Het is bijna zover! Mijn kleine dreumes wordt een peuter. Ze is gek op boekjes en we lezen iedere avond voor het slapen een verhaaltje voor. Nu wil ik voor haar verjaardag wat nieuwe boeken vragen. Wat zijn nu leuke boeken voor een peuter?
Marriane busscher - het grote peuter en kleuter avonturenboek Kolletje Knofje En natuurlijk prentenboeken in alle soorten en maten. Die doen het hier met 6,5 nog steeds goed trouwens.
bijna alles van marianne busser en ron schroder. Met name de korte verhaaltjes . Ook Jan en Noortje vind ik super . Verder vind onze dochter Zaza erg leuk. En simpele boeken (witte boekhandel) over en met diertjes.
Mijn dochter is gek op jip en janneke, de boeken van tip de muis (zijn bij action stuk goedkoper dan bij boekenwinkels!) de serie van "ik vind je lief, mama/papa/opa/oma, raad eens hoeveel ik van je hou, welterusten kleine beer, mooiste vis van de zee enz.
Dikkie Dik Ik voel een voet Fien en Milo reeks (veel van Pauline Oud trouwens) Gruffalo Kind van de Gruffalo Giraf kan niet dansen Ik wil de maan Avonturenkat Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft Sneeuwberen Wat nu Olivier? De mooiste vis van de zee-serie De koe die een ei legde Dotties Eieren Robin en Knor Pluk van de Petteflat (lang leve de bieb!!!) Mijn favorieten: Slaapboek en Horton hoort een hun van dr Seuss. Gelukkig vind mijn oudste ze ook geweldig
Nijntje (en andere Dick Bruna-boekjes) Ik zou wel een kindje lusten Rupsje Nooitgenoeg Een bos vol enge wilde beesten Dikkie Dik Christopher Knabbel, hoofdrolspeler in het paardenbloemdrama Draak Dries Jokie (figuurtje van de Efteling, mijn zoontje is er al anderhalf jaar gek op) Ik vind je lief papa/mama/opa/oma Klein kuikentje De hele luie luiaard
Hier is op dit moment (bijna 2,5 jaar) helemaal hot: - dikkie dik (met stip op 1!) - woezel en pip - bobo - kabouter plop - over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft - boekjes waarin hij kan tellen (wij hebben er 1 van Bumba)