Dochter van 3 net zindelijk plast over de bril heen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door beverly, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Hallo ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft.
    Sinds mn dochter op de wc plast heeft ze de meeste keren gehad dat ze over de bril plast.
    Ook al zeg ik dan zachtjes plassen lukt dat niet altijd.
    Het is thuis niet zo'n drama maar voor onderweg toch wel vevelend.

Zijn er meer meiden die dit hebben gehad...en heeft iemand er wat aan gedaan?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier was de ervaring dat ze dan te rechtop zat. Als ze wat verder voorover leunde (kantelde het bekken wat meer) , dan gebeurde het niet.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

met elleboogjes op de knieen leren leunen of gewoon wat meer naar voren vast houden dat inderdaad het bekken kantelt..

4. adi

adi Niet meer actief

Of haar verder naar achteren zetten op de bril

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Of een bril verkleiner, die zijn vaak wat hoger. Zachtjes plassen vind ik niet zo goed om haar te leren, voor je het weet gebruikt ze haar bekkenbodem verkeerd met alle gevolgen van dien.

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Verder naar achter zetten of een brilverhoger, maar daar kwam onze dochter toen ze het helemaal zelf wilde doen weer niet zo goed op.

7. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Benen dichthouden zeg ik altijd :)

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@stef: juist met de benen strak bij elkaar gaat het hier mis :)

9. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier plaste ze eerst ook regelmatig tussen de bril en de wc door. Is vanzelf over gegaan, ik denk doordat ze haar bekken ging kantelen door wat anders te gaan zitten. Misschien helpt een opstapje nog, kan ze haar voeten neerzetten.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dat was het hierinderdaad ook en ook deze oplossing om het te voorkomen. Daarna nooit meer gehad.

11. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hier ook zo een, die pieste onder de wc-bril door en dan liep het langs de pot zo op de grond. Vanaf toen gezegd dat ze helemaal naar achteren moest gaan zitten en sindsdien gaat het goed.

Zachtjes plassen is niet zo'n goed idee. Dan plast ze misschien niet goed uit waardoor ze weer blaasontsteking kan krijgen.

12. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ben blij te zien dat het toch wel normaal is bij kleine meiden en ik puzzel gewoon door.
    Het gaat de ene dag beter dan de andere dag maar dat zal ook wel overgaan.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze moeten iets voorover gebogen zitten, anders plassen ze idd over de bril heen. Dat moet je d'r dus ff leren gewoon :)

Deel Deze Pagina