Mn dochtertje vertelde ons dat haar leidster haar heeft geschopt toen ze niet wilde slapen! Dat ze heel berdrietig was en mij ging roepen M'n dochtertje slaapt op een stretcher alleen in een kamer, omdat de andere kinderen van haar leeftijd niet meer slapen, en de bedjes net genoeg zijn voor de kleintjes. Ze verteld vaker dat de leidster boos op haar wordt omdat ze niet wilt slapen en dan boos zegt: slapen jij! Ik zie wel vaker stadie leidster schreeuwt tegen kinderen en vind er ook erg bot soms. Maar goed, kindere kunnen stout zyn dus dat ze haar stem verheft kan ik begrijpen. Nu weet ik niet wat ik hiermee aan moet? de leidster er op aanspreken? M'n man zei gelijk de manager mailen? Ze moet volgende week pas weer naar het kdv.
Schreeuwen tegen de kleintjes vind ik al totaal niet kunnen op een kdv, dus dáár zou ik haar als eerste op aanspreken en als dat niet tot een bevredigende oplossing leidt aankaarten bij de manager. Dat schopverhaal, zou ik eerst aan de leidster vragen wat haar lezing is. Peuters hebben soms een levendige fantasie en niet alles wat ze vertellen is helemaal precies zo gebeurd. En dan is het kijken of jij je goed voelt bij haar reactie. Bij twijfel zou ik het ook met de manager bespreken, en bij twijfel over de reactie van de manager contact opnemen met de GGD.
Ik denk dat ik zou bellen. Of langs gaan. In ieder geval niet mailen. En ik zou het in eerste instantie met de betreffende leidster bespreken. En als die raar reageert of er om heen draait kun je alsnog naar de manager. Wat denk je zelf als je dochter je dit verteld? Heb je het gevoel dat ze fantaseert? Meestal kun je dat wel zien toch op deze leeftijd? (geen ervaring nog meer hoor)
Ik weet dat kinderen verhalen kunnen verzinnen, maar ik geloof mijn dochter wel, omdat ze nooit van die verhalen heeft.ze gaf ook precies aan waar ze haar geschopt heeft en waarom ze dat deed. Omdat ze niet wilde slapen dus. Mijn man zal haar erop moeten aanspreken, ik kom daar nu niet zo gauw met de baby. Weet alleen niet hoe hij erover moet beginnen? Beetje ongemakkelijke situatie dit. En dit net wanneer de lieve leidster volgende week naar een andere groep gaat en m'n dochtertje een nieuwe leidster krijgt. Pff ik baal hier echt van!
Maar dat is toch niet zo moeilijk dan? Als een volwassene mijn zoon zou schoppen, dan ging ik direct verhaal halen. Dan maar de baby meenemen of oppas zoeken. Of samen met je man gaan. Ik ging echt niet nog een paar dagen wachten omdat je dochter dan pas weer naar het kdv moet. Sterker nog: als het waar zou zijn dan moet die leidster direct uit dr functie ontheven worden. Wellicht schopt ze nog wel andere kinderen. Ik zou mezelf echt op zitten te vreten als ik dit niet gelijk ging bespreken. --> edit: zie nu dat je nog maar net bevallen bent (gefeliciteerd). Ja dan snap ik dat het wellicht lastig is om heen te gaan. Maar dan stuurde ik alsnog wel direct mn man.
Zeker als er net iets heel ingrijpends in hun leven is gebeurd (nog gefeliciteerd, met de geboorte van kleine zus) kunnen peuters wel ineens heel anders uit de hoek komen dan je gewend bent van ze. Ik zeg niet dat je kind jokt, maar zou het niet meteen uitsluiten dat het toch anders zat, al is ze nog zo specifiek in haar verhaal. Mijn zoon kan er af en toe ook wat van, dan vraag je je echt af waar hij het allemaal vandaan haalt (terwijl ik wéét dat het niet waar is). Je man doet er volgens mij het beste aan om het gesprek open in te gaan. Vertellen wat jullie dochter heeft verteld thuis en aangeven dat jullie je zorgen maken. En of zij kan vertellen wat er nou echt gebeurd is. En daarna: volg jullie gevoel. Dat zegt wel of je haar voldoende vertrouwt om je dochter daar weer achter te laten, of dat je het nodig vindt om een gesprek met de manager te hebben. Niet per mail, liefst persoonlijk (er is toch altijd wel iemand aanwezig die eindverantwoordelijk is voor de hele vestiging?) en desnoods telefonisch. Succes ermee, hopelijk valt het allemaal reuze mee - en anders hoop ik dat er zeer serieus werk van wordt gemaakt. Als die leidster je dochter écht geschopt heeft (hoe hard of zacht ook) dan mag ze dit werk gewoon niet meer doen.
Dankje! Ben het ook helemaal met je eens hoor. Als ik niet pas bevallen was, dan was ik gelijk terug gegaan naar het kdv. Alleen waren ze nu na sluitingstijd pas thuis en ze vertelde het pas aan ons toen ze thuis was.
Dat zou idd kunnen ja. Ik zal het met hem bespreken en idd aangeven dat hij aan haar moet vragen wat er gebeurd is. Ben benieuwd, verwacht niet dat een leidster zou toegeven ookal heeft ze het gedaan. Maar het zal wel aan haar reactie te merken zijn. En dan weet ze ook dat m'n dochtertje alles verteld thuis, hoeft ze het niet nog een keer te doen, mocht het waar zijn. De locatiemanager is daar idd aanwezig.
Mja zo was onze dochter ooit van de trap gegooid door een leidster... Bij navraag bleek dat toch net ongeveer het tegengestelde te zijn geweest Overigens was gooien en een trap wel daadwerkelijk aanwezig in het verhaal... Maar verder klopte er weinig van... Gewoon eens vragen wat er is gebeurd... En dan daarna pas zeggen "mijn dochter kwam namelijk thuis met het verhaal.... En dat moest ik natuurlijk wel even verifiëren... Vind het trouwens bijzonder dat je dochter alleen moet slapen? Bij ons zijn er genoeg bedden voor iedereen? Ook voor de groten.
oei lastig hoor vooral omdat je ervan uitgaat dat je kindje niet jokt over zoiets. hoedanook zou ik wel verhaal gaan halen bij die leidster. en schreeuwen tegen kindjes nee dat is echt not done, of je nu boos, moe of wat dan ook bent. kom zeg
@lennylen: je kunt er wel vanuit gaan dat ze op die leeftijd niet bewust jokken zeker niet op deze manier. maar soms is de werkelijkheid wel net andrs zie mijn verhaal over het van de trap gooien. die trap si van beton met hele nare randjes.. dus als ze er af gegooid zou zijn.. zou dat zeker zichtbaar zijn.. plus wij waren gek op onze "juffies" en zij op alle kinderen.. dus het KON gewoon niet uiteindelijk bleken alle onderdelen van het verhaal te kloppen... maar ipv dat juf dr van de trap had gegooid.. was ze tegen (een andere) trap gevallen toen ze stoeide.. eentje met rubberen randjes.. en dat andere jochie is gewoon heel sterk.. zijn vader kwam later nog even vertellen wat er was gebeurd en na het tegen de trap vallen had juf haar getroost. de basiselementen klopten dus wel.. maar het verhaal wat wij begrepen eruit absoluut niet. neemt niet weg dat het een raar verhaal is waarvan ik zeker zou willen weten hoe de vork in de steel zit... schoppen/schreeuwen.. dat lijkt me toch echt niet kunnen.. maarja.. altijd open staan voor de mogelijkheid dat het msschien net anders zit.
Mijn man heeft het gesprek vandaag gehad met de leidster. Hij zei dat ze rood werd toen hij erover begon Daarna vertelde ze een heel verhaal dat een ander meisje mn dochter had geschopt. Ik geloof er geen bal van. M'n dochter heeft het wel vaker over dat meisje. Maar ze had haar nu helemaal niet genoemd. En dat meisje heeft nix te zoeken op die kamer als m'n dochter daar ligt M'n man zei ook tegen naar dat onze dochter alles verteld thuis. En ze zei goed dat je het even heb verteld. Terwijl m'n man met haar stond te praten zei m'n dochter tegen haar je mag me níet meer schoppen hè. Nu heeft ze dus ontkend, dus kunnen wij er verder niets mee. Ze weet iig dat onze dochter alles verteld thuis.
mja ik zou ook zeggen dat ik het niet gedaan had... wat dat betreft. maar het is wel duidelijk nu bij haar dat jullie zoiets niet vaker willen horen. misschien kun je eesn voorzichtig informeren bij andere ouders wat ze van die betreffende leidster vinden? (hebben wij toen ook gedaan.. en achteraf bleken wij "fout" en is het een top"juf" maar op dat moment hadden we serieus twijfels.. gelukkig kon ze er echt niks aan doen uiteindelijk)
Als ik echt zou denken dat die leidster t gedaan had dan zou ik zowiezo een klacht indienen en als er niet ingegrepen werd zou ik haar toch echt gelijk van t Kdv afhalen!
Ik zie dat jullie haar er op aangesproken hebben. Ik zou toch de manager inlichten en laten weten hoe dit gesprek is verlopen. Ik vind dat de leidster er wel heel gemakkelijk vanaf komt zo. Misschien toch een gesprek aanvragen met leidster en manager en daarin aangeven dat hè er na het gesprek nog even overna hebt gedacht en het je toch niet lekker zit.
als jij of je man geen bevredigend gevoel overhoudt aan het gesprek, zou ik dat bij haar aangeven en ook vragen: hoe lossen we dit op?? Om naar de manager te gaan, vind ik de laatste stap. Niets is zo vervelend als ouders achter je rug om naar je leidinggevende stappen... ik ga er dan even vanuit dat het niet waar is he Dat een leidster de slaapkamer inkomt en roept slapen nu! daar kan ik volledig inkomen. Met een groep vol en een slaapkamer waar meerdere kinderen liggen red je het niet met: zouden jullie nu alsjeblieft willen gaan slapen?? Ik heb het niet over schreeuwen, maar je mag best je stem verheffen. Soms houden de kindjes elkaar echt wakker en als ze niks doet opent de ouder van 1 van de kindjes die wakker wordt straks een topic: hellp mijn kind kan niet slapen op het kdv en de leidster doet er niks aan... haha das gekheid natuurlijk, maar dan is het misschien wel duidelijk wat ik bedoel.