Ik heb hier al eerder een topic over geopend en toen dacht ik, ach... ze is nog zo klein en ik moet blij zijn dat ze zindelijk is zo vroeg. Nou ze is nog steeds zindelijk, gewoon van het ene op het andere moment wilde ze geen luier meer om en nu kan ze rustig mee shoppen e.d. zonder luier. heerlijk! Alleen het probleem is dat ze dus nog steeds NIET wilt poepen op het potje of op de wc. Het is nu een gewoonte geworden om te vragen om een luier als ze moet poepen. Ik heb vanmorgen voor het eerst geprobeerd haar over te halen om toch op het potje of op de wc te poepen door haar op het potje te zetten, te kalmeren en te praten over wie er allemaal wel niet op de wc poepen NET zoals grote S. Want ze is al een hele grote dame. En ze babbelde dus rustig mee. "Oma doet ook poepje op de wc en Opa en pappa ook toch mamma?" Jaaa, pappa ook.. dus jij ook toch? want je bent al zo'n grote dame! Ik heb er zelfs chocolade bij neergezet zo van: Als je op het potje poept krijg je lekker een chocolaatje van mamma (ze krijgt nooit snoep thuis dus ik dacht, dat haalt haar wel om, zo wanhopig was ik hahaa) Maar nee hoor, ze vertikt het en houd het dus op. Uiteindelijk chocolaatjes weggezet dik drama want ze wilde een chocolaatje, dus ik gezegt: als je poepje op het potje doet mag je chocolaatje, als je in de luier poept ruim ik ze op. maar dat antwoorde ze met: eehhh mag wel opruimen dan! mag ik dan een luier om?? Ik heb het maar opgegeven.. Haar en luier aangedaan en jahoor nu loopt ze dus rond met een drol in haar luier die ik zometeen weer moet verschonen... En buitenshuis poept ze gewoon niet (ik heb namelijk echt geen luiers mee) Op het kdv poept ze ook niet, zodra ze moet poepen en ze komt thuis vraagt ze direct om een luier... Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ze is nu ruim 3 maanden zindelijk dus dit gaat al 3 maanden zo door.
ze is wel zindelijk hoor, alleen heeft ze moeite met het op de wc/pot te doen. Komt vanzelf, kijk maar eens in het boekje van het cb er zijn veel meer kinderen die het nog een tijdje eng vinden. Ik zou haar een luier geven als ze er om vraagt, anders heeft ze straks nog last van verstopping.
Ze is zeker zindelijk, ze poept niet in de broek, maar vraagt om een luier. Hier had ik datzelfde probleem. Joris was met 2 jaar en 2 maanden zindelijk op het poepen na. Daarvoor vroeg of pakte hij een luier. Pas met 3 jaar en 9 maanden ging hij op de wc poepen van het een op het andere moment Dus dat had nog een hele tijd geduurd. Ook vanalles geprobeerd, zonder resultaat. Gewoon laten rusten, want niemand had er last van, want hij zei nergens wat tot we thuis waren en dus om een luier vroeg. Het komt echt vanzelf, geen drama maken, om de zoveel tijd vragen, wat proberen, pushen kan je het toch niet
Ze is dus zindelijk, hier werd ook om een luier gevraagt als er gepoept moest worden. Op een gegeven moment hebben we uitgelegd dat je op de wc poept en dat dit best in een luier mag maar dat als hij moest poepen ik de luier in de wc om deed en dat hij daar dan mocht poepen. Dat begreep hij en deed hij dus netjes. Totdat hij een keertje stond te plassen en ook in eens moest poepen, in paniek heeft hij zich, al plassend, omgedraait om in de wc te poepen. Sindsdien poept hij dus op de wc.
Je moet helemaal niks doen, gaat toch perfect zo! Niet die luier weigeren hoor dadelijk heb je poepdrama´s dat ze het een week gaat ophouden ofzo, en dan heb je echt een probleem!
haha oke duidelijk! Vind het gewoon zo zonde van die luiers! Maarja liever dat ze daar uiteindelijk goed zindelijk van word dan dat we hele drama's krijgen!
Ik had laatst hetzelfde topic geopend. Mijn dochtertje is een jaar ouder dan jouw zoontje (van 28-9-07) en heeft hetzelfde. Wil nog altijd niet poepen op de wc....... Volgende week moet ik met kleine zus naar het CB, misschien dat ik het even navraag of er nog tips zijn.
Hier is het ook vaak nog zo. Vooral wanneer ik voor de nacht een pamper aan doe gaat ze bijna altijd een drol leggen. Doe nu altijd 2 keukenrollen in dr pamper, en aangezien ze altijd best compacte drolletjes heeft gooi ik daarna die drol met die keukenrollen weg en kan ze gewoon die pamper voor de nacht dragen. Vind het anders ook zonde haha.
nou luanni dat werkt dus niet! denk je nou echt dat we dat niet geprobeerd hebben??? ja sorry hoor maar vind dit een beetje een domme opmerking, wij hebben namelijk hetzelfde probleem en dochterlief is nu 3,5 jaar en weigert pertinent om op de wc te poepen, en inderdaad altijd als ik haar de pamper voor de nacht omdoe dan legt ze een drol. ook is ze zelfs al een paar nachten helemaal droog geweest, zonder luier. maar dat poepen wil maar niet, 2 weken terug een heel poepdrama gehad, ze had gewoon een week niet meer gepoept en was gewoon bang om te poepen, we hebben haar wel 100x moeten aanmoedigen dat ze gewoon in de luier mocht poepen en dat dit niet erg was, had zelfs al microlax geprobeer en roosvicee laxo en toen kwam het gelukkig eindelijk. maar het was zo zielig. ik wordt er een beetje wanhopig van maar begin er nu niet meer over uit angst dat ze het weer zolang gaat ophouden. enne tja ik heb nog nooit een volwassene gezien die niet op de wc poept, dus het zal uiteindelijk wel weer een keer goedkomen....
@ meisje26; Nou nou nou gaat het? Ik probeer te helpen.... Volgens mij zeg ik niet iets raars? Ik weet namelijk uit ervaring dat genoeg kindjes dan gaan zitten op de wc, ok er komt misschien niets en ze mogen daarna een luier om.. Maar zo krijgen ze vertrouwen. Het is zo'n grote stap voor die kleine kindjes.... (en nee ik zeg niet dat het bij alle kindjes zo werkt) Het is een optie en wat voor het ene kindje niet werkt kan voor het andere kindje wel werken.
Het poepen op potje/wc heb ik geleerd door héél erg te overdrijven met stickers en cadeautjes beloven.. Ik heb dr eerst een keer een klein cadeautje gegeven, omdat ze na een plas-terugval het weer zo goed deed. Daarna nog een paar keer voor een poepje. Nu krijgt ze alleen nog stickers. Ik heb t ook geprobeerd met eten (terwijl ik eigenlijk heel streng ben met eten..), maar ik baalde er van dat ze steeds maar in haar onderbroek poepte. Maar dit werkte (gelukkig!) niet . Maar wat denk ik voor haar de doorslag heeft gegeven, is dat we haar beloofden dat we heel hard zouden gaan klappen!!! Dat vind ze kennelijk nog steeds het allerleukste?! Als ze nu nog een poepje doet, gaat ze helemaal enthousiast dansen en springen. Vooral als wij dan ook gaan klappen en vrolijk doen, is ze helemaal gelukkig . Momenteel wil ze wel voor ieder poepje nog een sticker, want dat heb ik er toch nog naast gehouden. Dat ga ik nu wel langzaam afbouwen (heb ik bij t plassen ook gedaan).