Zindelijk worden: potje of opzetbril?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoAn1981, 16 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze dochter van 21 maanden lijkt kleine stapjes richting zindelijk worden te nemen. Ze roept steeds vaker 'wc' en wil dan naar de wc, ze gaat met mij mee en wil dan met het papier mijn billen afvegen :D en ze trekt zich terug in een hoekje als ze een grote boodschap moet doen.
    Nu hebben we een opzetbrilletje gekocht voor op het toilet maar ze is nogal klein van stuk en zakt er alsnog praktisch doorheen:). Ze vind het ook eng om erop gezet te worden. Mijn nichtje en neefje hebben allebei geen potje gehad en gingen gelijk op de wc, dus vandaar dat ik dacht: hm, wel handig, meteen op de wc, anders moet je straks weer 'trainen' om van het potje op de wc te gaan.
    Maar volgens mij vind ze het toch erg eng zo en moet ik misschien maar overgaan op een potje.

Of is ze er gewoon nog niet aan toe en lees ik de tekenen verkeerd? Kortom: wie heeft er tips en/of ervaringen? Even voor de duidelijkheid: van mij hoeft ze echt nog niet zindelijk te worden maar als ze het zelf aangeeft, wil ik haar uiteraard helpen.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hadden allebei van in het begin. En we lieten haar gewoon kiezen. Ik vond het belangrijker dat ze snel en goed en zonder stress zindelijk werd, dan dat ze het meteen op de wc kon.

3. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Als ze het eng lijkt te vinden, zal ik potje proberen. En alleen wc laten zitten als ze het zelf wil.

Of ze er aan toe is, is zo lastig beoordelen. Is toch een combinatie van factoren (interesse, controle over plassen etc en aangeven dat ze moeten), maar dat merk je snel zat.
    Hier had dochter ook al maanden interesse in wc en nam haar altijd mee. + ze ging met de oudste mee. Ik merkte een maand terug dat ze aan haar luier begon te plukken af en toe. Toen bleek dus dat ze dan moest plassen. Heb nu een week of 2 de luier uit thuis en ze plast/poept zowel op de pot als de wc verkleiner. Dit gaat erg goed (misschien gemiddeld 1x per dag een ongelukje), maar in vergelijking met de oudste is ze heel vlot. Die was al bijna 3. Dus per kind heel verschillend!

4. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn oudste vond de wc eng en ging dus op een potje.

Mijn jongste weigert om op het potje te gaan zitten en wil alleen op de " ceeee"

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden vond de WC maar eng. Het is vaak ook wel hoog en groot voor een kleintje ondanks een opstapje en WC-verkleiner/opzetbril.

Bij Aiden dus begonnen met het potje (die van ons kun je "transformeren" tot een opstapje). Inmiddels gebruikt hij dat potje als opstapje voor de WC met opzetbril.
    Boven hebben we trouwens een WC-bril met geïntegreerde kinderbril.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb ook wc 3 in 1 bril maar indd ze zet opstapje bij, klimt op maar als ze erop zit kan ze met benen geen steun vinden waardoor ze snel schrikt.
    Ik heb dus potje bij gekocht van beaba erg handige.

Deel Deze Pagina