Zindelijk worden

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by supermummy, May 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hallo,
    iemand hier een plan van aanpak?
    Mijn dochter van 2 jaar en 2 maanden is er volgens mij wel klaar voor om er echt werk van te gaan maken. Ze wil het liefste zonder luier de hele dag. ze gaat zelf naar de w.c. en gaat er ook zelf opzitten. Ze zegt zelf dat ze moet poepen of plassen en doet dan ook zelf haar broek af en gaat dan op de wcpot zitten. Ik doe haar nu toch nog vaak een luier om omdat ze nog niks doet op de wc.
    Over een paar weken heb ik vakantie en kan ik ook meer tijd aan haar besteden, hoelang zou het zindelijk worden kunnen duren?
    Nog tips?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier was het in een dag gepiept, heel af en toe nog ongelukjes gehad. De 1ste dag was niet meteen een succes de eerste morgen plaste ze 6x in haar broek en op de vloer. Daarna had ze het door en ging het veel beter.

Dochter en ik hadden samen een stickerkalender gemaakt (3x3 vakjes en 2 plaatjes van hello kitty) ze mocht er met elk plasje en elk poepje op de wc een sticker plakken.

Ik heb dus op donderdag gezegd dat ze vrijdag geen luier meer aan kreeg maar een onderbroek. We hebben op zaterdag mooie onderbroeken gekocht samen. Dochter heeft nooit meer overdag een luier aan gehad ook niet als we weg gingen. Ik vind dat te verwarrend. `s nachts wel een luierbroekje, want dat lukt nog niet.

Share This Page