honger of pijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door taschke, 12 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Hoe herken je het verschil tussen je baby die echt honger heeft of die gewoon wilt drinken van de pijn?

Elena heeft reflux.Ik ga al naar de osteopaat maar sinds 10 dagen krijgt ze nu ook zantac en gaviscon.

Ze drinkt 5x165 cc water + 5 schepjes + 2 schepjes nutriton.(165 cc water moest om haar een 'voller' gevoel te geven)Ze krijt NAN AR

Soms word ze na 2 uur slapen wakker en begint ze aan haar lipjes te lekken,smakgeluiden te maken en overal op te sabbelen en dan te krijsen :( Ze krijgt dan de speen en zuigt er als een gek op.Ik geef haar ook soms wat water(op aanraden van de kinderarts),ze begint gulzig te drinken tot ze beseft dat het water is en dan spuugt ze het uit :(

Haar reflux goed onder controle nu,ze slikt nog wel soms terug maar er komt geen melk meer terug als ik haar neerleg of als ze gewoon ligt(bedje staat al schuin)

Na haar fles die ze leeg drinkt in ong.20-30 min.wilt ze nog zuigen/drinken.(dit is nu sinds een week)

Elena zit nu al sinds een maand op 150 ml maar kan haar nu toch geen 180 ml (onbereid) gaan geven?

Ze groeit enorm goed,komt goed bij en weegt nu ongeveer 4400 gram.(bij geboorte 2495)

Zou ze echt nog gewoon honger hebben,of is het nog steeds van de pijn dat ze wilt drinken?
    Ik moet dinsdag naar het CB maar wou het even hier ook vragen omdat het CB het toch doet zoals het in de boekskes staat :(

2. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi Taschke,

Zo aan je verhaal te lezen heeft ze honger, alle signalen wijzen hierop, misschien moet je toch met je arts bespreken over andere voeding waarbij je dochtertje toch beter verzadigt is.

Zo aan je verhaal te lezen werkt die Nutriton goed voor de reflux maar niet om verzadigt te raken. Ze doet ook niet te snel over het leegdrinken van de fles.

Als ze echt pijn heeft huilt ze wel meteen en huilt ze anders dan normaal. Tenminste dat is mijn ervaring tot nu toe. Hongerhuil is zachter dan de pijnhuil.

Ik hoop dat je er snel achter komt, er is maar één manier en dat is gewoon proberen. Ik weet dat ze bij ons bij de apotheek van die kleine probeerverpakkingen hebben, misschien als je het probeert om de fles te geven voor hongerige baby's met een probeerverpakking, kwaad kan het niet. Ik weet niet of ze die van Nestle hebben, zou je even op de site moeten raadplegen.

Groetjes Monique76

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Wij hebben met Esmee ook erg lang gedacht dat ze honger had, ik was met 2 maand al begonnen met nutrix aangezien ze al over een liter forte kreeg. Na 4 behandelingen bij de osteopaat krijst ze niet meer, het bleek dus gewoon pijn te zijn terwijl ze wel alle symptomen van honger had. Zoeken, sabbelen, smakken en alles in de mond stoppen. Nu is ze 4 maand en ze drinkt netjes 4 flesjes van 210 water en 7 schepjes, ze krijst niet meer. Dus pas wel op dat je niet meteen denkt dat het honger is, ik had al bijna de potjes uit te kast getrokken toen ze 2 maand was en gelukkig kwam ik er op tijd achter. Esmee had een verschoven nekwervel en tussen haar schouderbladen zat alles vast van de zware bevalling. Maar nu is alles goed, ze jengelt alleen nog af en toe, maar het krijzen doet ze niet meer gelukkig! Ik hoop dat het bij jou ook snel goed komt!

4. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    We gaan al naar de osteopaat voor haar reflux en voorkeurshouding maar voor de rest was ze tiptop in orde :D
    Ze heeft ook niets van de bevalling overgehouden ofzo..
    Ik moet nog 1 keer gaan want alles ging heel goed!

Ga morgen naar het cb,ben benieuwd wat zij zeggen...

5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    ben je wat wijzer geworden op het cb?

6. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    ja!het is gewoon honger :)

Ik mag van de kinderarts de voeding zelfs nog wat verhogen en moet bambix rijstvlokken erbij doen.

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.. :)

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    oke succes

Deel Deze Pagina