Mn oudste is 5 jr en ik wil haar deze vakantie graag meenemen naar de film Frozen. Deze draait in 2 D en 3D.......3D lijkt mij erg leuk, maar is dat niet te spannend voor mn dochter?? Hoe reageerden jullie kids op 3D?
Met mijn zoon ben ik toen hij 4,5 was naar Planes 3D geweest. Hij vond het superleuk. Brilletje opdoen en ophouden ging prima. Lekker doen, is toch leuk? Lijkt me ook een leuke film, misschien dsat we er ook heen gaan.
Mijn zoontje is nog geen 5 (januari) maar ik ben voor de eerste keer naar een 2 D film gegaan.. Ik wilde eerst weten hoe het ging met een "gewone" film.. Volgende word denk ik wel gewoon een 3D
Wij gaan morgen naar walking with dinosaurs 3d. wordt sowieso voor t eerst dan zoon naar de bios gaat ( februari wordt hij 5). Ik hoop dat ie zn brilletje op wil houden! Qua spanning heeft het wel een toegevoegde waarde. ik denk dat je wel moet kijken hoe bang aangelegd ze normaal gesproken is. Zoonlief kijkt hier graag naar de dvd's van earth (BBC) en die zijn best wel shocking af en toe, met hertjes die verscheurd worden door de cheeta's enzo. Hij kan er aardig tegen dus ik ben niet bang dat hij de dino film te eng vindt.
Mijn zoontje kijkt daar ook naar en vind het allemaal leuk, maar het voorstukje in de bios van walking with dinosaurs vond hij toch best wel eng! Komt ook vuur e.d bij kijken, niet alleen etende dino's zeg maar
Mijn dochter kan er niet zo goed tegen. Nu 2x geweest, eerste keer zette ze de bril steeds af en na afloop heel erg buikpijn (heeft ze wel eens vaker). Was gelukkig wel na een kwartiertje over. Laatst nog een keer geprobeerd. Ging toen wel beter, maar zette ze toch ook steeds die bril af. Dus voorlopig maar niet meer naar toe! Ik denk dat een keertje weinig kwaad kan hoor, voor de ontwikkelende hersenen/ogen. Maar wel als je een 3D tv hebt of spelcomputer en dus regelmatig aan wordt blootgesteld. 3D-tv kan gevaarlijk zijn voor jonge kinderen [gezondheid.be]
Kinderfilms in 3D zijn lang zo heftig niet als volwassen films in 3D. Het komt helemaal niet op je af. Het is meer dat je extra diepte ziet en zo nu en dan zweeft er iets door de lucht bij het scherm zelf. Dus niet te vergelijken. Ik twijfelde om dezelfde redenen. In februari voor het eerst met onze meid naar de film geweest en meteen een 3D-film. (ze was nog net geen 5). Ze vond het prachtig, helemaal niet eng en de bril heeft ze de hele film op gehouden. In de zomer zijn we naar Monsters University in 3D geweest en in de herfstvakantie naar Turbo 3D. Allemaal aanraders! Een keer naar een 3D-film zal heus geen negatief effect hebben op de ontwikkeling van je kindje's hersenen. Je kunt het ook overdrijven... Ik denk wel dat 3D schadelijk is als je je kind elke dag voor een 3D-tv of spelcomputer zet. Maar dat is heel anders dan een paar keer per jaar naar een 3D-film in de bioscoop.
Wij zijn pas naar Planes in 3D geweest. Jelle (6,5) hield zijn brilletje goed op, maar Jitte (4,5) heeft het denk ik 10 minuten op gehad en daarna niet meer. De film is op zich wel te kijken zonder bril, maar met bril is hij leuker. De volgende keer ga ik dus gewoon naar een 2d film.
Mijn stiefdochter is 8 en kan nog niet tegen 3D. Het brilletje vind ze vervelend , ze zit gewoon niet stil en vind het 'enger'. Wij gaan dus altijd naar 2D. Mijn neefje daarin tegen is 6 en daar ga ik wel weer naar 3D. Die vind het geweldig. Ik zou gewoon gaan en kijken hoe het gaat weet je het gelijk .
Daar is de wetenschap het niet met je eens of denk je dat een glas alcohol voor je kind ook geen kwaad kan? (NU ben ik aan het overdrijven)
Gisteren met onze zoon ( 5 in februari) naar walking with dinosaurs in 3d geweest en hij vond het geweldig! Hij hield het brilletje boven verwachting goed op. Hij heeft de hele film ( kleine 1,5 uur) goed stil gezeten en was er erg over te spreken. Ik vond het door het 3 d effect wel wat spannender, maar onze zoon kon er dus goed tegen. Ligt misschien ook erg aan de film. In de dino film kwamen er nogal veel gevaarlijke dieren "op je af".
Bedankt voor alle info, ik ben er nog niet over uit.......ik kijk wel even wanneer we kunnen gaan en zien dan wel even welke het gaat worden. Misschien vind ze 3 D juist helemaal geweldig, maar kan me ook wel voorstellen dat ze het wat te eng vind.....ik wil wel graag dat de eerste bios ervaring wel positief is...Dus ja....ik ben er nog niet over uit.
Eng vind mijn dochter het niet, maar gewoon niet zo prettig kijken, geloof ik. Ik wil graag met haar naar Frozen. Maar dat is dus ook weer een 3D film. Zie wel een bioscoop waar er niet bij staat dat het 3D is, ga ze maar ff bellen of dat dan idd gewoon 2D is dan.
Bij Pathe hier zijn de meeste voorstellingen 3D maar 1 per dag is 2D, er staat dan geen 3D bij...deze gaan wij nemen dus!