Zindelijk worden; potje of wc verkleiner of beide?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkie97, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ons dochtertje vindt het hele wc gebeuren erg interessant. Ze heeft al een paar keer (per ongeluk?) een plasje op de wc gedaan en vanmiddag floepte er ook een poepje uit.

Nu wilen we een potje kopen. Maar een wcbril verkleiner lijkt me ook erg handig. Is beide dan wel nodig? Graag ervaringen!!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ligt echt aan het kind! Zoon vond de wc verkleiner maar eng en " viel" er steeds half doorheen. Hij heeft een tijd lang het potje gebruikt en later gewoon de bril zonder verkleiner. Dochter lief weigert juist op het potje en wil alleen met een opstapje op de echte grote mensen wc ( met verkleiner) ze zit er ook meteen goed op. Ik heb dus inderdaad een heel arsenaal aan potjes, opstapjes, en verkleiners:p

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier begonnen met het potje (wel naast de wc, niet door het hele huis daar had ik geen zin in) en vervolgens langzaamaan steeds vaker verhuisd naar de wc met wc-verkleiner. Na een paar weken heb ik de potjes opgeruimd 'want die zijn voor babietjes en jij bent geen babietje meer!' en sindsdien nooit meer om gevraagd. Scheelt een boel schoonmaken ;)

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik denk dat het hier juist het punt is dat mevrouw op de grote wc wil... Alleen moet ik haar dan vasthouden anders valt ze zo het riool in...

Met zo'n wc verkleiner is dat misschien opgelost alleen zie ik haar er niet zelf op en af klimmen.... Dus dan toch een potje erbij..

5. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier begonnen met een potje in de woonkamer, toen verhuisd naar de wc. En sinds kort wil ze alleen nog maar op de wcbril verkleiner.

Potje en verkleiner zijn altijd handig om beide te hebben vind ik. Wc bril verkleiner omdat het veel sneller schoon te maken is dan een potje. maar een potje is wel eens handig om mee te nemen in de auto. Of voor later naast het bed als ze zonder luier gaan slapen en als ze ver moeten lopen naar de wc.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb een verkleiner met handgrepen aan de zijkant, daar kan ze dus goed zelf op zitten. Je kan er een opstapje bij kopen om er zelf op te klimmen, maar ik til haar er meestal gewoon op en dan kan ze zelf lijven zitten.

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    We zijn begonnen met een potje, heel laagdrempelig.
    Toen luier uit en regelmatig op het potje.
    Nadat ze een week haar luier af had wilde ze op de wc. Toen heb ik een wcbrilverkleiner gekocht.
    Vanaf dat moment gaf ik haar de keuze, ze koos meestal de wc. Behalve voor het poepen dat wilde ze op het potje.
    Op een gegeven moment had ze al een paar dagen niet meer op het potje gezeten en heb ik het potje samen met haar opgeruimd.
    Vanaf dat moment alles op het toilet. Maar wel met een verkleiner want haar kontje is te klein.

Behalve als we weg gaan natuurlijk. Ik heb altijd doekjes bij me om de bril te reinigen.

8. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Mijn dochter was met 2j2mnd zindelijk en wilde meteen op de wc/ Het potje vertikte ze en ook een verkleiner wilde ze absoluut niet. Wel moest ik haar de eerste tijd helpen. Later kreeg ze een IKEA krukje en kon ze het zelf.

Zoon was met 23 mnd zindelijk en heeft nog een tijd een potje gebruikt als hij het zelf wilde doen en ergens anders hield ik hem vast. Verkleiner vond hij niets en bovendien was hij nog zo klein dat hij er toch niet alleen op kon (79 cm). Ook hij maakt gebruik van het IKEA krukje want zonder kan hij het nog steeds niet (90 cm nu)

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ze zal, zeker op deze leeftijd, toch nog niet alleen naar de wc kunnen voorlopig. Ik moet mijn oudste er nog steeds optillen, onze wc's zijn hoog en zij is klein dus een krukje helpt ook niet.

10. liefste80

liefste80 Lid

27 okt 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter direct op de wc, geen potje of verkleinen. Ging prima. Ze houdt zichzelf prima vast en klimt met een krukje er zo op en af.

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Waar koop je deze???

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb die van mij ooit bij action gehad, maar ze hebben hem niet standaard in het assortiment volgens mij...
    Bol.com heeft ze ook, maar stuk duurder... wacht ik zoek een linkje:
    bol.com | Disney Princess zachte toiletverkleiner | Baby
    bol.com | Disney Cars zachte toiletverkleiner | Baby
    bol.com | Disney Winnie de Poeh zachte toiletverkleiner | Baby
    Die van mn dochter is gewoon neutraal met een print van badeendjes. En maar iets van 8 euro...Ik hou persoonlijk niet zo van Disney, maar ja, het gaat natuurlijk om de functionaliteit, niet of het bij je interieur past :p

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
  14. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een soort gelijke van de hema. Het oude model en gewoon wit. Mijn dochtertje zit er prima op. En wat ik belangrijk vond is dat ie niet verschoof.

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier was de verkleinen een beetje eng..
    En het potje te groot :)

Uiteindelijk potje van de Hema gekocht, die zijn een stuk kleiner en daar kon ze wel goed op zitten.
    Ik zou zeggen.. Kijk wat je kind handig vind.

Een potje is altijd handig (bijv ook voor als ze 's nachts zindelijk wordt straks) en een wc-verkleinen kost bij de xenos 3€
    Dus je kunt zonder al te veel kosten gewoon eens proberen wat het beste werkt.

16. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik had beide. Alleen wilde dochter niet op het potje maar gewoon op de wc. Papa en mama gaan ook op de wc, dus wel zo logisch. Dus sindsdien met de wc-verkleiner op de wc.
    Ik heb een verkleiner van Bambino, kruidvat. Die is heel fijn. En een met mini mouse (zo'n zachte). Dat is een vreselijk ding want die verschuift. Zodra kruidvat ze weer heeft gaat de mini mouse de deur uit en komt die er bij.

17. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Ok die van de kruidvat dus kopen omdat deze niet verschuift??

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik denk dat het aan je eigen toiletbril ligt of zo'n verkleiner gaat schuiven of niet. Bij een groot gat en een kleine verkleiner gaat ie schuiven. Vaak hebben ze wel den systeempje erop waardoor ze voor verschillende maten geschikt gemaakt kunnen worden, dus daar zou ik wel even op letten! Denk dus niet dat je kan zeggen dat een bepaald merk goed past of niet...

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Wij hebben inmiddels een verkleiner én potje besteld.

Dochter heeft gister wel drie keer op de wc geplast, dan kwam ze aanlopen 'bah, bah....pssssst'.
    Maar vandaag niet één keer dus ben benieuwd hoe het verder gaat ;)

20. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Jongens,, brilverkleiner hoort standaard onder de bril toch, zodat deze klemt...
    Althans die vd hema wel. Wel een extra handeling en meer bacteriën..
    Niet super handig

Deel Deze Pagina