Onze dame van (bijna) 2 jaar is een echt 'buitenkind'. In de tuin kan ze zich goed vermaken met haar zandtafeltje, stoepkrijt, maar ook met steentjes/takjes/etc en gewoon wat rondjes rennen Voorwaarde is wel dat mama dan ook buiten moet zijn. Binnen kan ze zichzelf absoluut niet vermaken en hangt ze voornamelijk wat bij me rond. Over een aantal weekjes verwachten we een babytje + we gaan natuurlijk de winter in. Ik verwacht dat ik (zeker de eerste maanden) heel druk ben met de baby en dan duren de dagen wel érg lang voor haar. Ik wil daarom graag wat nieuw speelgoed voor haar kopen. Hebben jullie tips? Voor haar 2de verjaardag krijgt ze sowieso een keukentje en dacht misschien wat accessoires (stoeltje, flesje, etc) voor haar pop, want die vindt ze nu redelijk interessant. Duplo heeft ze een boerderijsetje van, maar levert tot nu toe alleen maar frustraties op
Hier is playmobil 123 favoriet. Of misschien van dat binnen zand om mee te spelen, omdat ze buiten ook graag met zand speelt.
Hier boekjes, little people, duplo, simpele bouwblokken stapelen. En haar pop is nu echt heilig, en oh ja een keukentje om dingen te 'koken' Hier ook een echt buitenmeisje... Maar kan zich ook prima binnen vermaken.
Dl speelt veel met duplo (bouwt huizen met glijbanen enzo - speelt buitenleven beetje na zegmaar) en met treintjes (houten treinbaan met veel bruggen waar alles vanaf kan rijden - wat ze zelf graag buiten doet met step). Maar ze tekent ook graag en plakt stickers in van die stickerboeken (kikker, of muis).
Klein glijbaantje voor binnen? Met eventueel een ballenbakje erbij. Je hebt ook speelzand voor binnen maar ik weet niet of het wat is. Grote doos vind mijn dochertje ook leuk. Soms is het een huisje soms een boot. Alles knuffels moeten mee. Picknicken in huis vindt ze ook leuk.
Hier een dochter van twee en speelt graag met: Klei van Play doh Wasco 'stiften' Dokterssetje Pop met ledikant (met luiers van d'r babybroer) Boekjes Misschien is dat magnetisch zand wat?
Gaat je dochtertje tegen die tijd al naar de peuterspeelzaal? Dat zou haar in ieder geval wat afleiden. Misschien dat ze super zand leuk vind om mee te spelen. Kleien, papiertjes knippen met een kinderschaartje . Er wordt hier veel met fleece dekentjes gespeeld
Ik zou het tijd niet gaan inpropen met nieuwe speelgoed. Eigenlijk speelgoed is iets wat geen nodzaak is en juist hoe minder je die hebt hoe minder interactieve hoe mee kind bedenkt zelf tijdivulling met fantasie en creatieviteit. Met baby ben je ook vaak buiten dus als ze buiten prima zich vermaakt gewoon zo doorgaan. Ok komt winter aan maar dan is ook volop te doen. Ik zou indd kijken voor mogelijkheid psz/kdv zo heeft ze haar eigen "ding"/dag en communicatie met andere. Verder volop bijtrekjen bij de verzorging van baby. Keukentje, pop etc doen altijd goed inderdaad. Verder kan je kijken naar kineticzand en tekenspullen, klei, memory, schleich dieren voor rollenspel, prenten boeken,kijk zoekboeken, aankleed poppen magneet, bad speelgoed terwijl je baby ikn bad doet kan ze in grote zelf in spelen bijvoorbeeld. Stickers boeken usborn doen het altijd goed ook Puzzels djeco en hammertje tij haba bijvoorbeeld, mozaic djeco
ze heeft hier nog geen keukentje, maar die komt met sinterklaas! Ze vindt het hier heel erg leuk om met haar poppen bezig te zijn, verschillende spullen erbij in haar poppenhoek. Verder heeft ze ook een kist met bouwblokken. Voor haar tweede verjaardag heeft ze een kassa met boodschappenmandje (mini boodschappentasje bij jumbo gehaald) met mini artikelen en daar speelt ze echt enorm veel mee. Denk dat het straks in combi met een keukentje nog extra leuk maakt. Hier is ze ook een echt buitenkind hoor, maar die kassa trekt haar wel steeds meer binnen
Bedankt voor alle reacties! Gelukkig is het vandaag nog lekker weer Ze gaat sowieso 1 dagje per week naar de gastouder (ook tijdens mijn verlof, vind ik wel belangrijk/leuk voor haar!) en ze staat sinds vorige week indd ingeschreven voor een dagdeel psz. Helaas is er een lange wachtrij waar ik geen rekening mee had gehouden, oeps! Ik neem jullie tips mee als ik binnenkort eens rustig naar een grote speelgoedwinkel hier ga!
Herkenbaar!!! Hier ook een buitenkind!!(wonen op een boerderij met grote tuin en veel dieren, dus dan weet je het wel....) Onze dochter heeft een keukentje en little people. Duplo bouwt ze nog niet echt mee, ze begint het te proberen. Ze is ook gek op boekjes. Daarnaast mag ze graag tekenen. Ik heb een A3 tekenblok bij de hema gehaald(en van die dikke kleurpotloden vd hema), ook heleboel stickervellen bij de Action(kosten geen drol daar). Ze vind het heerlijk om de krassen en stickers te plakken. Wil je er niet alsmaar op hoeven letten dat ze ergens anders op kleurt dan het papier, dan kun je zo'n magisch tekenbord kopen(7 euro bij de intertoys). Die gebruikt mijn dochter ook vaak, hoef je niet alsmaar op te letten, ideaal! Ik kan me je zorg wel voorstellen hoor! Hier dan geen kindje op komst, maar ook ik zie een beetje tegen de winterperiode op. In de zomer zette ik de achterdeur open kon ze lekker naar buiten wanneer ze wou. Ik zette een bak met water neer en mevrouwtje vermaakte zich met plantjes water geven en modder maken in de zandbak. Ook kan ze in de zomer vaak mee met haar vader op de trekker. Ook is in de zomer(alst droog is natuurlijk) veel leuker om de dieren te voeren(moet 2x per dag), dan is ze er ook even lekker uit. In de winter zie je er gewoon tegen op, want je bent bij wijze van spreken eerst een half uur bezig met warm aankleden, haha! Veel suc6 en sterkte komende winter!!
Mijn dochter ook net 2 jaar, wat ze nu leuk begint te vinden: Houten alfabet puzzel, en legpuzzels van 4-9 stukjes Toet toet autobaan maken en erop rijden Barbies, My little pony en poppenaccesoires Domino / memory / lotto, en dezelfde figuurtjes zoeken Stempelen
Onze dochter speelt ook erg graag buiten, maar kan zich binnen ook aardig vermaken. Nog niet zo heel lang, maar dat is niet zo gek voor een peuter . Ze houdt van boekjes lezen en kinderliedjes luisteren, puzzelen, spelen met de pop en knuffels, duplo, tekenen, stickers plakken (vindt ze prachtig), auto's. Verven vindt ze ook erg leuk, maar daar wil ik bij zitten, en dat is wat lastig met een kleine baby. Verder hebben we sinds kort een houten treinbaan staan, daar wordt ook graag mee gespeeld. Een keukentje hebben wij niet, maar een pan en een lepel doen het ook goed .
Ik lees dat veel dreumesjes knutselen (stempelen, verven, stickers plakken) en dingen bouwen (duplo, treinbaan). Misschien onderschat ik onze dochter, maar lijkt me dat ze dit echt niet zelf kan Ze heeft wat Duplo-dingetjes, maar die worden voornamelijk gefrustreerd weggesmeten. Bijv: poppetje krijgt ze niet in de trekker, kar klikt niet vast aan de trekker, diertje valt steeds om, etc. Kleuren (buiten: stoepkrijt, binnen: viltstiften) doet ze erg graag, maar dan alleen samen met papa of mama! Morgen maar eens op speelgoedjacht...
Mijn dochter lukt ook niet altijd alles hoor, en die is een paar maandjes ouder. Soms staat ze dan ook elke 10 seconden naast mij om mijn hulp te vragen. Maar sommige momenten heeft ze echt even pech. Dan zeg ik dat mama even iets voor zichzelf doet en dat ze even zelf moet spelen, en dat blijf ik dan herhalen. Zelf spelen kan ze op het KDV namelijk ook prima, of als ik even ga douchen. Als ik haar maar lang genoeg negeer terwijl ze naast me staat (ik blijf dan herhalen 'mama drinkt koffie, even zelf spelen') dan geeft ze op een gegeven moment op en gaat ze wel zelf spelen. Misschien dan dus niet met wat haar zelf niet lukte (poppetje in auto klikken, of aanhanger aankoppelen), maar dan gaat ze gewoon met het autootje rijden. Achteraf prijs ik haar dan de hemel in dat ze zo goed zelf gespeeld heeft En zo gaat het steeds beter, ook met stiften, kleien, knutselen, als het aan haar ligt ga ik haar elke 10 seconden iets voor haar oprapen van de grond bijv, of met de pop aan/uitkleden na een aantal keer is het klaar. Dus misschien helpt het om het alleen spelen zo steeds wat langer te trainen?
Kinetic sand is echt een aanrader. Wij spelen er regelmatig mee als het regent. Ik gooi het zand op tafel, pak de bakspulletjes van haar keukentje en we gaan taartjes bakken. Mijn dochter is wel buiten ook gek op zand. Aanrader is wel een kilo of vijf.