DE tip om peuter langer te laten slapen!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jesje1982, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hallo, mijn dochtertje is nu bijna 2,5 en heeft altijd goed geslapen. nu ben ik 11 weken geleden bevallen en sindsdien slaapt ze nog maar tot 6 uur en vandaag was het zelfs 5 uur. nu heeft ze de laatste weken wel weer nieuwe kiezen gekregen en is nu bezig met de 7de. maar ik ben helemaal gebroken! ik moet de kleinste nog een fles geven om half 12 dus ga pas rond 12 uur slapen en dan komt de oudste dus al om 6 uur en vandaag dus 5 uur.
    ik heb geprobeerd haar terug in bed te leggen, bij ons in bed, maar niks helpt. hierdoor wordt haar zusje ook om dezelfde tijd wakker, dus dan is het echt bekeken.

wie oh wie heeft de gouden tip voor mij???

ik heb wel gelezen over van die tijdwekkers, maar ik weet niet of ze het al begrijpt en of ze zich er iets van aantrekt. ze heeft namelijk nogal een eigen willetje;)

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik leg me er maar bij neer. Hij sliep altijd tot 8u maar sinds hij ook 's nachts zindelijk is moet hij tussen 5.30 en 6.00 naar de wc en wil dan echt niet meer in bed. Op zijn kamer staat een slaapbank dus daar ga ik tot 7u op liggen. Als hij er naast wil, prima. Wil hij dat niet, dan zoekt hij het maar even uit en dat lijkt hij ook prima te vinden. Ik ga een goedkope klok halen en daarop met een kleurtje aangeven waar de wijzers moeten staan voordat mama ook uit bed komt, hopelijk kunnen we het zo oefenen.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Slaapt ze 's middags nog? Misschien die tijd verkorten of afschaffen. Mijn dochter ging veel beter slapen 's nachts, geen moeite meer met inslapen en 's ochtends sliep ze opeens tot 8u, toen ik daarmee stopte met 2jr. Maar was bij haar wel al vanaf 1,5jr vaak problematisch.

Een slaaptrainer. Kan ze al cijfers lezen? Dan kun je een digitale wekker gebruiken (laatste 2 cijfers afplakken). Anders een slaaptrainer kopen (bijv nijntje die haar ogen dicht heeft als ze in bed moet blijven en open als ze op mag staan). Of een lampje dat aan gaat op een tijdschakelaar.
    Leg heel goed uit hoe het werkt. Ze mag pas haar bed uit komen als ... En als ze dat doet, krijgt ze een beloning.

Maak een afstreepkalender met 10 vakjes. Iedere dag dat ze zich eraan houdt, mag ze 1 vakje afstrepen/sticker plakken. Als ze zich er niet aan houdt, toch iedere keer terug brengen.
    Je kunt evt de tijd steeds wat later maken, zodat ze niet in 1x 2uur moet wachten.
    Als ze 10 vakjes heeft afgestreept, dan krijgt ze een klein cadeautje.

4. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    goeie tip averinol! ga zo'n beloningssysteem wel invoeren en misschien dan toch voor zo'n slaaptrainer kijken.

ze slaapt nog wel in de middag. ze houdt het echt niet vol om niet meer te slapen, dan valt ze uiteindelijk op de bank in slaap. inslapen gaat zonder problemen. en het maakt ook geen verschil of ze kort of weinig slaapt tussen de middag. later naar bed helpt ook niet. heb dat soort dingen allemaal al geprobeerd.
    als ik geen late fles meer hoefde te geven had het me niet uitgemaakt, dan kan ik zelf vroeger naar bed, maar helaas dat gaat nu nog niet.

5. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ze sliep trouwens altijd tot 9 uur, dus is nogal een verschil hihi

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Op zich is rond 6u een heel normale tijd voor jonge kinderen. Dus je zou een slaaptrainer cq beloning kunnen proberen. Wij zijn meer van de acceptatie ;)

Ik zou trouwens juichen als ik met een baby van 11w zou slapen van 12 tot 5 :)

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dan was je wel erg verwend ;)

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Die wekker werkte bij vriendin trouwens erg goed bij haar peuter vam 2.

9. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ja de jongste sliep al met 3 weken door:D ik vind het gewoon zo raar dat ze altijd van 7 tot 9 geslapen heeft en nu slaapt van 8 tot 5-6.
    ik ben iemand die echt 8 uur slaap nodig heeft, altijd al geweest, maar ja met kindjes heb je weinig te kiezen he hihi.

toch maar eens voor zo'n slaaptrainer kijken, kan het altijd proberen;)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Miz valt dat niet te sturen.

11. tuc

tuc Niet meer actief

het valt niet te sturen in de zin van dat ze ter plekke in slaap valt wanneer jij dat wil. Maar 2,5 is een leeftijd waarop ze regeltjes heel goed begrijpen, en hier is de regel voor 7 uur staat niemand op en gaan we ook niet spelen. 6 uur vind ik geen normale tijd, hier is dat nacht. 9 uur is idd wel wat verwend;) maar ik weet zeker dat jij 7 uur al een veel prettiger tijd zal vinden dan 5 of 6 uur.

Hier gebeurt het dus niet. Voor 7 uur blijf je in bed en probeer je gewoon weer te gaan slapen en dat gaat prima.

12. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    peuter massage

13. Amethist

Amethist Niet meer actief

Kan je partner anders niet de late fles geven zodat jij op tijd naar bed kunt?

Hier was het ineens ook over met lang(er) slapen in de ochtend. Tegenwoordig ben ik blij verrast als de wekker 07.00 uur aangeeft als ik mijn dochter hoor ;). We nemen haar gewoon altijd nog bij ons in bed, soms slaapt ze nog wat en anders mag ze televisie kijken, dan kunnen wij iig ook nog even relaxen.

14. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ik zou er nu heel wat voor over hebben om tot 7 uur te mogen slapen hoor! 9 uur was ook wel echt verwennerij haha, dat besef ik maar al te goed. ik vind 5-6 uur ook niet echt een normale tijd om eerlijk te zijn.

als het morgen weer zo vroeg is(wat ik wel verwacht) dan ga ik zo'n slaaptrainer halen.

15. kvinna

kvinna Niet meer actief

Zou de late fles niet een uurtje vervroegd kunnen worden? Scheelt toch weer.

16. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Mijn dochter sliep vanaf geboorte meteen door :)
    Heerlijk kind, maakte haar wakker voor de fles en ging zo weer slapen. Dat ze ouder werd liet ik haar eerst steeds korter in de middag slapen en uiteindelijk sliep ze uit zichzelf niet meer in de middag. Ze heeft ook een periode gehad rond 2 jaar dat ze iedere nacht van 3 tot 5 klaarwakker in de nacht en om 8 uur weer kwam, na 3 maanden was ik kapot!
    Maar toch weer vanzelf goed gekomen :)
    Nu laat ik haar gewoon liggen smorgens als ze naar me toe komt en draai me om, gaat ze vanzelf weer liggen en rusten als we vrij zijn

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Andere tip.. Ga zelf vroeger naar bed! ;)

18. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Even een vraagje over de slaaptrainer. Wij denken er namelijk ook over. Maar als de ogen van nijntje open gaan, dan klinkt er ook een muziekje.
    Stel mijn dichter màg om 7.30 uur uit bed, maar het hóeft nog niet. 8 uur is ook goed. Dan wordt ze dus wakker van het muziekje?

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een kidsleep. Op de slaapkamer van onze zoon is het vrij donker, dus ik denk niet dat hij zou kunnen zien of de ogen open of dicht zijn. Bovendien heeft hij geen nachtkastje en ik heb het idee dat je vanaf drie meter afstand zelfs in het schemerdonker niet kunt zien of die ogen nu open of dicht zijn.

De kidsleep kun je op verschillende manieren instellen:
    - Als normaal nachtlampje
    - Als lamp met twee helften: slapen of wakker (met wekgeluid)
    - Als lamp met twee helften: slapen of wakker (zonder wekgeluid)

Bovendien kun je twee tijden instellen: één voor de ochtend en één voor de middagdut. Je staat dus niet steeds de wekker te verzetten.

Ik vind hem erg handig. Wij zijn hem gaan gebruiken vlak voordat onze zoon twee werd en hij snapte het gelijk. Het enige nadeel vind ik dat als zijn konijntje wakker is, hij ook echt gelijk zijn bed uit komt. Volgens mij heeft hij dan toch het idee dat dat moet. (Ook al zeggen wij vaak zat dat het niet hoeft!) Maar zodra dat konijn wakker is, draait hij zich niet nog een keer om om verder te slapen. Zelfs niet als hij toch nog moe is.

20. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de apenwekker en het werkt hier super! Ze begrijpt het heel goed, zijn begonnen toen ze ongeveer 2,5 jaar was. Als aap zijn ogen open heeft dan mag ze uit bed. Als aap zijn ogen dicht heeft moet ze nog in bed blijven. Ons meisje heeft een sterke eigen wil, maar ze weet gewoon dat dit zo is. Werkt perfect!
    Voordeel van deze wekker vind ik dat je het geluid ook uit kunt zetten. Dus mocht ze wel een keer lekker doorslapen tot na de tijd dat wij de wekker hebben ingesteld, dan wordt ze tenminste ook niet wakker van het geluid van een wekker :p

Deel Deze Pagina