Zindelijk worden maar niet praten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nicky1973, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En speciaal mooi ondergoed...

2. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Gewoon bij de kruidvat :)

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Oh, das ook een goeie!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Bij h&m hebben ze van die pakjes met 5 kleine onderbroekjes in een leuk thema... :)
    Of gewoon van de zeeman natuurlijk.. Die hebben ook mini-onderbroekjes :)

5. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    De Kruidvat heeft soms ook leuke setjes van Hello Kitty :D

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Sorry ts ik heb geen tips wat betreft zindelijk woorden, wel lees ik dat meer kindjes nog niet praten en dat dat dus niet heel vreemd is.
    Mijn dochter wordt twee in december en praat ook nog steeds niet iets waar ik onderhand buikpijn van krijg. Wel begrijpt ze alles echt alles, maar iets zeggen ho maar.....:(

Ze begint nu wel met bah roepen als ze aan het plassen is in haar luiertje, of als ze gepoept heeft dan roept ze ook bah en wijst ze naar haar luiertje. Ze heeft wel een paar keer op het potje geplast, dan doet ze haar shirt omhoog en begint ze haar broek naar beneden te trekken, dus dan zet ik haar op het potje en dan plast ze, ook heeft ze weleens op de wc geplast met de verkleiner. Maar 9 van de 10 keer doet ze nog alles in haar luier en loopt ze daar bij wijze van spreken de hele dag meer rond boeit haar niet. Als ze het zelf aangeeft zet ik haar op de wc, en voor het slapen gaan of na het middagdutje zet ik haar ook even op de wc maar meer dan dat zijn we er nog niet mee bezig.
    Ik hoop eigenlijk dat ze snel begint te praten dat heb ik liever want cb hijgt in mijn nek met logopedie.....:(:(

7. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ze begrijpt het dus allemaal helemaal goed. Toch goed dat je haar al op het potje zet.
    Mijn dochter is 2,2 jaar en zegt alles na maar praat ook nog niet. En dat praten komt vanzelf, laat het CB maar zeggen wat ze willen, ik spreek uit ervaring...:D

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Gewoon zeggen bij het CB dat je het daar nog te vroeg voor vindt en het daar voorlopig niet meer over wilt hebben als je dat op je zenuwen werkt.
    Ik heb eens een interessant stuk gelezen van een hoogleraar over de taalontwikkeling bij kinderen. Tot een jaar of zes kunnen de verschillen enorm zijn, in bijna alle gevallen trekt het vanzelf recht. Dat je kindje nu nog niet praat, is echt niet zo vreemd.
    Mijn jongste sprak ook pas toen hij net twee was. Toen kwam er ook gelijk alles uit wat hij had opgeslagen, zo ging hij van 10 woordjes waarvan hij de helft nog verkeerd uitsprak ineens over naar zinnen en hij zong van de een op de andere dag complete liedjes.
    Overigens hebben ze bij mij op het CB logopedie nooit genoemd.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    wij hebben bewust gehad met zindelijkheidstraining tot ze zelf kon praten/communiceren. Onze dochter had een zeer ernstige taaluitingsachterstand. dat was al frustrerend genoeg voor haar (en ons).
    Met 3,5 was ze zindelijk. voordeel van zo laat zindelijk is dat ze het meteen goed op kan houden etc :)

10. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0

Mijn zoontje van 3 heeft een ontwikkelingsachterstand van 6 maanden en hij praat ook nog niet, hij krijgt wel logopedie, maar is nog niet zindelijk. Hij kan zich dus ook nog niet uiten.
    We hebben nu al de grootste maat luiers en kan me nu al zorgen maken waar ik dan luiers vandaan moet halen...:(

Deel Deze Pagina