Hoe voorkom je omrollen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Birgitte, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Beetje stomme vraag misschien maar ik maak me zorgen over het volgende. Binnenkort is mijn dochter (4,5 maand) uit haar wiegje gegroeid. Helaas moet ze dan naar haar ledikant op haar eigen kamer. In verhouding tot die wieg is dat ledikant zo groot... ik ben bang dat ze dan gaat omrollen. Nu heb ik opgerolde handdoeken in haar okseltjes maar dat werkt zometeen niet meer. Ik ben bang dat ze op haar gezicht beland en stikt... alhoewel dat niet zo'n vaart zal lopen ben ik panisch voor wiegedood.
    Dus mijn vragen zijn; is het erg als ze omrold? Als het wel erg is, wat kan ik er dan tegen doen.

Groetjes,
    Birgitte

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier is het niet erg, dan komt ze op dr rug. Maar ik neem aan dat als ze uit de wieg gegroeid is en kan rollen dat ze ook sterk genoeg is om dr koppie goed te leggen.

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Als je kindje 4,5 maand is, is kunnen rollen naar de zij of buik niet erg. Er zijn genoeg kindjes die op de buik slapen.

Als je je echt druk maakt, kun je altijd een Aerosleep aanschaffen... dat schijnt beter te ademen.

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Koop een aerosleep of airmaxxx dat scheelt voor je gevoel al enorm. als ze dan op haar buikje beland en ze kan om wat voor reden haar hoofdje niet goed leggen dan kan ze gewoon doorademen.
    Wij hebben er ook eentje over het matrasje omdat Jesse met 6 weken al in zijn eigen ledikantje ging slapen.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wiegendood is niet stikken!

Wiegendood is dood door onverklaarbare reden...
    Stikken is dus iets heeeeeel anders

Maar als ze gewoon der hoofdje on kan draaien is er niks aan de hand hoor
    En je kan er niks tegen doen... Je kan haar moeilijk vastbinden ofzo ;)

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    En daarbij...

Handdoeken oprollen en onder oksels is nou ook niet echt veilig hoor...

7. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Of een aerosleep-set aanschaffen of erdoorheen! Ondanks de aerosleep was ik ook bang, onze kleine man sliep al met twee weken in zijn eigen ledikantje. Met 4,5 maand zijn de nek-en rugspieren zodanig ontwikkeld dat ze makkelijk hun hoofdje kunnen corrigeren.
    Succes ermee.
    Ps. niet op de zij laten slapen, maar op de rug.

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Kan ze haar hoofd omhoog houden als ze op haar buik ligt?
    Onze dochter was nog jonger toen ze ging rollen en is sindsdien een buikslaper.. heb me er niet druk om gemaakt hoor, ze kon prima haar hoofdje heffen en van links naar rechts draaien..

(ze ligt trouwens al vanaf dat ze 1 week is gewoon in een ledikant)

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    stikken is niet hetzelfde als wiegendood. wiegendood is een onverklaarbare dood.
    kans dat een kind met hoofd terecht komt in matras en dan stikt is zo goed als nihiel. een kind, en zeker 1 van 4 maanden, kan z'n hoofd naar de zijkant draaien en zal dit ook automatisch doen als het ademnood dreigt te krijgen. dus gewoon in het ledikantje leggen op d'r rug en lekker laten gaan. je kan er niets aan veranderen. hier ligt kleine niet anders dan op haar buik met haar armen strak langs haar buik en hoofd half in het matras.

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier tot 6 maanden in een zijligkussen. Daarna sliep ze altijd op haar buik. daar draaide ze zelf naartoe vanaf haar rug en dan vind ik haar dus ook sterk genoeg om haar hoofdje te tillen als ze in haar slaap op haar gezicht belandt.

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Helemaal mee eens.

Ik vind losse handdoeken onder de okseltjes nog veel gevaarlijker als op de buik slapen. Tot 2 jaar wordt geadviseerd om geen losse onderdelen in het bedje te gebruiken als knuffels en dergelijke.

12. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Deel Deze Pagina