Beenharen meisje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door kadootje, 16 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    Wie heeft er ervaring...

Onze dochter heeft van zichzelf best donkere beharing op haar benen...
    Dit vind ze zelf uiteraard niet zo mooi...

Ze mag deze laten laseren, maar dat kan pas als ze een jaar of 16 is, is mij verteld...

Maar wat doen we dan nu met deze donkere haartjes? Scheren vind ik geen optie...

Ontharingscreme??? Is dat wat voor de tussentijd? Het liefst doe ik niks, maar denk dat we dat niet gaan redden...

Wie heeft er een tip?

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Waarom is scheren geen optie? Ik vind dat zelf veel makkelijker dan andere opties. In de tijd dat ontharingscreme moet intrekken, heb ik alles al geschoren.

Saartje33 en humptydumpty vinden dit leuk.
  3. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    ik doe dat zelf ook, maar die haren komen zo hard/stug en snel terug.. .weet niet of dat met ontharingscreme ook zo is?

4. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Hoe oud is ze?
    Hier dochter bijna 10, met hele lichte blonde, maar wel lange, haartjes op haar benen. Ze wilt ze graag scheren, maar zodra ik haar mijn stoppels laat voelen, heeft ze zich gauw bedacht.

kadootje vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Inderdaad: hoe oud is ze?

Mijn oudste dochter begon met een jaar of 11 met ontharingscrème en met een jaar of 12 met scheren. Werkt prima, als je het maar bijhoudt. Zelf heb ik een epilator, dan blijft het wat langer weg en ik heb ook het idee dat de haren dunner worden en dat het er minder worden. Soms scheer ik tussendoor nog wel. Maar lijkt me voor een kind niet zo handig om mee te beginnen.

Haren komen trouwens niet hard en stuf terug, dat lijkt volgens mij alleen maar zo omdat ze dan zo kort zijn. Zodra je ze langer laat groeien (zolang als ze ooit waren), zijn ze weer net als voorheen.

suus1983 en kadootje vinden dit leuk.
  6. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    Dat zeg ik dus ook elke keer...begin d'r niet aan....maar ik snap wel dat ze d'r wat aan wil doen

7. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    Ze is 12:)

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Met 12 zou ik haar zelf de keus geven wat ze wil, scheren of crème (proberen - soms werkt het niet goed). Je scheert zelf ook, toch? Waarom zou zij het dan niet mogen?

Sado, tuc en kadootje vinden dit leuk.
  9. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ik scheer ‘s winters amper, de stoppeltjes worden dan heel snel weer zachter :) Dus je kan gewoon weer stoppen met ontharen hoor, het wordt niet dikker of stugger dan voor het ontharen - maar in de puberteit kan de haargroei wel veranderen, dat gebeurt ook zonder ontharen.

Saartje33, GossipGirlxoxo en kadootje vinden dit leuk.
  10. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    Als ik het over mocht doen was ik daar nooit aan begonnen...want zoveel haar had ik destijds niet...ik wil voor haar graag de fijnste methode vandaar mijn vraag...ik heb zelf verder niet zoveel ervaring...en toen ik jong was, was er geen optie voor laseren...misschien dat ik dat zelf ook nog wel ga doen...:)

11. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Maar je hebt nu niet meer of andere haargroei omdat je toen bent gaan ontharen he, in de puberteit verandert dat hoe dan ook. Ik merk dat nu bij dochter van 11 al, die had eerst vrijwel onzichtbare haartjes, blond, dun en heeel zacht - maar het wordt nu ietsje stugger en donkerder. Ze heeft nog nooit geschoren.

NiekeKris, suus1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.813
    113
    Het is een fabeltje hoor dat de haren stugger teruggroeien of dat het meer wordt door scheren. Zit geen verschil in met ontharingscreme.
    Epileren kan wel langere tijd helpen, maar vind ik persoonlijk vrij pijnlijk.
    Zou zelf dan gewoon kiezen voor scheren of misschien harsen.
    Is het dusdanig erg dat laseren nodig is? Beenhaar is normaal natuurlijk.

Saartje33, NiekeKris en tuc vinden dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.813
    113
    Klopt. Hier bij dochter van 13 nu ook. Ze heeft nog nooit geschoren, maar ze krijgt nu wel iets meer en wat donkerdere haartjes.

NiekeKris vindt dit leuk.
  14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nja ze komen natuurlijk terug als normale haren… maar omdat je ze plat heb afgesneden voelen ze dik…

misschien harsen?:D

NiekeKris en suus1983 vinden dit leuk.
  15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Maar door scheren veranderen je haren niet, ik zou haar zelf laten kiezen. Ik ben zelf denk ik rond m’n elfde begonnen, maar was met 10 al in de pubertijd.
    Je kan ook nog een scheerapparaat overwegen zijn zoveel opties.

NiekeKris vindt dit leuk.
  16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Lazeren is volgens mij niet pijnloos, heel duur en werkt volgens mij ook niet 100%? Ik houd het wel bij scheren voor de meiden en epileren voor mezelf. :D

En wat we al schreven: de haargroei verandert niet door scheren. Laat zeg de haren op je benen maar eens een flink aantal maanden groeien, dan zul je zien dat de haren weer zachter ed voelen.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Stoort ze zich er dan zo aan?
    Ik zou op deze leeftijd nog helemaal niet beginnen met ontharen etc
    Waarom niet gewoon laten zitten?
    Mijn dochter van bijna 11 jaar heeft ook best wat haren op haar benen maar die hoor ik er nooit over.
    Kan natuurlijk per kind verschillen maar zelfs mijn oudste dochter begon vrij laat met het scheren van haar benen. Ze doet het ook enkel in de zomer want ze krijgt nu al allemaal van die rode vlekjes rondom de haarzakjes en dat vindt ze meer storend dat die haren op haar benen ;)
    En zij is best een ijdeltuit hoor.

olleke vindt dit leuk.
  18. Maelyn

Maelyn Actief lid

12 apr 2017
    139
    150
    43
    NULL
    NULL
    Ik zou haar gewoon zelf laten kiezen wat ze wil, ze zit (gok ik) in de brugklas. Vanaf die leeftijd zou ik ze echt vooral laten doen met hun lijf wat ze zelf willen zolang het iets is wat geen permanente verandering is en het niet bij wet verboden is. Advies geven waarom je het wel of niet zou doen en dan de keus bij je kind laten. Ik ‘mocht’ van mijn ouders ook niet scheren, maar ik heb toen dus gewoon stiekem een scheermes gekocht. Heb me toen flink verwond omdat ik geen idee had hoe het werkte. Zou dat echt willen voorkomen.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dochter van net 15 scheert alleen haar oksels nog. Dochter van 12 oksels en benen... De één heeft blonde haartjes en de andere donkere.. dus tja. Wel goede mesjes gekocht en goede scheerschuim en uitleg gegeven.
    Dochter van 15 wil er nog niet aan - maar ik verwacht dat ze heel binnenkort ook wel met de benen begint ;) .

En misshien met flitsen van de oksels - even uitzoeken hoe en wat wat dat betreft.

20. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    Uiteraard mag ze uiteindelijk zelf kiezen, maar ik probeer de opties en ervaringen te bekijken zodat we daarna kunnen bekijken wat we doen!

Zoals ik al eerder schreef zou mijn voorkeur hebben, nog niets doen...maar ze vind het zelf erg vervelend...vandaar mijn vraag...:)

Deel Deze Pagina