houten treinbaan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door douglas84, 21 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Voor de 2e verjaardag van onze zoon willen we hem graag een houten treinbaan cadeau geven. Z|e zijn te koop bij verschillende winkels zie ik; hema, ikea, intertoys en online van een bepaald merk.

Zit er verschil? Passen de verschillende merken gewoon bijelkaar?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou voor de brio gaan, zijn wel iets duurder, maar superkwaliteit. Al die houten merken passen op zich wel bij elkaar, maar wat wij van Brio hebben is nog steeds goed en al die b merken beschadigd toch wat sneller of die koppelstukjes laten los.

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik vind ikea een aanrader,word mee gespeeld gegooit en gebrekt
    gaat echt niet kapot.
    je hebt ook uitbreidings setjes.

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier een groot Brio-fan!
    De meeste houten treinsets passen wel op elkaar, echter die van Ikea sluit niet zo mooi aan bij de andere merken. Zelf zou ik daar dus niet voor kiezen.
    Van brio heb je heel veel mogelijkheden om uit te breiden. Ook naar auto's, metro, schepen en zelfs een vliegtuig volgens mij. Echt heel leuk!

Het is wel wat duurder, maar persoonlijk hoef ik geen verzameling van heel veel verschillend speelgoed wat toch in een kast ligt. Door alle uitbreidingen (die het makkelijk maken op verjaardagen, sinterklaas etc) houdt je het ook echt veelzijdig. Zowel kindjes van 1 1/2 als kindjes van een jaar of 6/7 spelen er hier heel leuk mee.

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ikea en de houten treintjes van papa van vroeger. Gaan prima samen en ook niet stuk te krijgen.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here...

Toevallig merkte ze laatst op dat ze te weinig spoor heeft.
    (We hebben ook maar 2 doosjes gekocht ooit)
    Dus geopperd dat ze nog maar een doosje voor d'r verjaardag moet vragen dan.
    Dan wordt ze 7... Dus het gaat al een behoorlijk tijdje mee hier.
    En ligt eigenlijk vrijwel altijd ergens een stuk spoor op de vloer want ze combineert het met de Lego en de playmobil.

7. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier ook die van de Ikea.
    waren voor dit setje dacht ik 5 euro kwijt.
    Zelf bij mijn oppaskindjes is die een hit.

8. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ervaring met Ikea en Hema. De kwaliteit van Ikea is beter. Van de Hema hebben we o.a. het stationnetje maar die viel binnen een maand al uit elkaar (wel een nieuwe gekregen, maar precies hetzelfde probleem). De stukken passen overigens ook niet goed op elkaar.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik lees even mee..over pakweg een half jaar gaan wij voor zn verjaardag ook een trein aanschaffen. We hebben al de houten garage van woody waar een treinbaan aan kan.

10. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben de doos van de Intertoys, super. Ook zitten hier geen losse koppelstukjes aan.

Het is een hele lading spoor, een brug en boompjes.

Deel Deze Pagina