Hallo , Mijn zoontje is bijna 9 maanden oud en het onderste is zijn schema : 07:00 bordje pap van 190 cc + 6 scheppen 09:30/10:00 Fruit hapje 11:15 Flesje 190 cc + 6 scheppen 13:15 1 broodje met beleg 15:00 koekje met water uit rietjes beker 17:00 warm eten 19:00 fles 190 cc + scheppen Zijn fles van 11:15 gaat er niet meer erg gemakkelijk in, Het is meer worstelen want hij wordt er ook helemaal onrustig door. Hij laat vaak ook 80 cc staan. Zou ik dan de fles van 11:15 verlagen ? Wanneer lieten jullie weer een flesje vallen ? En verder vinden jullie het schema er zo redelijk uit zien ?
Ik zou die middelste fles verlagen inderdaad, anders is t zonde. Hier zijn we nog steeds niet van die fles af ze heeft liever haar melk dan water/sap maar deze maand is dat wel de bedoeling. Verder vind ik t er goed uitzien, al zou ik dat koekje wel proberen af te wisselen met een cracker/soepstengel/rijstwafel maar dat is een eigen keuze. Hier krijgt dochter 2-3 boterhammen per dag (toen ook) maar dat komt ook omdat ze geen pap krijgt
Ik zou de fles van 11:15 weg laten En met de lunch boterham en flesje van 90+3 of 120+4. Kan je de boterham niet eerder geven rond 12:00 of 12:30? Dit is het schema van mijn zoontje is al vanaf een maand of 9: 08:00 flesje 120+4 en een boterham 10:00 1,5 stuk fruit 11:00 slapen 12:30 boterham en flesje 90+3 14:30 koekje water 15;15 slapen 17:00 warm eten en toetje 19:00 flesje 90+3 Hij wil helaas niet meer melk!
Ik zou hem weglaten in bij broodje klein flesje geven.. Hier eet zoon een boterham en daarna flesje van 120+4.. Persoonlijk zou ik ook toewerken naar broodje rond 12 uur half 1. Het is de bedoeling namelijk dat je richting eettijden van jullie zelf gaat werken
Wat de andere dames ook zeggen. Die fles laten vervallen. Lunch naar voren en dan bij de lunch een klein flesje (90 + 3). Het kan trouwens best zo zijn dat TS laat luncht (voor de dames die zeggen dat je de lunch aan je eigen tijden moet aanpassen) maar als je kleintje dadelijk naar 1 slaapje gaat dan is 12.00 lunch echt wel nodig anders vallen ze meestal boven hun bord in slaap.
Ik zal mijn schema ook even neerzetten. 6:00 Fles 180+6 -Slapen- 8:30 Boterham met boter en pindakaas/stroop + water 9:30 Fruit -Slapen- 12:00 2 boterhammen met kipfilet/zalm/kalkoen + water 14:00 Fles 250+5 -Slapen- 16:00 Cracker + water 17:30 Warm eten en yoghurt/kwark 18:00 Fles 180+6 -Slapen-
Hier was die fles met 9 maanden ook een gedoe. Ben uiteindelijk teruggegaan naar 120+4, maar ook daar dronk hij vaak maar de helft van. Heb hem vlak daarna laten vervallen en hem gewoon thee uit z'n rietjesbeker gegeven. Hij kreeg vanaf toen nog 2 flessen van 150+5 en een schaaltje yoghurt per dag. De richtlijn met 9 maanden is rond de 500cc zuivel en dit bouw je af naar ongeveer 300cc rond 1 jaar. Verder ben ik het met de anderen eens dat ik zou toewerken naar de eetmomenten die jullie zelf ook hebben. Hier was het op die leeftijd ongeveer zo: 5.30 fles 150+5 en erna verder slapen 8.00 1 boterham met thee uit rietjesbeker 10.00 verse fruithap en drinken Daarna slapen tot ongeveer 12.00 12.30 fles 120+4 en erna 1-2 boterhammen 14.30 klein tussendoortje, bv. rijstwafel, soepstengel of cracotte cracker en drinken Daarna weer slapen 17.30 Avondeten en een schaaltje yoghurt 20.00 fles 150+5 en dan slapen
Wij hebben het zo: 7.00 fles 9.30 fruit Slapen 12.00 broodje 14.30 fles Slapen 16.00 Eventueel soepstengel/rijstwafel als hij kort geslapen heeft. 17.30 avondeten en yoghurt 19.00 fles Slapen
Zoon is bijna 10 maanden: 8.00 fles 150+5 en een boterham 10.00 fruit 1230 bordje pap van gewone melk met bambix 1500 fruit 1800 warme maaltijd met yoghurt na 1930 fles 150+5 Tussendoor een keer een flesje sap (kant en klare babyappelsap aangelengd met zeker 4 delen water, extreem verdund dus) en wat brood of een soepstengel, wanneer hangt een beetje van zijn slaaptijden (2of 3 keer) af. De tijden staan ook niet helemaal vast. Hij eet eigenlijk in alles met de pot mee. Soms een potje als we erg druk zijn (klussen in nieuwe huis), maar hij lust eigenlijk alles: zuurkool, beenham, boerenkool etc, alles gaat er in als koek... Heb op de negenmaandenbeurs 2 blikken Hero Nutrisense gekocht, als die leeg zijn gaan we defnitief op de gewone melk over, hij krijgt zijn pap als zeker 2 1/2 maanden met halfvolle melk.
Mag dat dan al zo vroeg over op gewone melk ? Ik merk ook dat me zoontje echt steeds en steeds meer eigenlijk wil eten en niet meer echt opvolgmelk wil drinken. Verder geef ik hem bij het koekje ook wat water maar dat gaat er niet in(ik doe het in een rietjesbeker). Mischien toch maar eens voor iets anders kijken.
Tegen de tijd dat die 2 blikken op zijn is hij ook wel bijna 1, hij krijgt nog maar 10 schepjes per dag. Hij eet en drinkt verder alles, dus krijgt er heus niets van als hij ook wat gewone melk krijgt ( tot nu toe een klein schaaltje per dag voor zijn bambix dus) Nummer 2 krijgt vanzelfsprekend iets vaker met de pot mee, en toen een paar hapjes boerenkool goed ging, heeft hij het een week later als volledige maaltijd. Beenham kreeg hij een klein stukje van, en dat at hij zo weg, dus vanavond eet hij gewoon bloemkool en beenham met de pot mee. Ik heb er al 1 van 9 en die eet ook niet gemiddeld: die eet al jaren eend/struisvogel/lam/kangoeroe etc. Lust ook alle groenten, inclusief witlof, spruitjes en bietjes etc. Gewoon van jongs af aan alles laten proeven (eerst likken aan dingen als ze het niet wilde proeven, en later kleine stukjes proeven). Haar broertje lust tot nu toe alles, die hoeft niet eerst te likken maar laat zich alles in zijn mond stoppen