Zoontje van 3 soms last van pielemans tijdens plassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door She1986, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. She1986

She1986 Lid

19 feb 2011
    49
    0
    6
    Hallo dames,

Ik heb een zoontje van drie jaar en 3 maanden. Het was mij al een lange tijd geleden opgevallen dat tijdens het plassen zijn piemeltje heel dik wordt voordat de plas er echt uitkomt zeg maar. Ik dacht dat dit te maken heeft omdat zijn voorhuidje nog niet los zit. Nu klaagt hij sinds gisterenavond over dat hij soms last heeft aan zijn piemeltje als hij moet plassen. Soms heb ik het vermoeden dat het uiteinde te nauw is. Nou vraag ik mij dus af of dit normaal is. Uiteraard bel ik morgen de dokter als hij blijft aangeven dat hij last heeft maar vroeg me af of jullie hier iets meer over weten.

2. She1986

She1986 Lid

19 feb 2011
    49
    0
    6
    Dankjewel voor de info!

Zag dat dit topic al eens eerder hier is besproken en herkende er alles in. Mijn zoontje blijft nu wel steeds roepen dat het plassen pijn doet dus morgen sowieso naar de dokter.

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bij Ediz is ook net een vernauwd voorhuidje ontdekt. Hij kreeg een aanval met heel veel pijn aan zijn piemeltje en we belandde van de Huisarts bij de Kinderarts. Sindsdien heeft hij er alleen maar last van gehad, maar omdat ik hem nooit zag plassen door zijn luiers wist ik niet of hij ballon plaste. Na die aanval thuis bij ieder pijntje gelijk zijn luier uitgedaan en toen zagen we dat hij eigenlijk altijd ballon plast.. We hebben Dinsdag een afspraak bij de KA. Ik wil je wel op de hoogte houden, weet zelf ook nog niet wat ik verwachten kan.

4. She1986

She1986 Lid

19 feb 2011
    49
    0
    6
    Ja graag Bloemmm! Mocht ik zelf ook wat meer weten van de dokter dan laat ik het ook even weten. Mijn zoontje heeft er verder nooit last van gehad dus zocht er voorheen niet te veel achter maar vanochtend elke keer zeggen dat het pijn doet als hij moet plassen.

5. She1986

She1986 Lid

19 feb 2011
    49
    0
    6
    Hallo Bloemmm,

Zoals beloofd even een update:

Helaas blijkt deze week onze dokterspraktijk gesloten te zijn. Onze zoon heeft niet meer aangeven dat hij pijn had tijdens het plassen dus zijn niet naar de vervangende dokter geweest (alleen voor spoed). Gaan nu aankomende dinsdag weer langs onze eigen dokter.

Ben wel erg benieuwd hoe het bij jullie is gegaan. Hopelijk is alles okay!?

6. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Wij lopen bij de uroloog voor ons zoontje met dit probleem.
    We hebben 6 weken zalf gehad ging super goed vorige weer op controle geweest heel zijn huidje zat los dus wij dachten yess geen operatie.
    Nu zijn we een week verder en hij schreeuwt het uit als we eraan komen het zit dus weer helemaal vast en zijn plas hoopt weer op.
    We merken dat het weer begint te stinken en zijn huidje weer rood word dus toch maar weer bellen voor wat nu?

7. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Mijn vriend had dit als klein kind en is daarom besneden.

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ballonplassen komt inderdaad door een vernauwde voorhuid. Hier ook een tijdje last van gehad toen hij 2 was. We kregen toen Elocon hormoonzalf van de kinderarts en dat weekt de huid een beetje los zeg maar.

Zou even een doorverwijzing vragen. Misschien blijft er urine achter en dan krijgt hij mogelijk een blaasontsteking...niet fijn dus.

9. She1986

She1986 Lid

19 feb 2011
    49
    0
    6
    Wat rot Mamakuh85. Denk je dat het over gaat begint het helaas weer. Inderdaad gelijk weer bellen.

Charlie007, we gaan dinsdag naar de huisarts. Gelukkig heeft onze zoon verder (op die ene dag na) er nooit last van gehad. Pas toen hij aangaf dat hij een keer last had ben ik op het internet gaan zoeken wat het zou kunnen zijn. Schrok me rot toen ik al die nare berichten las. Hopelijk kunnen we het met alleen de zalf verhelpen. Laat dinsdag weten wat de dokter heeft gezegd.

Bedankt voor jullie informerende berichten!

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ediz heeft er nog dagelijks erg veel last van.. De kinderarts heeft een spoedafspraak bij de Uroloog gemaakt en daar kunnen we Maandag terecht! Hij zal waarschijnlijk geopereerd worden, maar we horen Maandag dus meer. Hij heeft een vernauwd voorhuidje, er is sprake van verkleving, ophoping van urine en hij kon een strak rondje ofzo zien (?) bij het onderzoeken... Al met al vond de KA het niet verantwoord met cremetjes aan de gang te gaan.. Vooral door de pijn die hij wel dagelijks heeft.. Nu afwachten wat de Uroloog vindt.. Ik schrok er in ieder geval erg van en zit er behoorlijk mee... De gedachte dat mijn mannetje onder algehele narcose geopereerd moet worden is zo niet leuk! Maargoed, eerst even wachten tot Maandag..

11. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Ahh bloem, hier precies hetzelfde met zoontje wij zijn vanuit huisarts doorgestuurd naar uroloog dus we hebben die zalf geaccepteerd want tja wisten wij veel. Het is gewoon hormoonzalf en wij dachten wauw werkt perfect je zeg het gaajet groter en losser worden..
    Helaas nu dus na een week weer helemaal verkleefd en weer elke dag pijn.
    1 tip kijk goed naar je verzekering ik heb hem nog omgezet omdat anders deze operatie niet vergoed werd.

12. She1986

She1986 Lid

19 feb 2011
    49
    0
    6
    Jeetje wat ongelooflijk rot zeg Bloemmm. Nu nog steeds in spanning moeten wachten tot maandag. Dikke knuffel!

13. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    onze zoon staat ook idd op de wachtlijst voor de operatie en deze wordt dus niet vergoedt!!
    De meeste verzekeringen vergoeden het niet meer, ook geen medische besnijdenis.

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wij krijgen 'm wel vergoed. Ik ben heel uitgebreid verzekerd (was voor mijn bevalling) en heb een gezinnen polis. Medisch wordt het 100% vergoed.. Ben benieuwd maandag.

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bedankt voor de lieve reacties!

Deel Deze Pagina