Zindelijk worden ('s nachts)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik zou niet te moeilijk denken en het gewoon aan je zoontje vragen. Bij het naar bed gaan wel of geen luier om en zorgen voor een zeiltje.
    Dochter gaf het hier ook zelf aan, dit ging meteen goed met af en toe een ongelukje. Sindsdien laten we haar plassen rond 23.00 uur en heeft ze helemaal geen ongelukjes meer.

Succes!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Denk dat als we hem rond 23 uur nog even laten plassen dat ie dan al een heel eind de nacht door komt, maar of je dan "zindelijk' bent??? Is toch eigenlijk meer jezelf voor de gek houden?
    Maar denk dat als mn zoontje er weer over begint dat ik het op die manier wel wil proberen, om hem zelf het vertrouwen te geven. Denk dat ik het vanavond gewoon eens ga vragen wat hij zelf wil. Als hij het wil proberen dan gaan we het gewoon eens doen! Zo niet, prima ook goed ;)

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    en, ligt hij met luier of zonder?

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    onderbroek onder luier niet. Maar toen daniel geen luier aanwilde overdag liet ik hem eerst in zn blote billen lopen maar als hij dan plaste deed het hem niks. Toen hij een onderbroekje aan had en dan plaste zodat zen broekje nat werd was het toch wel heel vies en had hij gauw door dat hij naar potje/wc moet.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Had het hele bed voorgeprepareerd, met 2 waterdichte moltons erin, maar hij wilde een luierbroekje aan?!:$:( heb om eerlijk te zijn ook niet aangedrongen, ben ook een beetje bang voor een slapeloze gebroken nacht met een verschoning... Wil er in het weekend wel wat meer werk van maken :p:)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het hem gewoon zelf laten aangeven. Eva heeft toen wel eens gehad dat ze geen luierbroekje aan wilde, nou prima, maar toen plaste ze in bed, dus moest ze van ons weer een luier aan en zouden we het later nog een proberen. Toen ze een week ofzo telkens een droge luier had 's ochtends vonden wij het wel tijd om zonder luier te gaan slapen. Daar hebben wij haar toen nog even van moeten overtuigen, maar toen dat na een week ofzo was gelukt ging het meteen goed.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter heeft het een paar weken geleden zelf aangegeven dat ze geen luier meer aanwilde, maar net toen ze in bed lag, wilde ze toch weer een luier aan. Gewoon gedaan, ik wilde haar ook niet pushen.
    Voor die tijd was ze de ene keer wel droog, de andere keer niet. Ze plastte wel altijd pas tegen de ochtend.
    Afgesproken met haar om te proberen niet in de luier te plassen, maar op de wc. Dat is een paar dagen goed gegaan. Vorige week wilde ze weer geen luier aan, en toen is ze ook echt zonder luier naar bed gegaan. Sindsdien slaapt ze zonder luier en heeft ze nog geen ongelukjes gehad. Als ze moet plassen wordt ze daar wakker van.
    Ik zou er zelf voor kiezen om je zoontje eerst te stimuleren niet in de luier te plassen (evt. met beloningsstickers ofzo..). Maar ik zou het zelf dan ook zo sneu vinden als mijn kind steeds in een nat bed wakker wordt. Terwijl dat voor sommige kindjes juist misschien een betere stimulans is..

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier voel ik ook wel wat voor. Mn zoon kennende, die moet echt huilen als hij denkt in zn bed geplast te hebben ( in de luier dus). ik weet dus niet hoe hij het zal ervaren als hij echt een nat bed heeft maar denk dat het brullen wordt. dat vind ik dan wel weer sneu, is voor hem wrs geen stimulans.
    Morgen kunnen we " uitslapen" en wil ik het vanavond wel proberen om hem zonder luier te laten slapen, althans vragen of hij het ziet zitten. Ik laat het aan hem over. Ziet ie het niet zitten dan wordt het gewoon een luier. Hij is smorgens nog nooit droog geweest, dus als hij het zelf niet wil, dan geloof ik ook niet dat het gaat werken.
    En kan ik eerst proberen hem te vragen om te proberen niet in de luier te plassen.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Afgelopen nacht had mn zoontje zn luier zelf uit gedaan en vanmorgen om 7 uur werd hij wakker nadat hij in zn broek had geplast!! Vond het erg knap van hem, toch wel. aangezien zn luier die hij uit had gedaan nog helemaal droog was EN hij het dus eigenlijk een hele nacht had volgehouden!
    Voor de nacht eigenlijk zonder bij na te denken de luier weer aangedaan, maar is het beter om hem aankomende nacht gewoon zonder luier te laten slapen zodat hij het gaat snappen?

Deel Deze Pagina