Rode blaasjes/pukkels kind 4 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Noorie, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noorie

Noorie Niet meer actief

Beetje rare omschrijving maar weet zelf niet goed was het is.

Ik zag 2 dagen terug bij mijn dochter op haar wang iets wat leek op een rode pukkel (ze is 4). Maar nu is het pijnlijk en begint het eerder op een blaasje te lijken.

Nu heeft ze er op zowel haar been als haar gezicht nog een (beginnende dus zonder blaasje). Het ligt niet vlak op de huid.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
    (Waterpokken heeft ze gehad).

C2624165-5089-42F4-99C5-AF77B0FEE8C2.jpeg

2. Olicha

Olicha Niet meer actief

Hi,

Ik kan het niet zo goed zien, maar kan het wellicht waterwrat zijn? Ik zag het van de week nog voorbijkomen op de kdv. Rode pukkels met blaasjes.

Noorie vindt dit leuk.
  3. Noorie

Noorie Niet meer actief

Dankjewel voor het meedenken! Het lijkt geen waterwrat te zijn ook gezien de plek op het lichaam maar je weet nooit.

4. Olicha

Olicha Niet meer actief

" Bij kinderen komen mollusca vooral voor op de romp, de armen en benen, soms echter ook in het gelaat en op het onderlichaam"
    Niet op deze plekken?

In elk geval, hoop ik dat je er snel achter komt.

Beterschap!

5. Noorie

Noorie Niet meer actief

Oh ik dacht vooral rug en holtes! Het ziet er wel wat anders uit maar het is wel een optie ja, dankje!

6. Manque

Manque Niet meer actief

Het lijkt me een hele normale muggenbult. Het is solitair, toch? Niet een heel gebied vol met dit soort bulten?

7. Noorie

Noorie Niet meer actief

Klopt, er komen er nu steeds meer zie ik (ook armen) het rode gedeelte is vrij vlak en er zit erop een klein wit blaasje.
    Het jeukt niet, eerder pijnlijk.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lijkt mij een muggenbult, hier zien ze er ook altijd zo uit. Begint als een klein spikkeltje en groeit binnen 24 uur uit tot een ware schijf.

Noorie vindt dit leuk.
  9. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Mijn beide dochters hebben hetzelfde sinds 2 dagen en ik zie ze gewoon opkomen zonder mug in de buurt. Ik weet ook niet wat het is. De meiden geven aan dat het wel jeukt als een muggenbult. Heel vreemd

Silverwings en Noorie vinden dit leuk.
  10. Noorie

Noorie Niet meer actief

Ik denk toch inderdaad muggenbultjes dan. Stom dat ik daar zelf niet aandacht. :rolleyes:

Deel Deze Pagina