Dochter (28 maanden) wordt na het middagslaapje zo "verkeerd" wakker

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amethist, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou ja, de titel zegt het denk ik al. Mijn dochter van 28 maanden slaapt tussen de middag nog zo'n 1,5 uur. Ze gaat altijd lief slapen, maar als ze wakker wordt is ze zo verkeerd. Pfff, ze kan alleen maar boos doen, gillen, schreeuwen, knijpen. Ze is WOEST.

Ik vind het zielig voor haar, want ze kan niet zeggen wat er is (ze heeft een spraakachterstand dus praat nog niet), maar ik word er zelf ook doodmoe en strontjechagrijnig van ondertussen. Het gaat al maanden zo.

Niks helpt ook. Soms wil ze nog wel eens wat kalmeren als ik haar gewoon even rustig op schoot neem, maar zoals nu is ze al ruim een half uur bezig en ik kan haar niet rustig krijgen. Ik heb haar nu maar even in bed gezet, dat helpt vaak wel... Overigens, heeft ze het alleen thuis, op het kdv herkennen ze het niet.

Iemand hier ervaring mee?

2. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    heey am!
    wat bij Nootje hielp is even rustig wakker laten worden in haar bed
    deed ik dat niet was ze ook absoluut niet te genieten en was ze ook woest !
    sterkte ermee ! zo lastig afentoe he als ze zo gefrustreerd zijn!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij mijn stiefzoon gehad, die werd ook altijd met een verschrikkelijk rothumeur wakker uit zijn middagslaap. Die moest echt even heeeeeeeeel rustig aan bijkomen, dus op z'n kamer, een van ons erbij zittend en dan wachten tot ie een beetje actief ging doen en zien dat ie dan wat speeltjes bij de hand had om te gaan spelen. Eenmaal in z'n spel kon ie dan naar beneden toe.

4. Amethist

Het lastige is helaas dat ze al gillend wakker wordt. Dus als ik hoor dat ze wakker is, hoor ik haar omdat ze gilt.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ietsje eerder wakker maken dan, zodat je dat wat meer onder regie hebt? Als ze anderhalf uur slaapt, na 1uur20minuten naar haar kamertje toe en dan met jou erbij even wakker laten worden?

6. Amethist

Oh ja, dat is nog wel een goed idee inderdaad. Daar had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht.

Dank je wel! Dat gaan we morgen maar eens uitproberen.

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier wordt uk ook wel eens (gelukkig niet zoals bij jou) met gillen wakker. Wat we dan doen is nog een 15 minuten laten liggen. Hij valt dan nog eens vijf minuutjes in slaap en wordt dan wel prettig wakker of wordt zelf rustig en kunnen we hem na een vijftal minuten uit bed plukken met een stralend humeur.

Dus misschien eens uitproberen om haar net wat langer te laten liggen of iets eerder wakker te maken zoals andere aangeven.

Succes

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook een zoon die zeer boos wakker wordt als hij `s middags slaapt. Kun je ook zeker 15 min. niets met hem beginnen. Goed praten doet hij ook niet dus echt uitleggen is er niet bij, tot hem door dringen lukt ook totaal niet. Na een kwartier/20 min. gaat het beter, maar de rest van de middag is hij ook niet zo vrolijk meer.

Hij wil ook niet meer naar bed, dus laat ik hem tegenwoordig op, voor zijn humeur is dat een stuk fijner ;) En hij wil dan `s avonds tenminste slapen. Als hij overdag op de bank in slaap valt hebben we ook vaak een boos ventje., maar niet altijd en minder lang. Tips heb ik helaas ook niet.

OVerigens heeft hij het niet als hij op de fiets of in de auto in slaap valt. En langer in bed laten werke ook niet omdat meneer van boosheid gaat overgeven. En wakker maken was het hier ook absoluut niet, ook dan was hij erg boos.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik herken het wel, onze oudste heeft ook zo'n fase gehad toen ze nog wat jonger was. En op vakantie had ze het trouwens ook en toen kon ze toch echt al wel goed praten dus ik weet niet of het daarmee samenhangt. Ik heb helaas ook geen pasklare oplossing....soms werkte afleiden, soms liet ik haar op haar kamer kalmeren.

10. Amethist

Meestal werkt in haar ledikantje zetten wel idd, maar vandaag niet. Ze bleef hysterisch en toen ik haar toch maar ging halen zag ik dat ze zichzelf heel hard in haar arm had gebeten :$. De plek is helemaal blauw :(.

11. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Toen onze zoon steeds chagrijniger werd met wakker worden, hebben we besloten om de middagdut af te schaffen. En dat werkte goed. Hij bleek (wel met moeite) de dag vol te kunnen houden en was niet zo chagrijnig.

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier ook jaren last van gehad met dochter. Het was altijd een huildrama met wakker worden. Ik dacht dat het aan een lage suikerspiegel lag en nam altijd een paar rozijnen mee naar boven. Elke keer als ze wat gedronken en gegeten had ging het snel beter.

Ik was wel blij dat ze niet meer hoefde te slapen toen ze bijna 4 was...wat een opluchting.

Charlie

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ga altijd weg als ze zo wakker wordt. Dan ga ik nog even beneden zitten en zie ik op de babyfoon dat ze nog even rustig gaat liggen. Op een gegeven moment gaat ze me dan toch weer roepen of ze komt zelf uit bed en dan is het ok. Ze heeft dan echt even tijd nodig om rustig wakker te worden ofzo.

Deel Deze Pagina