Peuterbed, wel of geen hekjes en welk matras

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lisa2005, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    We hebben een peuterbedje van de ikea gezien maar wat voor matras is het beste? Ze hebben 3 verschillende bij ikea maar geen idee welke het beste is.
    Verder een vraag, is zo'n valhekje nodig? Ik ben bang dat zoonlief er dan juist overheen gaat klimmen. Kan ik hem niet beter zo in het bed leggen met een matrasje ernaast voor het vallen?

2. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben onze dochter meteen in een groot bed gelegd en omdat ik niet echt een passend hekje kon vinden hebben we er geen. Toen zag ik een tip die tot nu toe goed werkt en dat is een badlaken oprollen en die rol onder het hoeslaken stoppen aan de zijkant. Heb je net een drempeltje waardoor ze er bij ons nog nooit is uitgevallen. Simpele en goedkope oplossing!

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik heb geen tip voor het matras.

Uitvalbescherming heb ik nooit gekocht. Mijn dochter ging rond haar tweede verjaardag over naar een groot bed (90x200cm) en is nooit uit bed gevallen. Ik heb wel een week of twee haar kinderbedmatras ernaast gelegd.

4. minon

minon Niet meer actief

5. misa

misa Niet meer actief

Hier hadden ze vanaf het begin geen hekjes. Ging heel sporadisch eens mis. Zoontje daarna nooit meer. Dochter viel ineens erg vaak uit bed en dus nog een ikea hekje gekocht.
    Matrassen zijn koudschuim.

6. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. De tip van de handdoek ga ik zeker proberen.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier zaten we met hetzelfde probleem. Aiden ligt sinds een maand in een gewoon groot 1-persoonsbed zonder bedhek. Simpelweg niet te krijgen voor de dikte van dat hout.
    Dus zijn ledikantmatras op de grond ernaast gelegd.
    De tweede nacht was hij eruit gevallen, maar sindsdien niet meer.

Deel Deze Pagina