3 jaar en 3 maanden ongeveer, direct goed zindelijk, geen ongelukjes gehad. Ook eigenlijk direct nacht zindelijk. We hebben er trouwens niets speciaals voor gedaan, geen zindelijkheidstraining oid.
De oudste was voor haar derde verjaardag overdag en s'nachts zindelijk. De jongste is 2,9 jaar en sinds twee weken overdag volledig zindelijk (ook met middagslaapje).
ja ik had zelf ook het idee dat je wat betreft overdag daar echt 95% invloed op hebt (ik geloof dus zelf ook niet zo in de 'ze gaan het vanzelf doen als ze eraan toe zijn'- stroming. Maar 's nachts had ik het idee dat je daar minder in kon trainen.
Oudste (jongen): 2 jaar en 3 maanden overdag, vrij snel daarna ook 's nachts. Middelste (jongen): 2 jaar en 4 maanden overdag, gelijk ook 's nachts. Middelste (meisje): 2 jaar en 3 maanden overdag, 's nachts nog niet (bijna 4) In de nacht kun je helaas niet afdwingen, oefenen...
Dochter met 2,5 jaar dagzindelijk, 3 jaar nachtzindelijk. Zoon 24 maanden dagzindelijk, 4,5 jaar nachtzindelijk. Een groot verschil dus, maar nachtzindelijkheid kun je weinig sturen, daar moeten ze een stofje voor aanmaken waardoor ze het aanvoelen en wakker worden. Dat kan tot 6 jaar duren.
Mijn zoon: met 3 jaar en 2 maanden overdag. En s nachts een paar weken later. Beide momenten gaf hij overduidelijk zelf aan. Al mijn pogingen om het te stimuleren ten spijt Mijn dochter is nog niet zindelijk. Wil er nog niks van weten. Ze is 2 jaar en 9 maanden.
De jongste is vanaf dit weekend plas- en poepzindelijk. Het gaat allemaal prima, ze geeft het zelf goed aan. Als ik haar s ochtends uit bed haal is haar pamper bijna altijd kurkdroog. Ze doet dan meteen een flinke plas op de wc. Net als bij de oudste, op 2 jaar en 4 maanden.
Ik kan je al vertellen dat dat geen zin heeft...trainen, laten plassen werkt allemaal niet voor s nachts. Het is een stofje in de hersenen dat ontwikkeld moet zijn.
Oudste met 2 jaar overdag, met goed 3 jaar 's nachts. Jongste met 2 jaar en 1 maand overdag en 's nachts helaas nog niet. Bij onze dochter merkten we dat ze vooral 's ochtends rond het wakker worden plaste. Na de kampeervakantie hebben we afgesproken haar luier uit te laten s nachts en dat ging eigenlijk gelijk goed. Zoon is nog even een ander verhaal. Die is sowieso veel makkelijker!
als ik zo vrij mag zijn Boom, hoe hebben jullie dat aangepakt. want ze die van mij gaf zelf aan geen luier meer te willen en plas ging heel goed sinds kerst. Maar poepen gaat nog steeds niet, doet ze gewoon in broek. en nu met nachtangsten ook weer in bed......ik beloon wel, maar negeer beetje als fout gaat, maar ze lijkt er geen moer om te geven, ja ze vind het douchen erna niet leuk, maar toch probeert ze niet. soms gaat ineens even goed een keer wc poepen, en andere dag komt ze doodleuk vertellen dat ze in broek gedaan heeft. bvd
Jongste is ruim drie maar wil absoluut niet op het potje. Ik forceer het maar niet. Maar als iemand tips heeft hoe ik hem aan het oefenen kan krijgen....