Hallo, De eerste 2 weken van juli willen we met onze dochter van 4 gaan kamperen in Frankrijk. We zoeken een leuke, niet al te grote camping met meer Nederlandstalige (kleine) kinderen zodat ze hopelijk wat met andere kinderen kan spelen (leuk voor haar, en fijn voor papa en mama want alleen spelen doet ze moeilijk). Een Nederlandstalige animatieprogrammatje zou ook fijn zijn (hoeft niet hele dagen, maar af en toe knutselen of en spelletje ofzo). Wie heeft suggesties? Alvast bedankt!
Wij gaan dit jaar naar camping Grand Lac in de Jura.... volgens de site camping-frankrijk.nl komen daar nederlanders. maar eerlijk gezegd, waar niet in frankrijk??? wij hebben al redelijk veel campings gezien in frankrijk en daar waren allemaal nederlanders. zoek ze daar ook wel op uit hoor, want alleen maar fransen om me heen vind het nou ook weer niet echt kijk eens op die site dan lees je de beoordelingen van mensen op campings. tja suggestie, ligt er aan waar je naar toe wilt? wij zijn 2 keer naar Frejus geweest (cote d'azur) daar zitten ook veel campings met veel nederlanders en is een mooie streek met vaak erg mooi weer. maar tis wel effe rijden en dat is nu met Jill niet echt een pretje
ik kan je geen campings geven maar wel het volgende vertellen: het zal je dochter niets uitmaken welke taal de kinderen spreken. aansluiting vindt ze toch wel en begrijpen doen ze elkaar ook. Mijn ouders zochten juist altijd typisch Franse campings (met Nederlanders en kroketten kun je net zo goed thuisblijven vinden zij) en ik heb nooit een Nederlands vakantievriendinnetje gehad. mijn broertjes, zusje en ik speelden vooral met lokale kinderen. daarnaast hoef je in hoogzomer ook niet te boeken als je wilt. in frankrijk zijn campings genoeg. je kunt gewoon naar een streek gaan en daar campings zoeken die naar je zin zijn. bevalt het niet, dan ga je weer. ik heb nog nooit een camping geboekt.
@marieke je hebt wel gelijk ja! ik had vroeger ook meestal franse vriendjes!! (ja mannelijk ja haha) zocht ze zelf op, had ook geen broertje of zusje.
Dat dacht ik ook altijd maar dat is dus niet bij elk kind zo. Mijn oudste is erg 'talig'; kan ontzettend goed praten en is heel verbaal ingesteld en die had vorig jaar wel veel contact met NL kindjes, maar toen er de week erna op vakantie alleen maar duitse kindjes waren vond ze t maar eng / raar en had ze nauwelijks contact met ze...Wij hebben dus dit jaar ook naar iets gezocht waar veel Nl kinderen komen...
Mijn oudste van 6 jaar maakt heel makkelijk contact, maar wel met nederlandse kinderen. Vorig jaar in Duitsland waren en een paar nederlandse kinderen en de rest duitse. Maar als er geen nederlanders waren kwam ze direct vanuit de speeltuin naar huis. Daar zoekt ze echt geen contact mee. Daarom hebben we nu ook naar een camping in frankrijk gezocht met wat animatie en een nederlands animatieteam zodat de kans op nederlandse kinderen groot is. Hoeft echt geen gigacamping te zijn (juist niet) maar wel met kinderen zodat ze vrienden/vriendinnen heeft om mee te spelen.
Wij gaan naar vendee zuidfrankrijk, 4 sterren nederlandse camping. ( nederlandse beheerder ) het heet la ferme du latrois als ik op revieuws kijk van andere mensen zijn er vele mensen die zeggen dat het echt een leuke camping is voor een gezin met jonge kinderen, maar ook sommigen die zeggen dat ze het jammer (of juist fijn ) vinden dat er zoveel nederlandse mensen op de camping zaten.