Goedemorgen mama's! Mijn grote meid heeft gister avond twee keer op het potje geplast! Had het totaal niet verwacht en papa en mama waren net zo verbaasd als zij zelf. Vanochtend met wakker worden ging ze meteen weer uit zichzelf op het potje zitten en heeft nu alweer twee keer geplast, mama is natuurlijk super trots! Maar nu, hoe pak ik het verder aan? Bij de laatste plas is ze uit zichzelf gaan zitten omdat ze moest, maar ik kan niet voelen wanneer zij moet plassen, dus wanneer moet ik haar er dan op zetten? En hoe deden jullie dat met de luier? Thuis heeft ze geen luier om, maar zometeen gaan we naar oma toe, dan doe ik er wel eentje om. Ik ben zo bang dat ze zometeen denkt 'ik heb een luier om dus hoef niet op het potje' en dat zou zonde zijn.. En hoelang deden jullie kindjes er gemiddeld over voordat ze overdag echt droog waren?
We hebben het hier net allemaal achter de rug. Hier gaat uk sinds 8 dagen zelf naar het potje. Thuis laten we zo veel mogelijk kleren uit. Ik houd het zelf in de gaten dat na twee uur weer tijd is voor een plasje ... als ik dat zeg dan gaat hij op het potje zitten. Hij begint vaak ook net aan zijn onderbroekje te trekken. Als we voor wat langere tijd naar buiten gaan doe ik hem ook nog een luier aan. De afgelopen dagen waren die droog dus probeer deze week wat vaker ook dan de luier uit te laten en op te letten dat er een wc in de buurt is. Volgende stap zou ik zeggen laat buiten ook de luier uit en reken op een ongelukje dus extra kleertjes mee. Successs
Ik deed de eerste dagen een luierbroekje aan als we naar buiten gingen. Voor mijn jochie was dat een soort onderbroek. Dus hij gaf dan ook netjes aan dat hij moest.. Hij was toen al 3,5, dat scheelt ook wel weer.. Hij heeft eigenlijk vanaf dag 2 nooit meer dan 1 ongelukje meer gehad. En dat was na 2 weken ook wel over..
Sorry ja dat bedoel ik ook met luier ... zo'n broekje in de vorm van luier. Super handig en vaak nog steeds droog. Uk van mij plast en poept niet zo vaak!
Mijn meisje is nu 3.5 week zindelijk. Eigenlijk van af dag een heb ik gelijk geen luier meer aan gedaan. Ook niet met weg gaan. Wel hield en hou ik er rekening mee dat ik als ik ergens heen ga ze meteen naar de wc kan. Voor de nacht heeft ze nog wel een luier maar eigenlijk is ze s morgens ook droog. Alleen moet ze zo nodig dat ze als nog in haar luier plast omdat mama haar luier niet los mag maken. ( zelf doen) ach. Ga binnen nu en een maand de luier in de nacht er af halen. Kijken wat het effect is. Je kunt idd ook luierbroekjes proberen. Ik had toen de angst dat ze misschien weer te snel het te makkelijk zou vinden om daar in te gaan plassen. Kortom even uit vogelen voor je zelf wat voor jou het prettigst is. In plaats ik luiers mee nam neem ik nu een setje schone kleren mee. Je weet het natuurlijk maar nooit.
Mijn dochter is nu ook sinds ruim een week zindelijk. Alleen het poepen is nog een ramp vind ze erg eng Ik doe haar nu sinds een aantal dagen geen luier meer om als we weg gaan alleen als het erg lang is en dan nog zegt ze mama ik moet plassen en dat terwijl ze dan dus een luier om heeft. Snachts nog wel een luier en als ze moet poepen vraagt ze om een luier en dan kan het nog een halve dag duren voordat ze poept en ze plast dan echt niet in de luier maar netjes op de wc