wat voor fiets?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bd81, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ons zoontje word bijna twee en we willen hem een fiets geven voor zijn verjaardag. Waar moeten we op letten; bijvoorbeeld wel of geen bagagedrager (straks makkelijker om zonder zijwieltjes te leren fietsen als je houvast hebt aan de bagagedrager), andere zaken waar we op moeten letten?
    Raden jullie juist een duur fietsje aan of beter een goedkopere?

Alle tips zijn welkom!

2. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    wij geven ons zoontje dat ook bijna 2 wordt, een loopfiets cadeau ;). Denk dat ie daar nu meer aan heeft dan een echte fiets.

3. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
  4. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    ik zou denk ik gewoon de fiets kiezen die ik t leukste vind

denk namelijk dat je in de praktijk aan zo'n bagagedragertje niet veel hebt qua houvast tijdens t leren fietsen, je moet behoorlijk diep bukken om daar de fiets vast te kunnen houden:D

fiets nr 2 is wel heel leuk btw:)

5. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Mijn zoontje heeft fiets nr. 2 (snake batavus). Hij is dan wel een jaartje ouder, maar hij fietst er graag op. We hebben nog een vlaggetje en mandje van Cars erbij gegeven. (meneer wilde perse een mandje om zijn beer mee te nemen hahaha)
    Het fietsje is van goede kwaliteit en we zijn er blij mee.

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij doen ons meisje ook een fiets kado voor haar tweede verjaardag. Wij hebben een fietsje van 12 inch gekocht. Met een bagagedrager (daar heb ik trouwens niet over nagedacht). Wel werd ons verteld dat zo'n vlaggetje (zo'n hoge die ver boven de fiets uisteekt) een must-have is! Niet alleen omdat de kinderen dat leuk vinden maar vooral omdat ze dan beter zichtbaar zijn voor auto's. Ze komen anders niet boven de zijraampjes uit en zitten dus in de dode-hoek zegmaar.
    Verder vond ik het belangrijk dat er een mandje aan het stuur kan, maar meer omdat Aaliyah het gewedig vind om te "helpen", dus daar kan een boodschapje in.
    En een fietshelmpje, maar die kopen we gelijk na haar verjaardag zodat ze 'm kan passen in de winkel.

Deel Deze Pagina