Help! tips voor zachtere ontlasting?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elleke, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden

Ons dochtertje heeft sinds een week echt last van haar ontlasting. Normaal doet ze elke dag, nu soms 3 dagen niet. Er komt dan een harde bal en ze schreeuwt het dan uit. Wat kan ik hieraan doen?

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Voedingspatroon aanpassen, veel vezelrijk voedsel en voorlopig geen wit brood, rijst en dergelijke. Pruimen(sap) en veel lauwwarm water laten drinken. Als dat niet helpt even langs de ha. Succes!

3. soeee

soeee Niet meer actief

Bij die van ons helpt dit heel goed :)

4. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Als onze dochter er weer eens last van heeft, krijgt ze een beker of 2 meer sinaasappelsap te drinken.
    Zij reageert er goed op, maar niet iedereen is zo geholpen...

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier was movicolon de oplossing!

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier precies t zelfde gehad. Ze hield t wel een week op. Lactulose drankje bij de apotheek gehaald. Werkt super goed.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier hielp roosvicée laxo wel goed...
    Gaf dan meestal 2 a 3 bekers per dag in de 'ergste' periode.

8. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedankt voor alle reacties!
    Ze doet sinds een week op het potje; haar ontlasting wil ze ook graag op het potje, en niet in de luier, maar als ze eenmaal op het potje zit, dan durft ze op de één of andere manier niet, dus ze houd nu continue op met als resultaat dat het ophoopt en hard word.
    Heb zeker wat aan jullie tips, bedankt!!!b

9. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    als ik dat zelf heb, helpt activia altijd erg goed hihi. verder inderdaad zoveel mogelijk vezelrijk eten geven, dus volkorenbrood enz, en dat op de foto hier boven lijkt me ook geen slecht idee

10. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Hier ook lang een drama geweest! Eigenlijk na stoppen borstvoeding aan het 'modderen' geweest met haar. Ze heeft eigenlijk nooit een normale stoelgang gehad. Op advies van consultatiebureau (en later HA) eerst Kindicol, Lactulose, Roosvicee laxo, sinaasappelsap, vezelrijk brood etc etc alles geprobeerd, maar niet afdoende.

Toen ze zindelijk begon te worden was ik het zat, weer naar huisarts geweest. Toen Forlax junior (op recept) gekregen en het gaat nu al bijna een jaar super!! Nu mooie substantie (sorry :D) en ze gaat elke dag/om de dag. Helemaal super, had ik eerder moeten doen. Ik zou dus zeggen, (weer) even langs de huisarts. Succes!

11. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook movicolon.

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Dit had ons dochtertje ook en dat werd een drama… Uiteindelijk tot zeker een week niet poepen.
    Ik denk dat het verstandig is om het voor te zijn, angst haal je niet weg dmv een ander eetpatroon.
    Tegen ons werd toen gezegd dat ze moest ervaren dat poepen niet eng is en geen pijn hoeft te doen. Toen kregen we Forlax, ipv 1 zakje per dag moesten we er 3 doen. De ontlasting werd soepeler, ze kon zonder problemen poepen, ervaarde dus dat het ook ander kon en was toen binnen no time 'poepzindelijk'.

Succes!

Deel Deze Pagina