Zoals sommige van jullie weten is mijn zoontje erg fijn en klein voor zijn leefijd. Hij is nu 97cm en 12.7 kilo. Zomerkleding heeft hij in maat 98 gedragen en begint nu klein te vallen. Ik heb twee kledingstukken in 104 gekocht maar die vallen echt nog te ruim. Maar winterkleding in 98 kopen zou kunnen maar volgens mij valt dat te klein. Dat merk je vooral aan de mouwen. Ik heb dus eigenlijk geen idee welke maat ik moet kopen en of er tussenmaten bestaan of een 104 die ietsje groter als een 98 valt maar kleiner als de normale 104. Ik wil niet dat de kleding te groot oogt, dna lijkt hij nog magerder en ieliger.
ik vind h&m en name it meestal wel wat langer vallen, maat 98/104 en 98 van name it zou hem daarom wel goed kunnen passen. Vaak valt 98/104 als een grote 98 en kleine 104, dus die combi zou hem goed moeten kunnen passen. Te grote kleding ziet er inderdaad niet uit, heb ik ook met mijn zoontje. Is altijd moeilijk om te shoppen voor hem, zeker broeken passen maar zeer zelden echt mooi.
Ah, er bestaat dus ook een combi maat 98/104? Dat wist ik niet. Welke winkels/merken hebben zo een combi maat? Broeken moet ik bijna op het laatste knoopgaatje aan de binnenkant vastmaken zodat het niet van zijn middel glijdt. Met een riem er nog bovenop. En dan blijf je ook nog zo een bouwvakkersdecollete zien. Helaas dus.
Ik heb een dochter met hetzelfde 'probleem' 13 kg bij 99 cm. Ik vind het ook altijd lastig shoppen voor haar maar mijn ervaring is dat er wel wat smallere merken zijn. Mn wat duurdere merken helaas. H&M, hema en meest zara hoef ik niet te proberen voor haar. Esprit gaat wel regelmatig goed, vingino ook. Zou nog even in haar kast moeten kijken wat verder. Nu heb ik nog het geluk dat bij een meisje het soms ook wel op te lossen is met een legging en hogere laarsjes
Hier ook combimaat 98/104, mijn mannetje is 1 maandje jonger en ook een dun en fijn jongetje. Net ietsje langer en zwaarder maar ook nog dun. Ik koop kleding van de Zara en neem nu maat 3-4 jaar (er staat 104 cm, maar 2-3 jaar is echt te klein). Bovenkleding valt mooi bij hem. H&M heeft ook combimaat. En veel winkels eigenlijk wel. Broeken zijn altijd een ramp.. gigantisch aansnoeren en een riem om, anders zakt het van zijn kont af. Weet iemand nog een merk die heel smal valt? Had nu van name-it gehaald en dat gaat nog wel met alles op zijn strakst.
Herkenbaar probleem. Mijn zoon is bijna 104 cm, maar maat 104 is meestal te groot, te wijd. Ik heb een aantal truitjes in maat 98/104. Deze zijn van name it. Maar niet alles van name it past zo perfect. Ik moet echt de smalle truitjes eruit zoeken en liefst een v hals of met knoopjes. Truitjes met gewoon een ronde hals, zit veel te wijd. Van Zara hebben we nog truitjes in de maat 2/3 jaar. H&M heeft ook maat 98/104. Qua broekjes hebben we altijd die van Zara. Die hebben wel veel smalle modellen er tussen zitten. Ik neem zoon het liefst mee als ik kleding voor hem ga kopen, want anders kan ik vaak terug om te ruilen.
Mijn meisje is ook klein en zit in maat 98/104. Ik kies meestal toch maat 104 zeker van de c&a dat valt vaak kleiner dan de maat aan duiding. En zeker als je kleding in de droger doet zo als ik hihi. Krimpt het vaak ook nog dus ik koop toch een of zelfs twee maten groter een broekspijp sla ik dan om zelfde met mouwen. En ik kijk naar het kleding stuk wat ik koop en tover dan zoon of dochter voor mijn ogen van zou het goed zijn of niet daarna kijk ik er bij naar de maat.
C&A daar van zijn de broeken vaak smaller. Vind ik. Ook in de taille. En toen mijn zoon klein was gebruikte ik bretels haha. Die is ook lang klein gebleven het zelfde nu eigenlijk met zijn zusje.
Wij zitten nu ook in die tussenmaat. Onze zoon is 98/99cm (weet niet precies). Met truien zag ik dat maat 98 te klein zat. Niet qua breedte, maar wel qua lengte. Het kan er op zich nog wel mee door, maar de winter haalt hij niet meer in maat 98. Echter valt denk ik 104 nog veel te groot bij hem. Hij is echter wel een jaar jonger dan jouw zoon. Wij hebben bij ik geloof H&M combi maten 98/104 gekocht. Kan prima. Broeken zit hij nog in maat 98 en daar blijft hij nog wel even in schat ik zo. Hij draagt broeken van C&A, We, Vingino, Terstal. Die vallen wel smaller. Broeken van de zeeman hoef ik niet mee aan te komen. Daar zitten ook geen verstelbare banden in. Wibra kan ik voor zoonlief ook nog wel eens slagen voor broeken en shirts. Succes.
Bedankt allemaal voor jullie tips. Ik ga dna op zoek naar de combimaten. Volens mij had ik tot nu toe alleen/vnl enkele maten. Vond er al zo een groot gat tussen 98 en 104 zitten.
H&m heeft combi maten... Als je tussen 98-104 zit.. Zit dat prima. Tegen de tijd je echt 104 nodig hebt... Tja dan zijn die dus te klein en komt daarna 110-116 meteen dus zul je wederom op zoek moeten naar normale maten
Omdat hij zo langzaam groeit hoef ik niet heel vaak kleding te kopen. Tenzij het gewoon nodig is maar niet vaak omdat hij er bijvoorbeeld uit is gegroeid. Dus moet ff wennen haha. In elke maat zat hij onwijs lang, pas het laatste jaar gaat het iets harder. Sinaasappel, die ken ik nog niet. Ga zo gelijk even googlen.
Het verschilt ook erg per merk. Mijn dochtertjes is 99 cm en weegt 15 kg. Ze is niet echt smal. Maar ze heeft nog veel kleding maat 98 wat haar prima zit. Bijv lief, h&m en hema. Hema heeft ze bijv nog broek aan maat 92. Van andere merken weer 104. Ene 98 valt bij haar veel te klein, andere precies goed.104 weer veeeeel te groot maar ook veel 104 wat precies past. Van sommige merken heeft ze shirts 104/110. Soms erg irritant. Haar kast bevat dus ook kleding varierend van maat 92 (enkel ding) tot maat 1 104/110
Bij Ter Stal, als je dat kent, verkopen ze 98/104, die klein valt en dus goed zou moeten passen denk ik.