Tot hoe laat buiten spelen? (7 en 10 jaar)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Hippie mama, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Ik wil graag jullie mening.
    Ik heb net een discussie gehad met mijn oudste van 10 (bijna 11) die na 20.00 nog buiten wilde spelen want "zijn vriendjes mogen ook". Ik vind tot 20.00 in het weekend een mooie tijd. Alleen als het echt lang licht is, zoals in de zomervakantie misschien 20.30/21.00. Die van 7 mag soms met hoge uitzondering samen met zijn broer tot 20.00, maar meestal tot 19.30.
    Door de week wil ik ze over het algemeen na het eten helemaal niet buiten hebben maar dat is omdat mijn jongens echt hun slaap nodig hebben.
    Hun vrienden mogen idd vaak veel later buiten. Ben ik nu gewoon zo streng?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier 1 van bijna 5 en 1 van 7.
    In het weekend mogen ze, afhankelijk van het weer, tot ongeveer 20 uur buiten spelen.
    Door de week tot 19 uur ( als ze de volgende dag naar school moeten).
    Maar wij hebben echt een hele kinderrijke buurt waarin met mooi weer door de hele buurt op een grasveld wordt gevoetbald.
    En nadat ze binnen zijn gekomen, liggen ze binnen een half uur te slapen.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    De oudste is 7, Jongste 5, maar die komen na het eten niet meer buiten. Of het moet vakantie zijn, dan mogen ze allebei spelen in de achtertuin.

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Poeh lastig. Voor die van 10 vind ik het inderdaad wel vrij streng denk ik.

Onze zoon is in november 6 geworden en we wonen direct aan de speeltuin/het voetbalveldje. Keurige nieuwbouwwijk met ontzettend veel kinderen en dus geen drukke binnenstad oid;)

Ik moest er ook enorm aan wennen, maar ook hier wordt best lang buiten gespeeld. Doordeweeks normaal tot 19.00 uur en in het weekend tot 20.00 uur.
    Dus ja, ook na het eten mag hij nog even naar buiten.
    Zomers spelen ze hier regelmatig tot zeker 21 uur.

Hij moest de eerste maanden dat we hier woonden eerder naar binnen van ons, maar echt alle kinderen zijn buiten tot bovengenoemde tijdstippen en ze spelen zo geweldig leuk dat wij er in mee zijn gegaan. En eigenlijk ben ik er nu wel blij mee. Het is hartstikke gezellig buiten en ze voetballen echt non stop haha. Liever dit dan met een Nintendo op de bank :)

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier wordt ook zo leuk buiten gespeeld, wij zijn er ook in meegaan.
    Het is zo gezellig, de kinderen vinden het geweldig, ze krijgen lekker veel lichaamsbeweging en echt iedereen speelt buiten.
    Van 3 tot 16. Ze worden elke avond door de stoere buurjongens van 12 opgehaald om te voetballen.

6. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Die van 10 zou in het weekend van mij tot half 9 mogen.
    En de ander tot 8 uur.
    Mijn dochter van 8 mag tot 8 uur ook.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze oudste is 7, maar die gaat na het avondeten niet meer buiten spelen op straat/schoolplein/grasveld in de buurt etc. Achtertuin mag met mooi weer best, maar verder niet. Nu zijn er hier sowieso geen kinderen meer na etenstijd buiten behalve wat puberale jongens met scooters etc. en nee daar hoef ik haar nog niet bij :p In een andere buurt of met meer kinderen had dat misschien anders geweest, maar 19 uur is hier eigenlijk gewoon altijd bedtijd (vakantie uitgezonderd, maar dan wordt het meestal ook hoogstens 19.30 omdat ze anders te moe is).

8. tuc

tuc Niet meer actief

Dit geldt precies zo voor mijn oudste van 6

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Voor onze dochter van zes ook. Onze jongste van drie mag ook altijd nog even buiten, maar dan zijn wij er wel bij. Ik vind het juist fijn dat het nu weer wat warmer is 's avonds en langer licht. Heerlijk toch, lekker even buiten spelen voor het slapen gaan.

Voor je oudste vind ik het ook wat streng. Maar ik weet niet hoe laat hij in bed ligt. Ik vind trouwens wel dat kinderen van die leeftijd voor het donker binnen moeten zijn. Dus nu is 20 uur/20.30 uur niet zo gek.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Voor mijn oudste is buiten spelen op straat door de week tot 6 uur en in het weekend hetzelfde. In de achtertuin mogen ze door de week tot 19:00 uur en in het weekend tot het donker wordt ook omdat we dan buiten leven

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier dochter van 7 die normaal gesproken om half 8 op bed gaat. De buurtkinderen varierend in leeftijd van 6 t/m 10/11 spelen tot een uur of 21 uur buiten!
    Ik stoor mij daar dus mateloos aan, want mijn dochter wil nu ook zolang buitenspelen. Dat zou inhouden dat ze in zomertijd 2 uur later op bed komt (na binnenkomst duurt het ook nog wel een half uur voor ze op bedligt), dat ben ik toch echt niet van plan.

Ik begrijp ook de ouders niet die dat bij die jongeren van 5 tot 8 wel doen. NOu ja van de ene buren wel, want die doet de kinderen altijd al zo vreselijk laat op bed, daarom zijn ze ook onuitstaanbaar helft van de tijd. Maar goed dat moet zij weten.

Onze dochter slaapt dus aan de voorkant en er wordt aan de voorkant gespeeld. Dus ik kan haar wel op mijn tijd op bed doen, maar dan nog heeft ze last van de kinderen buiten. Ik vind dat eigenlijk best een ergenis.

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    hier mogen ze 6 4 en 3 doordeweek buiten spelen tot uur of 6 half 7. in de weekenden half uurtje of wat langer en de vakanties maakt het me niet zoveel uit. ja geen 9 of 10 uur uiteraard maar of het nou 8 uur of half negen word. ligt een beetje aan hoe moe ze zijn, het weer en de gezelligheid op dat moment

13. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij hebben hier niet echt een vaste regel voor en bekijken het per dag.
    Als het de hele week al prutweer is en het is eindelijk een mooie dag, loopt onze zoon van 9 soms ook tot 20.30 uur buiten en als de jongste van 4 de volgende dag niet naar school hoeft, loopt die er ook bij.
    Is het de hele week al mooi weer, vind ik 20.00 uur ook laat genoeg voor een 9 jarige.
    In het weekend kijken we meestal niet zo krap. dan kan het zo 21 of 21.30 uur zijn.

14. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    "Vroeger" was het buitenspelen tot de lantaarnpalen aan gaan. :D

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Geen idee nog hoe dat hier vandezomer zal gaan..
    Vorig jaar bleef ze na het eten gewoon in de tuin.

Dikke kans dat dat deze zomer weinig anders zal zijn :)

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.250
    4.480
    113
    Hier 1 van 8 en van 5.

Op dit moment moeten ze door de week om 18.45 binnen zijn. Dan is het wassen, drinken met wat lekkers en om 19.15 uur gaat de jongste naar bed, de oudste om 19.45 uur.

In het weekend verschuiven de bed tijden met een uur en dan mogen ze dus ook een uurtje langer buiten blijven.

Moet eerlijk zeggen dat ik de binnen kom tijden van de buurtkinderen niet in gaten houdt. Maak mij kinderen dan ook duidelijk dat ik hun moeder niet ben en dat ik dus ook geen zeggenschap heb over wanneer hun naar binnen moeten.

In het weekend of vakantie mag het wel eens later worden als het heel gezellig is voor ze buiten, maar dat is dan echt een uitzondering en geen regel.

17. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier 8 jarige door de weeks is weer afhankelijk en of hij natuurlijk niet moe is.. Weekend verschilt ook heel erg .. Soms vroeg soms later .. Mijn net 4 jarige speelt nog niet veel buiten (buiten de tuin om dan ) hij wilt dan graag met zijn grote broer mee en ja die blijft niet meer op het hofje 😓 of ze gaan fietsen en daar is hij niet snel genoeg in/mee en kan oude broer + vriendjes echt niet bij houden..

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Na het eten door de weeks niet meer (maar dan is het al 7 uur) In het weekend tot 8 uur of bij echt mooi weer in de vakantie weleens half 9/9 uur

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Mijn zoontje van 7 mag doordeweeks vaak tot 19.30 uur, maar dan daarna wel gelijk naar bed (kan dus niet altijd ivm douchen etc).
    Op vrijdag en zaterdag vind ik het goed tot 20.30 uur. Zondag wil hij zelf altijd om 19.00 uur thuis zijn om Studio Sport te kijken.

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Door de weeks tot 19.30, en in het weekend 20.00.
    In de zomer zal dat later zijn maar dan zijn wij ook veel buiten

Deel Deze Pagina