Ik ging wel een hele tijd naast haar zitten destijds. Rozijntjes erbij. Of potje voor tv. Of een boekje lezen. Net zolang tot een plasje volgde en ik haar uitgebreid kon prijzen. Hier overigens altijd boxers. Ik vind dat netter.
Ik zal morgen eens een boxer voor haar kopen, dan kan ik het vergelijken. Kan toch alles ruilen/terug brengen, dus das gemakkelijk. Hemdjes heb ik gewoon wit gedaan, dacht dat is makkelijk combineren met en onder alles. Alleen heb ik niet zo veel hemdjes als onderbroekjes, want denk dat ze een hemdje wel 2/3 dagen aan kan? Romper krijgt ze nu elke dag een schone aan, onderbroek straks natuurlijk ook.
Vanmiddag na 3 uur slapen een droge luier en ze wees meteen naar de potje, alleen deed ze niets... Als ik dr er af laat gaan, gaat ze plassen. Gegarandeerd. Dus zaten Bumba te kijken. Mja, na 20min er toch af laten gaan en ja hoor, plasje op de vloer. En ze weet het zo goed... Plas ophouden, op het potje willen, maar het niet daar los laten. Vind het gwn moeilijk. Is het te vroeg? Of moet ik door doen?
Als je haar nu in de blote billen laat lopen zou ik het eens met onderbroekje proberen. Dan voelt ze beter dat ze nat wordt en wellicht helpt dat haar om toch op het potje te plassen.
Vanmiddag idd gedaan, met onderbroekje. Maar dat aan- en uit doen is nog een dingetje, haha. Gaat zo met broekje op 't potje zitten (niet dat ze er iets in doet, maar toch). Want dat bedacht ik me idd ook; in blote billen is ze het kwijt zonder vies te worden en dat is júist wat ze wilt. Het is gewoon zo raar, want ze snapt het en weet het donders goed. Toen ze dus tegen 17u een ongelukje had, ben ik blijven herhalen, geregeld op't potje zetten en als ik vraag waar ze bah moet doen (want zo noemt ze het zelf), wijst ze ook naar de potje. En toch blijft ze overal plassen, behalvein dr potje. Zelfs als we een half uur tv kijken, op de potje. Maar we gaan door! Hihi. Maar als't van't weekend zo blijft gaan, misschien beter stoppen en over een maand bv. nog eens proberen??
Boxers in huis gehaald! Staat idd netter, alleen de pijpjes sluiten niet perfect rond dr beentjes. Denk dat ze dus ook wel wat omhoog zullen kruipen als ze eenmaal een broek er over aan heeft, of valt dat mee?? Misschien ook omdat ze nog wat ruim zijn natuurlijk. De zindelijkheid wilt nog niet echt vlotten. Vandaag zijn we de hele dag van huis, dus eigenlijk gewoon een luier aan. Ben natuurlijk niet 24/7 thuis... Vrees alleen dat het zo verwarrend voor dr is op deze manier. Morgen zijn we de hele dag thuis en proberen we weer verder! En anders misschien nog een poosje wachten en het dan weer eens opnieuw proberen. Wie weet lukt het dan wel in 1x, dat ze er toch nog niet volledig aan toe is?
Ik denk dat je een onderscheid kan en moet maken tussen oefenen met zindelijkheid, en echt trainen. Jij doet nu het eerste: haar laten voelen hoe het moet, laten kennismaken met het potje, af en toe laten plassen op het potje en dan uitvoerig prijzen. Dat deed ik al vanaf anderhalf. Dan is het naar mijn gevoel ook totaal niet erg dat je op handige momenten zoals uit huis teruggrijpt naar de luier. Zodra je merkt dat ze het echt vooraf kan aangeven en dat ze het kan ophouden, kan je naar echt trainen. Daar geef ik de voorkeur aan duidelijkheid en dus op wakkere momenten luier uit, óók onderweg. Fase 1 was hier een maand of vier. Fase 2 was 1 dag. Toen was ze volledig zindelijk. Ik ben er toch vrij zeker van dat dat was omdat we tijdig en rustig aan fase 1 begonnen zijn.
Mijn dochter liet ik op deze leeftijd veel in haar blote bollen lopen. Ze was veel bezig met plasjes en poepen. Ja er hing regelmatig wat naast haha. Op Den duur was zij er even klaar mee dus toen ben ik er ook even mee gestopt. Ze werd vreselijk nerveus ineens van het potje . Maar ze is nu net twee en overdag helemaal zindelijk.
Ze liet druppeltjes vallen terwijl ze heen en weer liep. Dus ze liet niet meer in 1x dr plas los. Manlief zei, ga naar de badkamer met dr, want daar plast ze áltijd, in de douche. Dus ik potje mee en ja hoor, ze begon al meteen. Ik dr opt potje gezet & heeft ze helemaal uit geplast!!! Samen afgeveegd, plasje in de wc weg gedaan, uitgezwaaid, handjes gewassen (want alles zat onder de pies natuurlijk 🙈🙈 en nu eet ze dr zelf uitgezochte snoepje. Dan maar ff omkopen 😁
Ik heb dr nu zo ver dat ze zelf gaat plassen op dr potje. Heb hem op de wc gezet, deuren open gelaten en daar doet ze het dus wel. Wel laat ze eerst een paar druppeltjes vallen voordat ze beseft dat ze moet, maar het is al een wereld van verschil! Alleen hoe leer ik haar dat ze dr onderbroekje naar beneden moet doen? Ze had dus met broekje en al geplast
Wat goed zeg. Is ook heel snel gegaan. Dat van onderbroek weet ik ook niet, doet ie van mij niet, ik doe het nog voor hem. Hij kan hem wel omhoog doen.
Gewoon in het begin zelf doen. Ik neem aan dat je erbij bent als ze naar het potje loopt? Na een tijdje snapt ze het automatisme van de broek naar beneden doen wel.
Oké! Ja ik loop meteen achter dr aan als ze naar de potje loopt. Alleen eer zij weet van ik moet naar m'n potje, zijn er wel al wat druppels uit gekomen. Dus vaak wilt ze dan zó snel op dat potje gaan zitten, dat ik geen kans meer heb om hem naar beneden te doen.
Ja hè! Het was twee dagen echt drama, alles laten lopen. En opeens had ze het door! Net helaas een ongelukje, maar hoort erbij vrees ik Ze moet nog iets beter aanvoelen en aangeven. Net zoals dr broek naar beneden doen. Maar hey, we hebben een begin!!
Heb geloof ik te vroeg gejuicht.. Ze liet vandaag alles lopen ipv op de wc. Ik doe m'n best om niet boos te worden. 1x wel een beetje geïrriteerd geweest en de x daarop ging ze naar buiten om daar te staan plassen.. Weet dat ik 't niet mag doen, maar is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Wel 1 plasje opt potje gedaan, omdat ik aan dr zag dat ze iets moest doen. Heb dr rond 18u een luier aan gedaan. Hoop niet dat ik straks helemaal bij 0 kan beginnen. Ik zat er even helemaal doorheen en dat projecteerde ik op haar. 6 dagen werk en opeens weer terug bij af. Althans, zo voelt het voor mij. Vanavond met luier aan, ik zag dat ze moest poepen. Op de wc, niks. Op potje, niks. In luier, bingo. Heb dr een luier aan gedaan, omdat ik mijn frustraties op haar ging richten en dat wil ik niet. Morgen weer terug oppakken. En ze is gewoon nog hartstikke jong, dus misschien is ze er toch nog niet klaar voor en hebben we gwn geluk gehad die paar dagen. Het moet voor haar leuk blijven natuurlijk hè..
Pfff succes, mijn dochter ging zich met 20/21 maanden steeds uitkleden, broek uit, romper los, luier uit. Ik heb dr gezegd dat ze dan op het potje moest plassen, en dat deed ze dan ook. Af en toe een ongelukje en ook terugval gehad door darm problemen maar geen luiers meer aan overdag. Scheelde wel dat ze haarzelf kon aan en uit kleden en gewoon kon praten