Zindelijk..'s nachts ook zonder luier?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cocko, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo dames,

Een vraagje want ik weet niet zo goed wat ik moet doen.. Ons meisje is 2,5 jaar en sinds een paar weken zindelijk. Nu doen we haar 's nachts nog een luier om (voor de zekerheid) maar 's ochtends is 9 van de 10 x droog. Gisteravond werd ze na een uurtje slapen wakker omdat ze moest plassen. Kan ik die luier dan aflaten? Gebruiken jullie dan een bedzeiltje ofzo om de matras te beschermen? Alle tips/ideeen zijn welkom, want ons meisje wil eigenlijk gewoon geen luier meer aan.. maar heb geen zin dat het hele bed, en dan vooral het matrasje, vies wordt..

Bedankt alvast!

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toen Ruben zindelijk werd bij de Hema twee matrasbeschermers gehaald (toplaag is stof met daaronder kunststof, is geen plastic). Die bedekken bijna de hele matras en komen nu nog steeds van pas bij ongelukjes.
    Misschien kun je samen met haar eens 'per ongeluk' de luier vergeten 's avonds? Ons manneke had de grootste lol om iets 'stiekum' te doen en was zo trots als een pauw als hij de volgende ochtend droog was. Binnen een paar weken was hij 's nachts ook volledig zindelijk.

3. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Wij hebben een speciale molton daarvoor, zijn niet zo gekke duur en komen bij de beddenwinkel vandaan (weet niet of je ze ook bij andere winkels kunt krijgen). Mijn dochter slaapt nog niet zonder luier, maar ze trekt hem wel regelmatig zelf uit, dus vind het toch wel fijn. Als ze 9 van de 10 keer droog is, kun je het proberen, blijkbaar is ze er aan toe.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.878
    3.400
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij de action hebben ze fijne matrasbeschermers... dus toen we die eenmaal hadden (na 1 week) hoefde ze snachts ook geen luier meer aan.
    Hier was ze eigenlijk eerder snachts dan overdag zindelijk. Daar merkte we aan dat het verder konden stimuleren, maar toch durfde we het risico niet te nemen nog snachts, zonder matrasbeschermer ;) je weet maar nooit tenslotte...

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.365
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Die van de action vind ik anders best wel kraken haha, ik heb liever die vd Hema

Deel Deze Pagina