Hallo iedereen, Zoals mijn onderwerp al doet vermoeden heb ik een vraag over verlatingsangst bij jonge kindjes. Sinds afgelopen week ben ik terug beginnen werken. Maar ik ga maar halve dagen. Sinds donderdag is ons dochtertje van 3,5 maand jong ontroostbaar op bepaalde momenten. In haar box wil ze niet, de wipper niet, op de Speelmat niet,... Enkel op de arm vindt ze het goed allemaal. Is het mogelijk dat zij al wat verlatingsangst heeft? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb haar wipper e.d. Al bij me gezet als ik bv aan het strijken ben maar zelfs dat vindt ze niet goed. Groetjes, Melissa
Op die leeftijd heet t geloof ik meer mama-honger oid. Graag bij de ouders willen zijn, rondgedragen worden. Mijn dochtertje (3 maanden) heeft er af en toe last van. Misschien kun je haar dragen in een doek of zak? Probeer eraan toe te geven, ze zijn nog maar zo klein!
Klinkt idd als mama honger en mogelijk ook gewoon graag bij je zijn icm de veranderingen. Gewenning omdat je niet meer 24 uur per dag in haar omgeving bent. Kdv(?) kan ook vermoeiend zijn. Gewoon toegeven en het komt wel goed.