Zoontje ruim 2 doet zijn gordel af in de auto

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lieslie, 4 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    mijn zoontje van twee doet dus tijdens het autorijden zijn gordel af.
    Hij kan het slot niet losmaken maar de gordels die over zijn schouders gaat doet hij dus af.
    We hebben hem al op z'n aller strakst staan maar toch krijgt hij ze af.
    We hebben al vanalles geprobeerd maar hij blijft het doen. Heeft iemand een tip??

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.932
    113
    De gordels iets hoger instellen net boven zijn schouders.
    En heel boos worden...?

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben toen gestopt, heb haar uit de auto gehaald, gezegd dat ik weg zou rijden. Uitgelegd dat de gordels om moeten, dat het heel gevaarlijk is als je ze los maakt en dat de politie dan super boos wordt op haar. Dat als ze ze wel losmaakt ze dus niet meer mee mag in de auto. Toen net gedaan of ik weer in wilde stappen en wegrijden zonder haar.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb ze vanaf jongsafaan verteld dat de gordels om moeten, omdat ze anders "uit de auto vallen en zich heel erg pijn doen". Hier zijn ze altijd keurig van de gordels afgebleven. Sterker nog, ik heb wel eens vergeten de gordels dicht te doen (oeps) en toen ik vervolgens achter het stuur kroop, hoorde ik een paniekerig stemmetje achter me: "mama, de gordel moet nog om!"

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Kijken of dd gordels hoger kunnen bij de schouders.

Verder bestaan er van die clips die je over de borst aan dr gordel vast kan maken zodat de armen er niet meer uit kunnen

1981Mama vindt dit leuk.
  6. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Onze oudste deed dat ook. Keertje gezegd dat we naar de speeltuin zouden gaan, maar 1x gordel los betekende naar huis. We wisten natuurlijk dat we nooit in die speeltuin zouden aankomen, en inderdaad ;) daarna heeft ie ze nooit meer losgemaakt. Dus als je kindje dat begrip al heeft zou ik je dit aanraden!

7. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zo werkt het niet altijd ;)

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Heel herkenbaar! Wij hadden ook een Houdini op die leeftijd ;) hoe strak de gordels ook zaten, hij wist er altijd zijn armpjes en schouders uit te wurmen.

Omdat hij achterwaarts reed kon ik het tijdens de rit niet zien. En bovendien kan je ook ik niet overal opeens stoppen omdat je dreumes of peuter zich niet gedraagt.

Uitleggen, boos worden, stoppen? Het hielp hier op die leeftijd niks.

Ik heb toen toch een borstclip gekocht. In Amerika is dat standaard. Zo kan je kindje de gordels niet afdoen.

In Europa zit het niet op de kinderstoeltjes omdat het een extra sluiting is die open gemaakt moet worden door hulpverleners bij een eventuele botsing. En bij verkeerd gebruik (te laag) kan de sluiting schade toebrengen bij een botsing.

Ik heb de afweging gemaakt wat erger is; dat mijn kind bij een botsing de auto uitgeslingerd wordt, of dat bij een redding een extra sluiting open moet.

Ik heb voor een extra sluiting gekozen. We goed opgelet dat ik hem goed bevestigde op de juiste plaats.

Na een half jaar was het niet meer nodig. Rond 2 / 2.5 was hij oud genoeg om te begrijpen dat hij zijn gordel om moest houden.

9. tuc

tuc Niet meer actief

De auto aan de kant zetten, er is altijd een mogelijkheid en niet verder rijden zolang hij niet blijft zitten. Als het moet hem eruit zetten en duidelijk maken dat je zonder hem verder rijdt.

Die borstclip is in principe handig omdat ze gewoon niet meer los kunnen, maar ik durf het niet aan als er iets gebeurd en ik moet in mn eentje 2 kinderen eruit krijgen.

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.148
    3.174
    113
    Oh dit is echt iets wat ik ook zou doen.. Maar gelukkig laat ze dr gordel goed zitten.
    Wel heeft ze een tijdje een handje gehad van trekken aan de autodeur (binnen tijdens t rijden). Is dat an sich geen ramp want kinderslot maar het kan ook kapot. Mn moeder heeft toen gezegd tegen dr dat als de deur open gaat terwijl ze rijden, ze met stoel en al uit de auto vliegt en ze kwijt is..

Boommm vindt dit leuk.
  11. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Uitleggen, boos worden, omkopen met eten, stoppen....
    Misschien inderdaad een idee om naar iets leuks te rijden en dan stoppen en terug gaan als hij zijn gordel af doet. Of anders toch zo'n clip. Waar kan die kopen??

12. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Wij maken de gordels vast met zo'n klip voor boterhamzakjes. Gewoon van de Ikea. Werkt prima!

13. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Zakt dat niet naar beneden??

14. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Onze dame heeft het een keer geprobeerd, stond nog op de parkeerplaats. Ben enorm boos op haar geworden en daarna heeft ze het nooit meer gedaan ;)
    Ik word niet snel heel boos, maar veiligheid voor alles.

15. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Nee, tot nu toe niet!

16. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Onze jongste deed dat ook. En hier hielp helaas niet veel. Al die trucjes van hierboven hebben we wel geprobeerd. Ze bleef het doen. Het werd een gegeven moment wel minder maar toch deed ze het nog regelmatig.
    Ik denk dat het voor haar gewoon als een heel onprettige manier van 'opsluiten ' voelde. Pas op het volgende stoeltje (waar je de gewone gordel bij gebruikt) werd het echt minder, zat misschien minder vervelend. Ook was ze toen weer wat ouder waardoor je toch wat beter kon uitleggen. Ze heeft sowieso een hele sterke eigen wil ;) , in meer dingen, en dan moet je wel vaker en langduriger het conflict aan om haar te laten doen wat we willen :D.

17. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik zeg dat dat absoluut niet mag van de politie haha
    Het helpt... :)

18. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Bij de anwb heb je speciale clips voor de gordeltjes

Lieslie vindt dit leuk.
  19. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij hebben het ook bij onze oude autostoel. Deze zit gelukkig in de auto van mn man en de kids zitten 99% van de tijd in mijn auto. Maar als ze een keer als ze in die stoel zit weet ze haar hele bovenlijf er eerst uit te wurmen en kan ze de rest van zelf openklikken. We hebben het al een aantal keer gehad dat ze dan uit haar stoel glijdt en plotseling komt buurten tussen onze voorstoelen.... Ik denk dat bij die stoel eigenlijk alleen ui de auto zetten en doen alsof we wegrijden zou helpen, maar dat kan ik niet over mn hart verkrijgen. Ik weet vermoed dat ze dit dan echt zou geloven en heel bang zou worden. Ik denk ook dat ze bijna elke ander clicksyteem wat ik er los op zou zetten, zo open zou hebben. Ze heeft helaas handige handjes. Boos worden en met de politie dreigen hebben we ook al eens gedaan, maar helaas maakt dit onvoldoende indruk. Wellicht zou het helpen als een agent haar echt eens vermanend zou toespreken ;).

In mijn auto zit een stoel met hele strakke, dubbele "clickdingen". Een zit heel hoog,bijna onder haar oksels en de ander tussen haar benen. Omdat ze die bovenste never nooit openkrijgt, heb ik in mijn auto nooit een probleem. Ik ben zo blij met die stoel en durf zelf niet te rijden met die oude stoel.

20. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Die gebruiken wij ook

Deel Deze Pagina