Zindelijk worden - Wat doe je als je weggaat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ProudMum, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey doet al zijn plasjes op het potje wanneer we thuis zijn.
    Soms gaat het toch mis, maar dan stopt hij en loopt dan snel naar zn potje om uit te plassen.

Prima, het is warm weer en als we thuis zijn kan hij in z'n blote billen rondlopen. Maar hoe doe je dat als je weg bent (zwemmen, wandelen enz)? Neem je dan de pot mee met een stel droge kleertjes of toch maar een luierbroekje aan?

2. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Ik nam altijd een potje of opvouwbare wcbrilverkleiner mee. En geen luier aan, veel te verwarrend! Nog nooit een ongelukje gehad maar wel altijd een broek en onderbroek mee.

3. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Mijn dochtertje die wou helemaal niet op het potje dus het was of wc of luier.Thuis liet ik de luier af en bij opa en oma ook.Ging ik de stad in of een dagje weg kreeg ze van mij een luier om voor de "zekerheid".
    Nou had ik het voordeel dat dochterlief goed op kon houden dus al had ze een luier dan vroeg ze nog naar de wc en die konden we vrijwel altijd optijd halen.
    Extra kleertjes nam ik sowieso mee.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook altijd een reserve setje + pedaalemmerzak voor het geval dat. Nooit nodig gehad en een paar maanden geleden heeft dochter zelf gezegd dat het niet meer hoefde. Een luier aandoen als ze zindelijk zijn vind ik helemaal niet slim, het is verwarrend en je geeft aan dat je je kindje nog niet vertrouwt. Ik nam dochter op dag 2 al zonder luier mee om onderbroekjes te gaan kopen.

5. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hier doen we nog wel een luierbroekje aan, die overigens wel bijna altijd gewoon droog blijft. Hij kan het thuis wel, maar moet dan ook meteen als hij het voelt... dat kan dus niet altijd als we ergens anders zijn (bijv langere tijd in de auto zitten).
    Ik probeer dan nog wel zoveel mogelijk thuis te blijven totdat hij het echt onder de knie heeft.
    Maar mijn zoontje is dan ook al 3,5. Die kun je best uitleggen dat we nog even een luierbroekje aandoen...

6. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hier een dochtertje die sinds een weekje overdag droog is. Deze week wilde ik even winkelen in een andere plaats en geen probleem , onze kleine prinses wilde geen luier is nie nodig. Aldus mevr. ze gaf tot 2 x toe aan dat ze moest plassen.
    Wel heeft ze voor de kleine druppeltjes een inlegkruisje in haar broekje.
    Succes !

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik vond het eng in het begin. Dus na 3 weken toch maar zonder luier gegaan. Maar het ging erg goed. Hij kan het goed ophouden. Heb wel altijd een reispotje in de auto. En een beker voor plasjes onderweg. Hij wil nergens anders op de wc.

Denk dat het toch verwarrend is, dan wel dan geen luier. Hij heeft wel nog een tijdje gezeurd om een luier, maar die hebben we niet gegeven.

Als je altijd reserve kleding bij je hebt, is het zo erg niet , mocht het mis gaan.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Inderdaad meenemen:

Reserve kleding
    Reispotje
    wc verkleiner

Geen luier meer om.

Als ik dan in de stad was was ik altijd in de buurt van een wc. En altijd even tussendoor laten plassen. Dus voor je weggaat gewoon op de wc zetten, tussendoor en gelijk erna.

9. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    maar wat als je kind niet op een potje wil plassen (alleen maar op een wc) en je een tijd in de auto moet zitten??

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Onderweg even stoppen bij een benzinepomp oid?
    @ TS ff offtopic maar heb je mijn PB gehad?

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wij hadden twee driejarigen die tegelijkertijd zindelijk werden. M'n stiefzoon was volgens z'n moeder volledig zindelijk en vervolgens plaste hij de hele auto onder en van m'n dochter wisten we dat ze af en toe nog ongelukjes had.

Dus we trokken ze als we weggingen altijd een luierbroekje aan, hadden voor de zekerheid vuilniszakken over de kinderzitjes gemaakt en we hadden idd altijd 'n potje mee.

Verder pakten we ze onderweg ook wel onder de knieën. Dus broek omlaag, ruggetje tegen jouw borst aan en ze onder de knieën vastpakken (ik kan 't niet helemaal goed omschrijven, 't is ook alweer vier jaar geleden).

12. Hester

Hester Niet meer actief

Toen mijn zoontje nét zindelijk was, je raadt het al: 3 uur in de file gestaan!!!! :$
    ZOnder luier.

Maar het is goed gegaan, zodra we uit de file kwamen, meteen naar een benzinepomp gereden ;)

13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    het makkelijke aan jongetjes is dat ze evt ook staand kunnen plassen dus wij hebben nooit een potje mee. wel een opvouwbare zitverkleinver voor op openbare toiletten. ik heb meestal nog wel een reserve onderbroek mee, maar die zijn eigenlijk nog nooit nodig geweest. van de een op de andere zindelijk dag en nacht. en nog geen ongelukjes in die anderhalve maand

14. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Zo, wel een goede oefening :D

Ik merk ook wel dat het hier elke dag weer een beetje beter gaat, dus maar zolang hij thuis nog af en toe ongelukjes heeft, ga ik niet (voor langere tijd) in de auto zitten. Is gelukkig ook niet zoveel nodig nog, maar ik weet nog niet wat ik over 2 weken doe als we op vakantie gaan. Misschien een zeiltje over de autostoel?
    Nog maar even goed over nadenken dus.

15. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    mijn dochter gaf het altijd goed aan. en wanneer ze moest plassen en geen wc in de buurt even snel een luier om de'r billen houden en plassen en dan weer af. en extra kleding voor als het toch fout mocht gaan.

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier net zo, al gaan we nu wel steeds vaker even weg zonder luier om :) Denk aan: even naar de winkel, klein stukje wandelen etc. Eigenlijk gaat het tot nu toe elke keer nog goed.

17. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ja het gaat hier ook steeds beter. Nu wil ie ook wel plassen voordat we weggaan dus dat wordt ook wel steeds makkelijker.

Deel Deze Pagina