L. Draagt al een poos gewone onderbroekjes dus daar trapt ze niet in want dan veranderd er niets. Het gaat haar echt om die luier!
Een hoeslaken over het bed dat de eventuele urine tegenhoud (verkrijgbaar bij de hema), ik deed daaroverheen nog zo'n mat die ik over had van de bevalling , daaroverheen het hoeslaken. Voor Mr K had ik ook een potje op de kamer gezet dat hij , als hij moest plassen daarop kon. Maar goed Mr K is een stukje ouder dan Ms L En je erop instellen er een paar keer uit te moeten per nacht voor een toiletgang (als ze dat al zelf aangeeft 's nachts is dat heel knap en ben je al een heel eind) en eventuele verschoningen.
Die speciale onderbroekjes verkopen de bij de Prenatal in ieder geval. Het lijkt alsof er een soort maandverband verdikkinkje in zit. Dan een vraag aan jou. Hoe was bij jou de overgang van 'af en toe een plasje op het potje' naar 'zelf aangeven dat ze moet plassen'? Deed ze dat zelf, of ging dat gelijdelijk? Julia plast nu af en toe op het potje, maar voor mijn gevoel min of meer per ongeluk. Een keertje ging ze zitten, deed ze een plas en kwam ze naar me toe 'Plass!!!' dus die leek wat meer gemikt. Ik ben er aan de andere kant niet heel erg veel mee bezig, ze zit er ongeveer dagelijks een keertje op. Zal ik haar er vaker op zetten om te proberen? Hier trouwens ook Hello Kitty stickers als ze geplast heeft Alleen ik probeer het nu nog een beetje af te houden, omdat ze het nog niet helemaal door heeft en het regelmatig ook nog niet lukt.
Mijn dochtertje wil altijd mee als wij gaan plassen en mocht toen altijd al zwaaien naar de plasjes van papa en mama (wat ze geweldig vind) De laatste tijd deed ze het steeds in haar luier en zei dan l. Plasse of L poepe! Dus wij deden dan altijd haar luier uit en zetten haar op het potje, in het begin zat ze alleen maar en deed ze niets, zodra dan de luier weer om was deed ze het! Maar van de 1 op de andere dag moest en zou ze op het potje, prima dachten wij en sinds dien loopt ze zelf naar de wc (waar haar potje staat) en roept L. plassen of L. poepen! En ze is dan helemaal trots als er wat in zit en ze "het" uit mag zwaaien!