zindelijk worden, vaak kleine hoeveelheid ontlasting

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mari83, 30 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    We zijn bezig met de zindelijkheid van onze dochter (3,5 jaar). Plassen gaat heel goed. Ze poept de hele dag door kleine beetjes, vaak is ze net de laat op de wc hiervoor. Is dat een normale fase in het zindelijk worden? Ik heb gisteren wel zo'n 10 vieze onderbroeken gewassen, maar dus maar een klein beetje vies.
    Voor het zindelijk worden viel het ons ook al op dat ze vaak poepluiers had met weinig ontlasting per keer.
    Het lijkt wel wat op de symptomen peuterdiarree. Ze groeit wel goed. We geven haar minder melk en merken dat dat wel iets helpt.

2. Presa

Presa Actief lid

10 jul 2015
    126
    25
    28
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee. We zijn nu ook bezig met zindelijkheidtraining van onze dochter van net 3 jaar en het plassen lijkt nu eindelijk de goede kant op te gaan maar ontlasting is inderdaad kleine hoeveelheden over de dag en dit was eigenlijk ook zo in de luier. Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft oid..

3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Mijn zoon heeft ook peuter diarree. Zijn er voor bij de kinderarts geweest... had stiekem de hoop dat het ‘over’ zou zijn als hij zindelijk was maar niet dus.

Hier helpt niks er tegen. Ja, sudo smeren en altijd vaak verschonen.

4. wepie

wepie Actief lid

2 nov 2014
    216
    99
    28
    1 van mijn zoontjes heeft dit ook. Is al bijna 4 dus moet nu wel echt zindelijk gaan worden maar door het steeds poepen lukt dit niet echt. Binnenkort afspraak op de poep en plas poli in het ziekenhuis, ben heel benieuwd wat eruit komt.

5. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb ook even navraag gedaan bij de huisarts, hij zegt dat het bij het proces van zindelijk worden hoort.
    De tussenpozen zijn nu wel iets langer dan vorige week, maar nog steeds poept ze vaak op een dag.
    Hadden/hebben jullie kinderen ook andere klachten dan alleen het regelmatig poepen?

6. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier ook een meisje met veel beetjes kleine ontlasting vanaf jonge leeftijd. Daarna moeilijkheden met zindelijk worden. Bij de poep en plas poli werd geconstateerd dat ze geobstipeerd was. Na het slikken van forlax ging dit steeds beter.

7. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Mijn zoontje heeft dat de eerste tijd dat hij zindelijk was ook gehad, wel 10x per dag naar de wc om te poepen. Duurde een paar maanden en nu gaat hij 1 of soms 2x per dag om te poepen.

Deel Deze Pagina