Trots, zoon bijna 2 jaar, geen speen meer!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tanjax11, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ben zo ontzettend trots.
    Vorige week kwam ik erachter dat Finn's speen kapot was. Ik bedacht me toen dat we of een nieuwe moesten kopen of er maar mee moesten stoppen. Samen met vriendlief besloten dit laatste te gaan proberen, en dan in het weekend, zodat Finn gewoon lekker thuis was. Als er iemand verslaafd was aan een speen was het Finn, liep overdag ook regelmatig ermee, en wilde hem altijd bij hem hebben.
    Afgelopen week al een paar keer benoemd dat Nene (zn speen) kapot is en dus in de prullenbak moest en zaterdagochtend dus uitgevoerd. Nou, zaterdag er nauwelijks wat over gehoord, en als hij er naar vroeg zei ik...waar ligt ie? En dan riep Finn al pullebak.

middagslaapje ging prima, en savonds even gehuild, maar niet om zn speen gevraagd en dus in slaap gevallen. Ook gisteren een prima dagje gehad zonder speen en vanochtend wel een paar keer Nene gehoord, maar dan verteld meneer er gelijk pullebak achteraan:)

Langzaam begin ik te geloven dat we er echt vanaf zijn en dat veel eerder dan ik eigenlijk van plan was, en het viel me super mee, tot nu toe!
    Morgen naar het kdv, benieuwd hoe dat zonder speen gaat...en dan hebben we dus geen verslaafd mannetje meer:)

Ben zo trots!

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Goed van je mannetje!

Lijkt ook best wel lastig om te stoppen met de speen op die leeftijd.

Ons mannetje.... speenverslaafde vanaf de eerste minuut (had hem moeten zien fiepen in de couveuse :D) heeft hem op het moment steeds minder nodig. Geef hem bijna niet meer. Alleen af en toe voor de troost maar hij spuugt hem vaak snel weer uit. Hopelijk zijn wij er over een tijdje ook van af.
    Ook snachts is hij er al 2 weken niet meer om gekomen! *klopt snel af!*

3. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Voordat mijn zoon een jaar was, had ik m er al af. Per toeval eigenlijk, ik merkte dat ik de speen wel eens vergat bij het slaapje overdag. En dat hij dan ook gewoon sliep. Toen maar niet meer gegeven en het ging prima. Ben blij dat hij er zo snel af was, hoe ouder ze worden hoe groter het drama.

4. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Lees met een beetje jaloezie je berichtje. Hier ook een verslaafde, ze kan heel de dag peesje peesje (speentje) roepen GEK word ik er af en toe van. Overdag krijgt ze 'm niet, alleen in bed maar als ze uit bed gaat, kan ze er maar moeilijk afscheid van nemen. Twee maanden terug was ik het zo zat, samen de speen weggegooid en sliep overdag prima, 's nachts 1x wakker en viel daarna moeilijk in slaap maar ik wilde echt volhouden. Op de creche ging het mis, ze vonden het zo zielig dat ze na 10 min krijsen toch maar haar speen gaven. Slechte zaak... aan de andere kant wel begrijpelijk, je wilt ook niet dat je kind de andere kindjes wakker houdt. Wil het binnenkort toch weer een keer proberen. 't Zal vast even doorbijten worden. Maar je kunt zeker trots zijn!

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Tot nu toe valt het hier echt wonderbaarlijk mee...Hij ligt nu alweer een tijdje te slapen zonder speen...
    Morgen eerste keer kdv zonder speen en ben erg benieuwd hoe dat gaat! Ik ga iniedergeval benadrukken dat hij geen speen meer mag...want ben inderdaad bang dat eenmaal gegeven we weer terug bij af zullen zijn....

Succes jullie met een nieuwe poging...wie weet gaat het dan wel!

Deel Deze Pagina