hoe doen jullie het met dit weer? het is bij ons ruim 25 graden in huis, en mn zoontje ligt alleen in zn luier in de box. hij heeft zojuist een flinke fles (150cc) met venkelthee gehad (water vind ie vies) omdat hij maar niet meer stopte met krijsen en het nog lang geen tijd was voor zn volgende voeding. hij is na zn fles gestopt met krijsen dus misschien dan toch dorst gehad... hoe kleden jullie je kindjes met dit weer en hoeveel water/drinken geven jullie extra?
Iris heeft ook alleen maar haar rompertje aan. Weet iemand hoe het zit als je borstvoeding geeft? Heb wel eens gehoord dat je dan beter geen water kan geven? Wie weet hier iets meer van?
ik heb noa alleen een rompertje aangetrokken. ik geef geen extra water of thee, doen jullie dat tussen de flesjes door?
wat voor thee geven julie? mijn kraamhulp zei dat venkel thee "slecht"is zou kanker verwekkend zijn?dus durf dat niet tegeven
bij bv hoef je geen extra water te geven, de bv word door je lichaam aangepast en word wateriger, zodat je kindje genoeg vocht binnen krijgt
wat moet de kleine aan als je naar buiten met hem gaat? Wij doen Erik in de buikdrager. Dus das best wel warm ( parasol is namelijk kapot en dan ligt ie vol in de zon in de kinderwagen )
Ik laat haar komen wanneer ze wil vandaag aan de borst. Ze mag zoveel drinken als ze wil. Oja en in de wagen en je hebt geen parasol, Ik doe nu steeds een hydroluier voor de bak. Dat absorbeert veel beter dan een parasol. Is wit en dekt de wagen beter af. Ik heb wel een parasol, maar ik vind dat niet voldoende.
@Wizard: lees deze link maar even gaat over bv en warm weer http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... zomer.html @Makey: ik heb idd geleerd (op bvcurusus) dat venkelthee kankerverwekkend zou zijn. Ik laat mijn kindje zo vaak drinken als hij wil, en gewoon onder een lakentje te slapen.
Ik geef ons kindje gewoon om de 3 uren borstvoeding. meer vraagt ze ook niet. kleertjes vandaag: rompertje lange mouwtjes, katoenenmio en jurkje. ik vind blote armpjes toch wat te koud eigenlijk. we zitten vaak binnen
Noa heeft ook een romperdag. Ik geef haar bij elke voeding (fv) 10cc extra te drinken. Ik heb dit gevraagt aan het cb en het mocht. Het was juist goed dat ik dat deed. Tja, je mamagevoel heeft het vaak bij het rechte eind he!
Is een rompertje dan niet te koud, ik bedoel doen jullie dan geen broekje met een truitje aan? En geven jullie gewoon water tussendoor, dus geen melk?
Als het zo warm is, laat ik Sem ook in zijn rompertje liggen. Als hij slaapt, zie je van die schattige zweetdruppeltjes op zijn neusje. Het is dat baby's zo vaak plassen, anders zou ik hem lekker in zijn blootje laten liggen... PS: morgen wordt het nog warmer!
Jarissa heeft snel last van de warmte. Met dit weer vanochtend rompertje, daarna een hele tijd alleen luier en nu weer een rompertje. Afgelopen nacht alleen pyjamajasje, geen broek. Tussen de flessen door lauwwarm water. Standaard krijgt ze al 10 tot 20 ml extra water in iedere fles.
mijn zoontje lag het begin van de dag in een rompertje, maar tegen de middag was het in de woonkamer warmer dan 25 graden en hij was vuurrood, zo warm had hij het. toen heb ik zn romper uitgedaan. ik doe net als anderen idd ook wel es extra water door de fles, maar soms heeft ie blijkbaar toch dorst, dan blijft ie maar krijsen tot ie wat te drinken krijgt (en dan slurpt ie dus zo 150ml weg) het cb adviseerde me ook dat het handiger is om tussendoor (venkel)water te geven, want als het langdurig warm is, wennen ze anders aan grote flessen, en als je pech hebt nemen ze geen genoegen met minder als ze langdurig bij iedere voeding extra water erdoor krijgen (mijn mannetje krijgt al grote flessen van 180ml)
oke, maar geven jullie dan alleen water of doen jullie meer water bij de voeding. Ik heb er helemaal geen idee van met extra water of thee... Dus, wie kan mij goed uitleg geven?
Het is niet warm op het kamertje van Mark, dus gewoon rompertje, dun zomerbroekje met lange pijpjes, en sokjes onder zijn dekentje. 's Avonds kan het namelijk afkoelen. In de box in de woonkamer alleen een rompertje, als het erg warm is. In de reiswieg met warm weer een rompertje, en soms lakentje (als het een beetje waait). Kap naar beneden als het niet waait, omdat het anders warmte vasthoudt (benauwd), en anders naar boven (als het een beetje waait). Wel een parasol tegen de zon. Soms een dun rompertje met lange mouwen, als ik het weer niet vertrouw.