Paniek als water in de ogen komt

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pinkeltje82, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkeltje82

8 okt 2010
    91
    0
    0
    Human Resources
    Leiden
    #1 Pinkeltje82, 19 sep 2015
    Laatst bewerkt: 19 sep 2015
    Ik heb even gezocht maar geen vergelijkbaar topic gevonden.

Ik loop tegen een probleem aan met mijn zoon van 4 jaar. Hij heeft helemaal geen watervrees, springt met zijn bandjes zo in het diepe en ook douchen of bad vind hij heerlijk... tot er water in zijn ogen komt, dan begint hij bijna te krijsen en raakt in paniek. Hij vertikt het ook om dan zelf even in zijn ogen te wrijven o.i.d. en mama of papa moet dit dan doen (ook al zijn onze handen net zo nat). Heel vervelend op vakantie, want ook al vindt hij het zwemmen heerlijk, even lekker stoeien of spetteren is er niet bij want dan wordt het een brulfestijn. Ik wil hem graag voor zwemles inschrijven maar dit is geen doen zo, hij moet eerst van die paniek af voordat hij zijn hele zwemklasje bij elkaar staat te brullen.

Voor de voledigheid, water over zijn hoofd is dus geen probleem, zolang er geen water bij zijn ogen komt (zowel open als dicht)

Herkent iemand dit en heeft iemamd misschien tips?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    wil hij een zwembrilletje op? dan ben je overal vanaf.

3. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    neefje van mij had dat ook.. Is wel gewoon op zwemles gegaan en heeft daar zijn angsten overwonnen.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik denk dat veel kinderen hebben dat. Ikzelf vind ook niets water in ogen.
    Dochter ook zo en haar wassen drama onder dwang want ze vertikt naar boven kijken bij afspoelen. Ik heb handdoek klaar zodat ze gelijk kan afwegen gezicht
    In zwembad merk ik dat niet zo ze zwemt springt en duikt.

Ik zou dus inschrijven en laten het zo komt vast goed

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier een tijd zo gehad. ik heb in bad steeds wat gespetterd, kleine spetters. Zo hebben ze het overwonnen

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn jongste van 4 heeft het ook nog. Hij gaat voorlopig toch nog niet op zwemles dus maakt ook niet uit. Mijn oudste was er met 5 ineens vanaf.
    Je kunt hem wel op zwemles sturen maar soms kan watervrij worden heeeel lang duren, dat is wel intensief en prijzig dan. (Je kunt ook later met zwemles starten. Mijn oudste is pas met bijna 6 begonnen en gaat als een speer, als ze met 4 beginnen duurt het vaak erg lang)

Deel Deze Pagina