Hoi mama's, Het natte en druilerige weer komt er weer aan! Leuke daarvan is dat je weer meer tijd gaat krijgen om te knutselen. Ik wil zo graag lekker met mijn dochter aan de keukentafel zitten en leuke dingen knutselen. Op dit moment is ze helemaal into "lijmen", maar waar haal ik nou leuke plaatjes vandaan. Wanneer ze van het kdv komt dan heeft ze bijv. een koffertje met allerlei figuurtjes gemaakt van papier. Waar haal ik dat vandaan? En alle andere leuke sites/tips zijn welkom
Op speelzolder.nl staan leuke knutsels met voorbeelden die je kunt printen. Ook veel kleurplaten. Verder kun je ook een thema nemen en daar verder op googelen. Bijvoorbeeld: herfst knutselen, Halloween, Sint Maarten lampion etc.
eh het is geen antwoord op je vraag, maar hoezo krijg jij meer tijd door het slechte weer? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar hoe jij dat doet Enneh plakkertjes bij de hema ed
mmmm staat er een beetje krom wanneer het mooi weer is zijn we buiten te vinden, speeltuin, fietsen.....in ieder geval veel minder bezig met o.a. knutselen! Nu het slechte weer op komst is hou je je toch meer binnenshuis bezig! Ga ik er nu te serieus op in
Even over de plakkertjes.. die kan ik nergens vinden. Ik kan ze wel vinden, maar dan zijn het soort van stickers en dat wil ik juist niet. Het gaat juist om het smeren met een kwastje met lijm. Dus ik lees even mee als er figuren papiertjes worden gevonden. En plakken kan altijd, dan weer op een vel papier, dan weer een leeg melkpak, een mandje, etc. Voor verven geldt dat natuurlijk ook. Veel verder kom ik nog niet met mijn peuter geloof ik. Mja.. ben ook niet de creatiefste in dat soort dingen.
Wat wij hier doen is eerst "leuke" dingen uitknippen uit de reclamefolders (het knippen vind ze nl. ook geweldig) en daarna gaan we ze plakken
Een kleurplaat van een bloem, herfstblad, konijn of iets anders. Als het er maar alleen en groot op staat beplakken met geschuurde snippers papier. Eigenlijk moet je het dan binnen de lijntjes beplakken, maar ach als dat niet lukt jammer dan! Dat vindt mijn dochter en alle oppaskindjes ook erg leuk om te doen. Of buiten mooie blaadjes zoeken en die opplakken op een groot vel. ook leuk om te doen, eerst lekker buiten en daarna leker binnen.
Bij de xenos en soms bij de zeeman hebben ze wel leuke dingen om te plakken. Van die rubbertjes enzo...
kijk eens bij lobbes.nl op de site, die hebben veel knutselspullen! Dit zijn bv foamfiguren maar die je nog moet lijmen Foamstickers Megazak (1899521) - Lobbes Speelgoed
Kleien,knippen,plakken,potloden slijpen en kleuren zijn hier favoriet.Buiten blaadjes zoeken.Heerlijke wandeling in het park,blaadjes thuis laten drogen en daarna leuk opschilderen.Ohjee heb ideeen zat.Ben blij dat ze nu net 3 zijn en dit allemaal erg leuk vinden.Muffins baken,koekjes bakken,mee helpen met groenten snijden ga zo maar door. Ohja tenten bouwen,poppen wassen en heel veel dansen. Sorry de helft gaat niet over knutselen,maar is wel erg leuk.Veel plezier deze herfst.
hoi, teken een groot dier, bijvoorbeeld een muis, op stevig papier. laat je dochter stukjes wol opplakken. plak zelf de staart van wol eraan. 2 kleine ringen van een wc rol afknippen. twee inkepingen maken in de ringen (4 totaal) enzet daarop je dier. paddestoel: maak een cirkel van gekleurd papier en knip daar een partje uit. laat je dochter plukjes watten er op plakken. (dit wordt het hoedje van de paddestoel). maak een "chinees hoedje" van de beplakte cirkel. laat een wc rol mooi beschilderen. zet het hoedje op de wc rol en de paddestoel is klaar. rups op blad teken een blad van en boom en knip die uit met twee gaten eruit(alsof een rups gegeten heeft). laat je dochter het blad in herfst kleuren schilderen. knip voor de rups een strook uit de bodem van een eierdoos. laat deze in een kleur schilderen en plak daar ogen en twee voelsprieten op. Zet de rups op het blad. Veel plezier
Hmm ik koop mijn knutselspul vaak bij de euro-winkel of iets dergelijks.. en de "plakkers" zonder lijm komen van de kruidvat volgens mij.. (van die schuimdingen) verder zijn wij aan het oefenen met knippen.. vind ze helemaal leuk. stickerboeken met opdractjes zijn ook hot en stiekem is gewoon kleuren met waskrijt ook nog steeds hartstikke leuk. stempelen, kleien.. altijd leuk verder word hier inderdaad ook tentjes gebouwd onder de tafel, de hele schare poppenkinderen word verzorgd en het liefst de hele dag gespeeld dat we k3 zijn met zn 2en "mama, jij bent kristel, ik ben katleen en karen staat *daar*" terwijl ze wijst op een leeg stukje vloer naast ons ze heeft echt zoveel fantasie dat ze zich niet gaat vervelen deze winter . oh en wat ook helemaal IN is hier in huis is puzzelen liefst samen met mama natuurlijk "want ik kan het niet mama!" en ondertussen geeft ze mij dan een stukje.. pakt het weer terug doet voor hoe en waar het moet liggen.. geeft het stukje aan mij. Dan moet ik het doen want ik moet nog oefenen
Hobby SES - SES - Lobbes Speelgoed hier kan je die plakkertjes wel vinden.... (de 2e en 3e op de pagina) En scheuren en dan weer opplakken is hier ook altijd weer een succes
wat heel leuk is is bladerdeeg kopen en een blik ragout (of appels o.i.d.) en dan "koekjes of appelflappen" maken samen. Mijn zoon vind dit geweldig, ragout scheppen op het bladerdeeg, dicht vouwen en op een bordje leggen en dan doet mama het in de oven. Hij vind ze ook heel lekker dus als ze klaar zijn samen opeten. en vingerverfen is ook leuk! groot stuk behang en kliederen maar of kleien is ook altijd een succes hier.
Effe enkele dingen opsommen: - Blaadjes met verf bedekken en dan stempelen - Prentjes uitknippen uit en opkleven - Koffiefilterzakjes een da zijkanten openknippen, en dan versieren, vlinders - Groot blad en met handen en voeten in de verf - Voor de sint: collage maken met prentjes en die in een zak kleven - Veren zoeken en een kip tekenen (of tekening afdrukken) en dan de veren laten kleven op de kip - Een mobiele maken om boven het bed te hangen met zelfingekleurde / geschilderde plaatjes - Met toiletpapierrolletjes bekleven/schilderen en een verrekijker maken - Witte t-shirt beschilderen - Knutselen met zoutdeeg (meel en zout in een kom, goed roeren en water erbij. Weer roeren en daarna kneden tot een soort bol. Daarna kun je hun werkjes gewoon laten drogen of bakken in de keukenoven, 1 uur op 100°C) - Placemats maken: blad laten inkleuren, plakken, schilderen... alles mag en dan plastificeren - Figuurtjes inkleuren en op rietjes kleven, poppenkastpoppen - Muziekinstrumenten maken: petflesjes bekleven, met rijst vullen en goed toekleven / een rond doosje laten beschilderen, stokje langs de zijkant erin en goed vastkleven, touwtje door de bodem en deksel maken en aan beide kanten een knoop, doosje goed dichtkleven - Macaroni op een touwtje rijgen en zo heb je een macaroniketting
Kijk ook eens op de site van jufjanneke.com en zo heb je meer van die sites van kleuterjuffen. Je kunt op thema zoeken. Ik kijk hier heel vaak op voor het kdv waar ik werk Veel plezier! Met de kids hebben we nu een groot hefstblad laten verven met handen, kwasten, stempels etc. Een egel laten beplakken met bruin papier. En een spin gemaakt van 2 zwartehandjes met de palmen naar elkaar toe en in het midden een eierdoosbakje en dan 2 oogjes erop en klaar. En als laatste een paddestoel laten inkleuren en watten erop plakken.