal, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Judith75:

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier geen gepush hoor... ze geven het zelf wel aan als ze daar aan toe zijn. Het ritme en de ontwikkeling van een kind volgen en daar op inspringen vind ik zelf een stuk natuurlijker.

Mn dochter is nu bijna 2 en nog echt niet zindelijk hoor. Ze is nu zover dat ze het zelf aangeeft als ze heeft gepoept (al ruik ik het zo ook wel hoor) en dat ze graag een schone luier wil. Verder vind ze het leuk om mee te gaan als ik naar de wc gaat. Het potje staat ook in de buurt en daar gaat ze wel eens op zitten. Pop heeft ook een potje en pop zit daar ook regelmatig op maar daar blijft het nog ff bij.

Met warme dagen toen we veel buiten waren heeft ze een gewone onderbroek aangehad zonder luier en haar regelmatig op het potje gezet maar uiteindelijk liet ze het gewoon lopen en wou ze een schone onderbroek. Het komt vanzelf wel... ik merk dat ze er meer en meer mee bezig is dus uiteindelijk zal ze wel zover zijn dat ze ook echt wat gaat doen erop. Ze heeft het vaak nog gewoon te druk met ontdekken van de wereld om te bedenken dat ze een plas moet doen, het besef van ik moet poepen komt nu wel langzamerhand.

3. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ieder zijn mening hoor, dat geeft niks. Maar als we het over NATUURLIJK hebben... luiers zijn niet natuurlijk, die worden in een fabriek gemaakt. Van nature zijn we allemaal naakt.... En in de westerse landen waar de kindjes geen luiers om hebben zijn ze vaak al met anderhalf zindelijk.

4. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Daar zit ook weer wat in...

Maar nu wacht ik mooi nog even.

5. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere

NEe want dit is wel iemand in zn waarden laten zeker?

Ik mag toch sarcastisch zijn... wie zegt dat ik die mensen niet ni hun waarde laat.. eidereen mag doen wat zij willen... en IK mag dus ook sarcastisch zijn... JIJ bent degene die nu persoonlijk reageert op iemand..

dus als jij 't over "in waarden laten hebt|", kan je denk ik nog wat opsteken van jezelf geloof ik ! :rolleyes:

En wat betreft druk maken... ik maak meabsoluut niet druk om andere mensen en hun zindelijkmakerij... vandaar da tik dus ook zo sarcastisch kan reageren... Jij maakt je nogal druk over mensen die sarcastisch reageren geloof ik.... zoals ik al zei " lees nog eens je eigen stukje over "in waarden laten" en steek er wat van op !

6. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Pfff Saraah kom op man laat iedereen gewoon in zijn waarde en het ging echt niet alleen maar over jou.

Waar maken we ons druk om pff in wat voor wereld leven we man!

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    sorry steff.. ff goed terug lezen..
    t ging wel degelijk over mij... sinds ze mij gequote heeft !..

en ik vind dat ik 't recht heb.. er dan op te reageren.. TOCH?..
    zoals jij weer op mij hebt gereageerd? ...
    ik vind dat als zij 't over waarden heeft... zij zich daar zelf ook aan moet houden.. ik vond haar reactie totaal niet waardevol naar mij toe..

maar goed.. dit heeft niks meer met zindelijk maken te maken...
    en hier heb ik geen zin in... Sowieso stond jij BUITEN de discussie.. en heb ik geen zin mij te verdedigen.. om een reactie die ik plaatste..
    waar ik goed recht op heb... en vervolgens, wanneer iemand mij daar uit quote.. ik daar niks terug op mag zeggen...
    Dan denk ik idd... WAAR gaat 't heen in de wereld.. als je niet eens mag zeggen wat je wilt..!

8. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    en heb ik geen zin mij te verdedigen

Waarom doe je het dan als het allemaal niet nodig is?
    Waarom voel je eigen zo aangevallen dan?Ik lees soms ook wel eens dingen waar ik me op aangevallen voel en dan denk ik gewoon ach laat ook maar ik reageer er niet eens op.
    Als iedereen zo fel op elkaar gaat doen hier wordt het helemaal niks meer met zwangerschapspagina denk ik zo.
    En waarom zouden we inderdaad een hele discussie voeren over zindelijk maken?
    Zindelijk maken en potje training is heel wat anders.

9. juutje68

juutje68 Lid

4 jun 2007
    5
    0
    0
    Amsterdam
    Hai, ik ben met Aron begonnen toen hij 20 maanden was, hij geeft aan wanneer hij pipi moet doen, maar toen weer een tijd niets en nu (hij is bijna 23 maanden), gaat hij al minimaal 3x per dag op het potje, maar alleen als hij het zelf aangeeft, zie wel wanneer hij volledig zindelijk is.

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    uhm...
    ten eerste niet iedereen is zoals jij.
    ten tweede.. ik was geen discussie begonnen ik zei
    (als je ff de moeite nam terug te lezen)
    "ik heb noa met 2 maanden al zindelijk gemaakt"( en dit was sarcastisch bedoeld"
    daar is toch niets mis mee..
    maar iemand moest daar weer op reageren.. dat ik dat moest laten/.... en waarom dan wel?
    ik mag dat toch zeggen?
    ik verdedig mezelf niet tegenover jou
    maar wel tegenover robyn... omdat zij 't over waarden heeft.. terwijl ik niet vind dat zij mij WEL met waarden behandeld.. en dat hypocriet vind.

11. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    hhmm.. ik was zelf met een jaar zindelijk, maar goed, mijn moeder moest de luiers toen nog wassen.. :)
    ik gebruik voor keira snachts ook katoenen luiers, puur omdat luiers bij haar altijd zo raar zitten, ze heeft best dikke bovenbeentjes, en zelfs maatje groter laat een vette afdruk achter, en lekt dan ook nog eens, een gedoe dus. maar overdag wel hoor... ze sliep meteen de hele nacht door met katoenen luiers.. wat ik dus wil zeggen, ik heb het idee dat de luiers haar niet echt lekker zitten, welk merk/maat ik ook probeer, het is 1 gedraai en geklaag als de luier om moet, en 1 gelach als hij af gaat. toeval? de katoenen luier word neutraal ontvangen:)

ik zou voor haar best graag willen dat ze vroeg zindelijk was, ik heb zelf geen haast ermee, maar heb haar veel zonder luier op zo een ziekenhuisje matje, maar op een po? ik denk dat ik nog even wacht tot na een jaar ofzo, of tot zij het aangeeft.

12. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Mijn man en ik waren allebei zindelijk toen we 1 waren. Van het ene op de andere dag ging het gewoon. Maar ja, we hebben het wel over 32 jaar geleden. Nu is alles weer anders, maar ik ga Moira zeker wel een paar keer per dag op de pot doen alleen zodat ze echt goed kan wennen.

13. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb voor Britt wel een potje gekocht maar het is nu alleen nog maar leuk speelgoed, want erop zitten wil ze niet.

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    M'n moeder en schoonmoeder vertelden laatst dat kinderen vroeger al heel snel zindelijk waren (idd rond een jaar, anderhalf) omdat we toen nog allemaal in katoenen luiers rondliepen en dat is natuurlijk voor kinderen veel vervelender dan die wegwerpluiers van nu. Nu voelen ze het niet eens als ze geplast hebben.

Maar goed, ik vind het als ze jonger dan een jaar zijn ook persoonlijk nog wel wat te vroeg. Maar ieder z'n eigen toch?

@Saraah, op het moment dat je een sarcastische opmerking maakt laat je de mensen die hier serieus reageren en vertellen over hun kleine die al op het potje gaat, absoluut níet in hun waarde.
    Naar mijn idee kun je daar dan ook reacties op verwachten.

15. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Ik vind dat nogal overtrokken reactie hoor..
    ik mag toch sarcastisch wezen.. iedereen heeft toch een eigen mening.. en iederen heeft recht om deze op welke manier ook te uiten...
    als ik had gezegt.. dat ik iedereen idioot vond dat ze al zo vroeg zindelijk willen maken.. en dat ze zich ff na moeten laten kijken/.. DAN had ik mensen niet in hun waarden gelaten.. dit heb ik echter niet gedaan... het was een onschuldige sarcastische opmerking... waar nu een super ophef over wordt gemaakt.. omdat jullie 't niet eens zijn met het feit dat ik mijn kind niet met 3 maanden zindelijk wil krijgen...

zeeeeer kortzichtig allemaal.

16. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

@saraah meid laat lekker gaan joh, je bloeddruk loopt nog op man haha

ik kon er wel omlachen omdat ik dacht dat je het echt meende hahahahah lekker lomp!

maar laten we hier lekker over op houden joh waar maken we ons druk over...

17. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja ik reageer heir niet meer.. je hebt gelijk...
    dit gaat nergens meer over... mijn punt is ieder geval duidelijk ;)

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Net als jij het recht hebt om hier iets neer te zetten, heeft een ander het recht om daar weer op te reageren. Niets kortzichtigs aan ;)

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    En inderdaad nu weer ontopic.

Kwebbel

20. Niet meer actief

Vind ik ook ff weer ontopic.
    Onze dochter die heeft vorige week ook 2 geplast en 1 keer gepoept op het potje. Maar ik denk echt ondertussen dat het puur toeval is geweest. We zetten haar regelmatig op het potje maar ze doet niks.

Ik vind dat ieder voor zich moet weten wanneer ze dat met de kleintjes willen gaan oefenen... En als de een dat doet rond de leeftijd van 3 en de ander met 1,5 al. Ik vind alles prima.

Deel Deze Pagina