Begin deze week is de kleine ziek geworden, maar mijn oudste twee jongens waren helemaal okay. Dus heb ik de oudsten meegenomen om te spelen met andere kindjes. De volgende dag is alsnog mijn middelste zoon ook ziek geworden. Nu is de moeder van de kindjes waar ze gespeeld hebben superbezorgd en laat ze eigenlijk een beetje doorschemeren dat het mijn schuld zou zijn als haar kinderen nu ziek worden. Ik had immers al 1 ziek kind thuis. Maar ja, dan zou ik dus altijd het hele gezin binnen moeten houden als er ééntje ziek is en ik vroeg me af of jullie dat doen; hou je alle kinderen binnen als er eentje ziek is? Of hou je de zieke thuis en laat je de anderen wel spelen? En omgekeerd: als er een kind bij jou komt spelen die de volgende dag ziek wordt, en jou kind blijkt te hebben aangestoken, zou je dan boos zijn op die moeder?
Je kunt toch niet je twee oudste thuis houden zeg En nee zou niet boos zijn....dan zouden ze ook niet naar school kunnen toch Als het bv om waterpokken gaat dan is het wel fijn als dat even gemeld word zodat die moeder zelf kan beslissen of je zoontje mag komen spelen (maar is ook alleen besmettelijk als hij het nog niet heeft gehad denk ik...)
Wat een nonsens, je kunt toch moeilijk al je kinderen thuis houden als er een ziek is. Meldt haar man zich ook ziek als zij de griep heeft dan? Bovendien denk ik maar zo, bouwen ze antistoffen van op. Als ze wil voorkomen dat ze ziek worden dan moet ze ze in een gesteriliseerde ruimte binnenhouden. Worden ze nog zwakker van.
Nou sorry hoor, kunt niet heel je gezin binnenhouden omdat er een ziek is. Zal de baas en school blij mee zijn. Zou zeggen dat ze maar in een glazen ik moet gaan wonen als ze nooit ziek Wil worden. Ziek zijn hoe niet leuk het ook is heb je nodig om weerstand op te bouwen. Je kunt je kind niet voor elke kuch of nies van een ander verstoppen. als iedereen binnen zou blijven als ze kans hebben om ziek te worden dan was het leeg op straat
Nee hoor. Op ons kdv is het zelfs gebruikelijk om de kinderen gewoon te brengen als het nog gaat maar ze wel koortsig zijn ( en wel lekker spelen ). Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel baal als iemand op visite komt met een duidelijk ziek kind maar goed, het is niet anders..
Ik vind ook dat je kinderen niet binnen kan/ moet houden omdat broertje/ zusje ziek is. Maar... Wat ik niet goed begrijp is dat bijvoorbeeld een kennis van mij de hele buurt bij haar laat spelen terwijl 2 van haar kinderen buikgriep hadden. Gevolg: veel buurkindjes ziek.
Zoals eerder aangegeven maakt het nogal uit wat ze hebben. Maar een kuch of snotneus ... zucht dan kunnen ze hier nooit naar buiten!
Ligt er een beetje aan wat het is. Als het een verkoudheid of een soort griepje (koortsig) is zou ik het prima vinden. Maar ik zou ook niet blij zijn als het om buikgriep zou gaan, dat is zo besmettelijk en de kans is erg groot dat anderen het ook krijgen. Toevallig laatst een vriendin die belde voordat we hadden afgesproken dat haar dochter buikgriep had en zoontje niet en of het wel handig was dat ze nog langs zouden komen (dochter zou thuis blijven bij papa). We hebben toen de afspraak verzet, leek haar zelf ook wel zo verstandig ivm besmettingsgevaar.
Ja, wij dus ook Ik zou het ook heel fijn vinden als mensen in mijn omgeving buikgriep hebben (gehad), dan kan ik zelf besluiten of ik heen ga/mijn kinderen laat gaan. En dat gebeurt dan dus niet
precies maakt wel uit wat het is. hier is het een hele periode raak geweest met van alles en nog wat. ik liet de keus altijd aan de andere partij.. maar kon op een bepaald moment wel huilen toen er weer 1 ziek was en ik weer opgesloten zat.. hoop dat we er nu een btje doorheen zijn.
Ligt er aan, met verkoudheden wel, maar niet als mijn vriendin bijv een baby in huis heeft. (mijn jongste lag met 5 weken in het ziekenhuis met rs virus, mijn oudste had het waarschijnlijk ook maar dat uitte zich gewoon in een stevige verkoudheid) Buikgriep kan je ook op wachten dat je andere kids het ook krijgen dus dan hou ik ook de andere thuis.
Het gaat om het broertje van je zieke kind begrijp ik. Je andere kinderen (en die van haar) gaan ook naar school neem ik aan. Dan hadden ze elkaar daar ook kunnen besmetten. Vind het erg overdreven van die moeder. Nee ik zou niet boos zijn. Kinderen besmetten elkaar nu eenmaal snel. Kan gebeuren hoor.
Nee ik vind dat je gelijk hebt, ook al is het buikgriep, hartstikke rot, maar als 1 kind het heeft kun je niet de hele familie in quarantaine doen.
Allebei een luid en duidelijk NEE. Vind het persoonlijk grote onzin om een van beide vragen met ja te beantwoorden; je weet niet of ze besmettelijk zijn voordat ze ziek worden. Uitzondering: als mijn ene kind ziek is, ga ik niet op dat moment met m'n andere kind naar het zkh of een andere plek waar doodzieke kinderen komen. Dat mag ook niet, en terecht.
Met gewone griep en verkoudheid niet, maar met buikgriep laat ik het de ander wel weten. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als we hier met de buikgriep van een ander te maken krijgen wanneer het niet hoeft. En m'n vriend heeft een fobie mbt overgeven dus buikgriep is behalve vervelend ook nog eens dramatisch hier...
Dat is idd een ander verhaal. Als er een kind ziek is hier laat ik geen kinderen hier spelen. Met je eens trouwens