Forlax of macrogol peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Liyana89, 17 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    hallo

Mijn dochter van bijna drie heeft harde ontlasting het is niet heel erg bij haar ze poept wel elke dag maar wel hard
    Ze heeft macrogol gekregen van de kinderarts. Ik heb over forlax ook goede ervaringen gelezen. Heeft iemand macrogol wel gebruikt? Wil eigenlijk wat ervaringen lezen deze medicijn.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Forlax is ook macrogol. Het is alleen milder van smaak en daarom vaak voorgeschreven aan kindjes.
    (En dementerende ouderen want die denken dan minder snel dat het vergif is)

3. maliro

maliro Niet meer actief

Het is principe hetzelfde.
    Mijn dochter van 5 gebruikt forlax al sinds ze 8 weken jong was, werkt prima

4. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    mijn oudste gebruikt het al 6 jaar..

5. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Mijn dochter heeft vorig jaar een tijdje macrogol junior gebruikt, werkte erg goed!

6. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    De werkzame stof is Macrogol. Wij gebruiken movicol junior en dan smaakloos omdat dochter die vieze sinasappelsmaak niet weg kreek. Zij krijg in de ochtend en avond een zakje. Je zou haar meer water kunnen laten drinken als ze dat nog niet doet, hierdoor maak je de ontlasting ook wat zachter.

7. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Had ze last van buik pijn ? Ik heb voor het eerst gegeven maar dan halve zakje ik wil eerst zien hoe ze er op reageert maar ze zei dat ze buik pijn heeft is dat wel normaal?

8. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Mijn dochter was bijna 2 toen ze het kreeg en kon dat dus nog niet aangeven..
    Zij poepte erg moeilijk en na een paar dagen was dat over.

Het is natuurlijk lastig te zeggen of die buikpijn van de macrogol komt..
    Hoeveel dagen heeft ze het al Op?
    Na 2 a 3 dagen merk je vaak al verschil ( op mijn werk krijgen heel veel cliënten Dit...)

9. Prj

Prj Niet meer actief

Hier krijgen de oudste 3 macrogol.zit in een grote pot en is smaakloos. Gaat 's ochtends door het water bij het ontbijt.

Ik hoor ze er nooit over en ze klokken het zo weg.

10. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier met beide bekent.

Maar over gestapt van macrogollum omdat forlax beter werkte voor ons meisje. De werkzame bestanddelen zijn hetzelfde. Helaas met forlax nog niet het gewenste effect ( nu 6 zakjes per dag).

Maar het zou gelijk moeten werken om de ontlasting zachter te maken.

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Even benieuwd:
    Mijn zoontje gebruikt nu bijna een jaar lang forlax omdat hij zijn ontlasting ophoudt (durft niet te poepen op de wc). We hebben nog een lange weg af te leggen, maar hoop dat de forlax straks weer weg kan en hij gewoon zonder kan.

Hoe zit dat met de kinderen die al jaren forlax/macrogol gebruiken. Kunnen zij echt niet zonder? Of is het heel langzaam afbouwen?

12. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Helaas hier kan ze niet zonder. Ze heeft ze al vanaf dat ze twee is. Nu advies van de kinderarts gekregen om op 6 zakjes te blijven en absoluut niet meer gaan proberen af te bouwen het eerste jaar. Omdat dit iedere keer niet goed gaat. We bouwden dan af van 6 naar 4 en indien nodig weer terug naar 6.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij gebruiken forlax ( is ook macrogol) bij onze 4 mnd oude baby. Hij krijgt nutriton vanwege hevige reflux, en doordat z’n poep daardoor dikker werd raakte hij verstopt. Bij hem werkt het super. Ontlasting is dunner en hij poept makkelijk. In het begin had hij wat krampjes, maar dat kan ook de leeftijd of de nutriton geweest zijn.

14. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Hoi heb nog een vraagje hoeveel zakken gebruik je per dag ? Ik geef 1 zakje haar ontlasting is best dun het is geen diarree maar wel heel dun daarom is haar bil ook beetje rood en ze zegt dat het pijn doet. Zij trouwens wel zindelijk. Hoe is de ontlasting van jou baby eigenlijk ?

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij geven ook 1 zakje, maar onze zoon krijgt wel best veel nutriton waardoor z’n ontlasting dikker wordt. Bij hem is het breiig.
    Je kan er wat mee spelen, evt 3/4 of een half zakje geven?

Deel Deze Pagina