Beste mensen, Ik ben op zoek naar lotgenoten. Welke moeders (of vaders) herkennen deze symptomen. Het is een lang verhaal, maar mocht je iets herkennen blijf dan vooral doorlezen. Ik hoor graag je mening/advies. Mijn dochtertje is nu 2 jaar en jammer genoeg niet zonder zorgen. Djenna heeft al vanaf het begin moeite met haar ontlasting. Ik heb 6 maanden borstvoeding gegeven. De eerste drie maanden heeft zij hele erge darmkrampen gehad (en ik dacht dat je dat niet of stuk minder zou hebben met borstvoeding). Klachten: Moeite met poepen en heeft angst met poepen (huilen, ophouden, billen dichtknijpen). Stress, ze is gespannen (althans zo lijkt het). Djenna staat vaak op een been. Ze spant zich aan en trekt haar been op. Hoofdje naar achteren, kromme rug. Dit kan ze de hele dag door doen, ook als we haar afleiden. Ze vindt zitten niet fijn (vervelend, lastig, pijn). We hebben verschillende kinderstoelen gebruikt. In de auto zitten vindt ze niet leuk. We lopen bij een kinderarts (Vlietland). We hebben al twee fysiotherapeut gehad. Ook lopen we bij een mevrouw (alternatieve geneeswijze/kruiden). Bij een osteopaat ben ik ook al geweest. Van de kinderarts hebben we Forlax gekregen (medicijnen/laxeermiddel). Van die mevrouw kregen we te horen dat we een tarwe allergie heeft. Tegenwoordig geven we alleen maar speltproducten. Djenna gaat 1x per twee weken naar de kinderfysio. Djenna wordt veel wakker 's nachts. Inslapen gaat prima, alleen ze wordt wakker om ....(niets, nachtmerrie, buikpijn, stress). Over het algemeen is Djenna een vrolijk kind, die goed eet en niet kleinzerig is. Wie herkent deze symptomen? Wat zijn jullie ervaringen met Forlax medicijn (laxeermiddel)? Wie heeft er tips voor het angstpoepen? Mening tarwe allergie? Ziekenhuis? Ik hoor graag jullie mening/advies. Na 2 jaar ben ik een beetje wanhopig geworden. Het is moeilijk om onder woorden te brengen. Ik film haar houding/gedrag dus het is jammer dat ik jullie geen filmpje kan laten zien. Het zou dan wat duidelijker zijn. In ieder geval hoop ik op lotgenoten. Moeders die dit ook met hun kind hebben (hoe erg dat ook klinkt).
Oh,wat zielig ... Jeetje.. Is het een idee om een ander arts te zoeken? Verder naar de oorzak van ellende zoeken... Dat zou ik zeker doen, als de kind zoveel pijn heeft dan zit haar van binnen iets dwars.. Maar dat weten jullie vast... Sterkte
Probeer dit boekje eens Joep - Kinderboek op Maat dat deed bij onze zoon wonderen ( geeft natuurlijk geen garantie bij andere kinderen), binnen een week ging hij gewoon zelf op de wc poepen ipv 6 dagen ophouden wat hij daarvoor deed.
Met een tarweallergie wordt meestal een glutenallergie bedoeld. Spelt heeft ook gluten en de meeste kunnen daar niet tegen. Ik zou dus beginnen met een glutenvrij dieet. Inderdaad boekje Joep moet poepen is een aanrader maar wij hebben veel baat gehad bij een kinderbekkenfysiotherapeute. Geen verwijzing nodig, wordt vergoed. Forlax gebruiken als nodig. Wij hebben onder begeleiding van bekkenfysio opgehoogd tot 3 per dag. Dan kon zoontje het nauwelijks nog ophouden dus moest hij wel poepen