Zindelijk s nachts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ammie1984, 28 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Onze dochter is momenteel 4,5 en nog niet echt zindelijk s nachts. Geen probleem, Ik weet dat dat niet te sturen is en vanzelf komt.

Nu gaf ze zaterdag aan dat ze 'met zonder' luier wilde slapen want dat kon ze wel.
    We hebben haar voordat we gingen slapen laten plassen en de zondagochtend kwam ze trots vertellen dat haar onderbroek helemaal droog was.

Gisteren dus weer zonder luier naar bed gegaan. Toen we naar bed gingen laten plassen maar toen hoefde ze niet zoveel. Om 1u werd ze wakker en zei ze dat ze pijn in haar billen had. Dat zegt ze wel vaker. Even ingesmeerd en weer gaan slapen. 10min later zei ze dat haar onderbroek nat was. Achteraf gezien misschien een plasprikkel geweest? Afijn bed verschoond (was niet heel erg; alleen haar onderbroek) en tot aan vanmorgen weer droog.

Vanavond weer zonder luier naar bed, maar toen we haar wilde laten plassen, was heel haar bed al nat. Nu dusdanig, Dat ook de molton er af moest en we naar weer een luier hebben aangedaan. Mocht nog een ongelukje krijgen wordt heel haar matras nat; We hebben geen extra molton. Ze vond het even niet leuk, maar na onze uitleg accepteerde ze de luier wel weer.

Ik zit alleen in dubio hoe nu verder. Ik ben niet snel iemand die de handdoek in de ring gooit, maar hoor ook dat zindelijk s nachts niet te trainen is. Haar luiers zijn tot nu toe altijd naar geweest s ochtends.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Nog even verder zonder luier of toch gewoon weer luier aan doen s nachts?

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou vooral even met je dochter in gesprek gaan. Uitleggen hoe het zit met nachtzindelijkheid en samen een oplossing bedenken die voor jullie beiden acceptabel is.
    Nog een molton aanschaffen, zeiltje etc als ze de luier niet aan wil. Eerder laten plassen?
    Kijken wat ze zelf voor ideeën heeft?

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.618
    8.364
    113
    Vrouw
    Gebruik je een luier luier of een luier broekje?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier ook tweemaal zo'n terugval gehad's nachts. We hebben toen gewoon weer een luier broekje aangedaan, en enkele weken later opnieuw geprobeerd.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier wilde ze per se geen luiers meer, ook na een ongelukje niet, dus ik had twee wsterdichte moltons (en nog van die wegwerpmatjes voor als de moltons nat waren). Het is bij 3 ongelukjes in bed gebleven en 2 of 3x net te laat bij de wc (broek al omlaag, maar nog niet zitten ;) ). Terwijl ze daarvoor íedere nacht in haar luier plaste.

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Koop waterdichte moltons bij de action, ideaal! Daarmee wordt het matras zeker niet nat.

Hier ook soms een ongelukje, maar dat hoort erbij denk ik.

Met 4 jaar was ze hier helemaal zindelijk.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben een waterdichte toplaag, waterdichte molton en dan een zo'n drynights matje en dan een gewone overtrek :rolleyes:

Zo'n matje kan verschuiven etc en soms ligt hij er niet helemaal goed op. De molton lijkt het soms ook niet goed te houden en dan ben ik dus bij met die laatste.

Onze zoon is echter al wel 7 en nog absoluut niet nachtzindelijk, maar luiers houden het niet altijd en hij doet ze soms niet goed aan :confused:

8. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    We hebben inderdaad nog een extra waterdichte molton gekocht.
    Ze had dinsdagochtend wel een droge luier, dus ze plast in principe nog maar 1 keer.
    We hebben haar de afgelopen nachten rond half 11 laten plassen en dat ging perfect.

Ongelukjes horen er zeker bij, dat vind ik ook absoluut niet erg.
    We gaan gewoon lekker door zonder luier.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar waarom niet gewoon de luier weer aan? Wakker maken om te gaan plassen wordt steevast afgeraden omdat je zo het lichaam eigenlijk voor de gek houdt ipv te laten luisteren naar zichzelf.

10. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Ze slaapt nu een kleine week zonder luier en dat gaat heel goed.
    We hebben haar vannacht een keer niet laten plassen voordat wij zelf naar bed gingen. Ze werd om 6.15 wakker en riep ons dat ze in bed had geplast. Het was net gebeurd en ze was net te laat. Voordat we gingen slapen had ik nog gekeken en was ze droog. We hebben haar bed verschoond. Nadeel was dat ze toen wakker was en niet meer wilde slapen, terwijl ze normaal tot half 8 slaapt.
    Onze oudste hebben we in het begin ook altijd even laten plassen voordat we zelf gingen slapen. Daar zijn we een tijdje geleden mee gestopt en dat gaat hartstikke prima. Als ze moet plassen s nachts wordt ze vanzelf wakker.

Ik zie er dus niet echt een probleem in om haar nog even te laten plassen en ik ga haar geen luier omdoen voor dat laatste uurtje wat ze net niet haalt.

Deel Deze Pagina