Zindelijk worden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door puk1987, 26 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puk1987

puk1987 Actief lid

5 sep 2012
    149
    0
    16
    verpleegkundige
    Hallo,

Mijn zoontje van 3,5jaar plast netjes op de wc of op het potje zodra hij geen luier, onderbroek of broek aan heeft. Zodra ik hem een (oefen)broekje of onderbroekje aantrek plast hij in de broek. Vind dit echter wel vies maar heeft niet het idee om aan te geven dat hij moet plassen en de broek omlaag te trekken (of hulp hierbij te vragen). Ieder kwartier op de wc of potje ziet die niet zitten, hij voelt wel als die moet plassen zegt die. Iemand tips om dit "probleempje" op te lossen? Het is namelijk niet zo praktisch om
    hem de hele dag in de blote billen te laten rennen.

Alvast dank!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien is er een reden waarom dat niet lukt, maar mijn eerste idee is: kan je op die leeftijd niet gewoon met hem daarover praten? Dat een onderbroek niet hetzelfde is als een luier en dat hij het moet ophouden? Hij kan blijkbaar wel ophouden, alleen doet hij het niet.

3. puk1987

puk1987 Actief lid

5 sep 2012
    149
    0
    16
    verpleegkundige
    Ik heb met hem daar over gepraat, hij zegt alleen maar dat hij het zelf ook niet weet. Het vervelende is gewoon dat hij eigenlijk niet zonder luier de deur uit kan omdat hij dan in zijn broek plast. Maar de gewenning van een luier kan wil ik hem eigenlijk niet meer geven.....moeilijk

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Op vaste tijden drinken geven en een half uur later naar de wc sturen? En gewoon voor je naar buiten gaat.

Als ze aan zindelijkheid toe zijn, plassen ze niet meer elke 10 minuten en kunnen ze het ook wel even ophouden.

5. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hey hier hadden we er ook zo een. Ze wou geen luier meer om en toen zijn we gaan stoppen. Maar elke keer als ze op KDV bij wel een luier om had ging het mis maar zodra ze naakt liep ging het goed. ...toen steeds vaker gewoon meegenomen ergens heen met stapels schone kleding, sinds kerst 2016 wou ze helemaal geen luier meer dus gewoon afgedaan ( is van sept 2013) en niet meer omgedaan, na paar ongeluk daagjes gaat het nu met plassen goed.....MAAR ik moet haar wel regelmatig op WC zetten, anders vergeet ze het. En poepen gaat ook nog niet goed, maar amper omgelukjes meer. Nu wil ze snachts naakt slapen dus hebben gezegd prima gaan we dat oefenen en dat gaat ook steeds beter, is helaas af en toe 1 of 2 keer bed afhalen maar gaat steeds beter.

ik hoop dat je de mogelijkheid heb om te oefenen want miss went hij er zo aan? Succes

en gefeliciteerd :)

Deel Deze Pagina