Esmae slaapt nog steeds in haar ledikant en ik vraag me af of ze al toe zou kunnen zijn aan een groter bed. De vraag heb ik, omdat ze de laatste tijd vaker wakker wordt 's nachts en dan niet dat bed meer in wil. Wat we ook proberen. Nu vindt ze het wel heel gezellig in ons bed natuurlijk, maar het is nooit een gewoonte geweest dat ze bij ons slaapt. Soms is er de uitzondering en vaak hielp troosten en terug naar bed gewoon prima. Ik heb dus niet het idee dat ze bezig is met het idee dat ze persé bij ons in bed wil. Zou het kunnen dat ze gewoon toe is aan een groter bed?
Nou... ik wacht op antwoorden. Hier hetzelfde! Al heb ik wel het idee dat Sam vooral ook meer aan het dromen is geslagen. Hij werd ineens krijsend wakker en wilde daarna echt niet meer zijn slaapkamer op. Ik probeer hem nu toch echt zo gek te krijgen weer zijn eigen bed op te zoeken. Gelukkkig hebben de feestdagen hem goed moe gemaakt (slaapt nu nog vanaf 13 uur ) en lukt het nu dus weer een beetje, maar het is echt drama geweest. Wij willen Sam niet naar een peuterbedje doen, maar direct naar een groot bed. Hij kan daar alleen nog niet zo goed inklimmen, dus we houden het dus nog maar even zoals het is. Succes! Josien
Esmae klimt er met gemak in. Alleen was ze laatst in ons bed zo aan het draaien geweest, dat we een bonk hoorde. Lag ze er dus naast Maar goed, daar heb je van die handige rekjes voor. We hebben het bed al in huis. Ik heb laatst op marktplaats een heel mooi bed gekocht. Antiek eiken. Zonder zo'n rekje en inderdaad; 1-persoons formaat meteen. Mijn man is handig zat om even zo'n bedrandje te maken voor haar. Ik vind het wel heel spannend. Ik denk dat we morgen maar aan de gang moeten. Wij zijn in dit huis komen wonen in oktober, maar hebben de kamer nog niet klaar. Dat komt omdat er een gevelkachel weggehaald moest worden en er nog geen CV is (gasverwarming en alleen beneden). We wilden wachten tot alles eruit was, ivm beschadigingen. We weten nu dat in de week van 24 januari de cv's geplaatst gaan worden. Dan kunnen we de boel ook goed afmaken. Ergens heb ik zoiets; we moeten maar beginnen en de andere kant is; beter even wachten tot de cv klaar is? Beetje lastig wel. Of moeten we dat 1-persoonsbed maar alvast neerzetten? Sjonge.. ik wist niet dat ik me zo druk kon maken om zoiets eenvoudigs (althans, dat lijkt het)
Mijn zoon is overgegaan naar een peuterbedje toen hij 2 jaar en 2 maand oud was. Niet omdat hij er al erg aan toe was maar omdat zijn zusje er aan kwam Zijn zus is overgegaan nadat we terugkwamen van vakantie afgelopen september. Ze was toen 2 jaar en 9 maand en had de vakantie in een gewoon bed geslapen. Toen kreeg ik haar echt niet meer in haar ledikant. Gelukkig had ik al een peuterbedje voor haar gekocht. Moet ook wel zeggen dat ze er écht aan toe was. ik vind de peuterbedjesvoor mijn kindjes trouwens ideaal. Degene die ik heb kunnen ze tot een jaar of 7/8 in. En ze kunnen er niet uitvallen en das best handig met kindjes die hun bed doorzwemmen
Wat een handige Harry heb jij ! Goed bezig! Ik denk dat je, als je het nog kan rekken, toch het beste kan wachten tot nadat de cv's geplaatst zijn. Je kindje heeft anders natuurlijk ook last van de montagewerkzaamheden op haar kamertje. Ik neem tenminste aan dat dat langer dan een dag duurt en dat ze dan niet op dat kamertje kan slapen. Als dat zo is, zou ik het proberen uit te stellen. Het is niet druk maken om niets lijkt me... je wilt toch dat je kleine meid lekker slaapt !
Het zal een dag of drie duren inderdaad. Het kan me niet snel genoeg gaan. Ze heeft nu zo'n saai kamertje; geen behang meer op de muren, dat was namelijk compleet eraf gevallen, dus hebben we het maar kaal gemaakt. Vloerbedekking nog van de vorige bewoner en zo is onze kamer eigenlijk ook. Gelukkig geen grote kamers, dus zo klaar en mijn man is heel handig, dat scheelt. Haar nieuwe kamer wordt basic wit met een wat donkere vloer en Hello Kitty in het thema. Verheug me er nu al op! Wij hebben ook nog een peuterbed overwogen, maar toch gekozen voor 1-persoons. En ja, misschien wachten tot ná de cv wel zo handig. het is mijn eigen ongeduld vooral. Maar ook omdat ik vind dat mijn meisje de leukste kamer verdient natuurlijk
Ik heb hier ook al een peuterbed staan maar mijn zoontje ligt nog steeds in zijn ledikant. Hij is bijna 3 nu. Maar hij klimt er nog steeds niet uit. Zodra hij dat gaat doen dan gaat hij over naar zijn peuterbed. En als het ledikantje natuurlijk te klein gaat worden voor hem.
Mijn dochter heeft een peuterbedje sinds ze anderhalf was. Natuurlijk niet omdat ze er toen uitgegroeit was, maar we vonden het bedje zo leuk Ging meteen prima, geen nacht minder om geslapen. Wij waren heel vroeg, maar ik denk dat rond 2 jaar wel een mooie leeftijd is voor een peuterbed dus ik zou het gewoon proberen.
ik wilde mijn zoontje in peuter bed laten slapen voordat hij uit ledikant kwam.omdat ik niet wilde dat hij gewend was om naar mij toe te komen in de nacht. met 22 maanden kreeg hij zijn nieuwe bed. hij vond het geweldoig. samen gekocht en we hebbe zijn kamer veranderd in een peuterkamer(plaats gemaakt om te spelen, soms gaat hij naar zijn kamer om te spelen). hij heeft een uitrol hekje. hij heeft meteen geleerd dat hij niet op moet staan in zo een peuter bed. en hij komt dezer dagen sochtends naar ons toe omdat hij nu zonder slaapzak slaapt. ik vond het ook erg zwaar met ledikant om hem in te stoppen. en hij had weinig ruimte in de ledikant voor de moeilijkere nachten met veel woelen en draaien.
Esmee was 2 toen ze over ging naar een peuterbed , ik had het idee dat ze zich opgesloten voelde in dr ledikant , ze huilde veel en wou er ook vaak niet in .
Louise was 2 jaar en 2 maanden toen ze overging naar een 1persoonsbed. Ze sliep steeds slecht, veel huilen. Toen hebben we gewoon gevraagd of ze soms ook een groot bed wilde net als papa en mama en dat wilde ze. De eerste nacht is ze eruit gevallen en sinds die tijd gaat het perfect!
mijn meisje heb ik met 1 jaar en 11 maanden in een groot bed gedaan...dit voornamelijk met reden omdat ik met mijn rug zit. Mijn meisje slaapt er sinds dag 1 echt prima in! Enigste is dat ze overdag geen slaapje meer wil doen ook al is ze nog zo moe. Ze kan er nu makkelijk uit hihi, en wil dan spelen. Ze slaapt gewoon heerlijk, en was erg trots op haar nieuwe grote bed. Ps...had het ledikantje even in een andere kamer gezet voor het niet zou werken, maar na een week heb ik deze uit elkaar gehaald en op zolder gezet
ps...mijn meisje is er gelukkig nog niet uitgevallen. Heb de eerste paar weken een dekbed dubbel op de grond ervoor gelegd, zo dat als ze zou vallen een beetje zacht zou landen
Ik denk dat we toch eens gaan proberen of het werkt in het grote bed. Dan staat het er alvast. Want nu is het ook niets waard. Ze wordt wel heel vaak wakker nu.
Het kan trouwens ook een fase zijn hoor. mijn meisje nu net 2 jaar slaapt normaal wel goed, maar ze heeft af en toe nachten dan is ze heeeel veel wakker, en dan slaapt ze alleen goed als ze naast me ligt. Terug in haar bedje leggen helpt dan ook niks. Maar een groot bed zou ik zowiezo lekker proberen, maar hou er ook rekening mee dat het een fase kan zijn Succes!
gewoon proberen. zet een groter bed in het kamertje erbij en zie maar wat er gebeurt. deden wij bij Ties ook, en hij koos er zelf voor opeens om in dat grote bed te gaan slapen. ging direct perfect.
Mijn zoontje was 2 toen hij overging naar een 1-persoons bed, maar meer om de reden dat er een zusje aankwam en we wilden dat hij lang genoeg de tijd had om te wennen. Hij is er overigens nooit uitgevallen en heb er geen randje omheen staan.
kan ook een fase zijn. Mijn zoon was ook 3 jaar geweest toen hij overging naar een peuterbed, tot die tijd had hij er geen behoefte aan, bed stond klaar maar hij wou in het kleine bed. 1x over naar het peuterbed ging het wel goed meteen Maar het kan een fase zijn hoor, dromen en angsten misch? soms werkt het om het ledikant te verzetten naar een andere hoek. Bij mijn zoon werkt dit altijd, waarom? geen idee maar het helpt wel
hier ons zoontje met 2 jaar ongeveer omdat hij telkens wakker werd omdat hij zich stootte aan het ledikant. dochtertje al met 1 1/2 jaar omdat ze heel erg aan het klimmen was dus kon ze lekker in dr grote bedje klimmen. Zijn overigens alletwee peuterbedjes. Mijn zoontje is 1 keer uit bedgevallen toen hij 2 en een half was en mijn dochtertje nog nooit (even afkloppen) Bij ons hebben er wel een tijdje 2 bedjes in de kamer gestaan. Mijn dochtertje slaapt overdag nog in dr ledikantje omdat ze anders uit bed klimt...savonds hebben we daar geen last van....
Doen de moeders die de kinderen gelijk over laten gaan in een 1/persoonsbed er dan gelijk een 1/persoonsdekbed in? Of toch een peuterdekbed?