Zindelijke kids gewenst

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Zeepaardje, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik vind ook niet dat men op school de luiers hoort te verschonen.

Ik weet niet beter dat een kind met 2.5 jaar (zo goed als) zindelijk is omdat ze op dat moment in Belgie naar de kleuterklas gaan.

2. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    een kind van 4 kan gerust overdag zindelijk zijn ;) s'nachts is lastiger klopt! maar dan is het kind thuis en ja groot gelijk dat het moet maar tegenwoordig hebben ze geen tijd meer om de kinderen zindelijk te maken omdat ze of te lui zijn of mama's moeten werken 5 dgn per week! uitzonderingen nagelaten. mijn zoon is 5 en is nu pas s'nachts zindelijk maar ik sta er wel speciaal om 12 uur voor op om hem nog te laten plassen en dat hij zelf die ritme krijgt. ben s'morgens ook wel eens gebroken maar goed het moet toch een keer geleerd worden

3. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    kind is vaak bang bij het poepen omdat er iets in de wc pot verschijnt wat ze niet verklaren kunnen. mijn zoon was ook zo die poepte niet op de wc heb toen boekjes gehaald van kindjes op de wc enz en een wc brilverkleiner en toen ging het wel :D maar weet je wat het vaak is als een kind een tijdje droog geweest is en dan ineens weer in zijn/haar broekt plast word er weer een luier omgedaan. gewoon lekker in de zomer zonder pamper laten lopen potje buiten en tis zo gepiept :D

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Tsja, zindelijkheidstraining kun je wel sturen, maar het heeft ook te maken met of je kindje voelt dat ie iets doet en hoe vervelend hij/zij dat vindt.

Mijn zoon was met 3,5 'pas' echt helemaal zindelijk overdag, terwijl mijn dochter met anderhalf al aanvoelde dat ze poepte en plaste. Nu zegt ze het altijd als ze het net heeft gedaan. Ze krijgt dan meteen een schone luier en mag even op het potje. Maar dat wil ze nog niet echt.
    Ik ga dezelfde techniek/aanpak gebruiken om haar zindelijk te krijgen, maar weet nu ook weer niet of het bij haar uiteindelijk net zo snel gaat. Mijn zoon was namelijk in een week dag en nacht zindelijk.

Ik vind zelf wel dat een kind zindelijk naar school moet, want het is niet de taak van een leerkracht om pampers te verschonen. Een ongelukje mag natuurlijk, want het kan ook spannend zijn op school.

Wat ik me wel afvraag: mijn zoon roept ons nog altijd als hij gepoept heeft. Dan moeten we zijn billen afvegen. Maar hoe gaat dat op school? Dan zit hij op een wc, niet in gehoorsafstand van de juf. En is billen afvegen eigenlijk wel een taak voor een kleuterjuf? Of moet ik hem nog snel goed leren hoe hij het zelf doet?

5. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

@juud; ik zou heb dat echt zelf leren... s6

6. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Niet iedereen is hetzelfde

Dochter van nu 4 jaar was pas met 3,5 zindelijk, echter wel meteen dag en nacht

Dochter van nu bijna 3 jaar is sinds haar 1,8 jaar overdag zindelijk maar snachts bij lange na nog niet

Andere dochter van net een jaar is nog steeds niet zindelijk :-D

Overigens heeft mijn nichtje van nu 22 of 23 jaar tot haar 7e of 8e een luier aan gehad. Zij had was er daarintegen dus echt nog niet aan toe (terwijl haar oudere zus, van mijn leeftijd nu, wel heel vroeg zindelijk was)

Ik denk dat dit soort dingen toch echt van diverse factoren afhangt. Nee, juffen horen niet heel de dag luiers te verschonen maar aan de andere kant: een ongelukje zit in een klein hoekje...

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wie heeft daar ervaring mee, dat een kind nog niet goed de billen kan afvegen en dan met van die schrale vieze plakbillen thuiskomt? ;)

Ik weet natuurlijk niet of het zo zal gaan, maar ik ben gewoon benieuwd!

8. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    In de USA kunnen kinderen van 2 al naar een early learning center en daar moeten ze zindelijk voor zijn. Ongelukjes daargelaten. Maar je tekent voor een zindelijk kind die daar naar school gaat. Is je kind niet 100% zindelijk dan mag het niet langer dan 3 uur per dag blijven. Kortom je kiest om je kind naar school te doen dan moet je er eerst voor zorgen dat je kind zindelijk is. Is dat op 2-jarige leeftijd dan doe je er extra je best voor. Is dat op 4-jarige leeftijd dan neem je er je tijd voor. Het is nu eenmaal een feit dat het ene kind het andere niet is. En het ene kind is eerder zindelijk dan het andere. Maar 4 jaar is naar mijn mening wel het uiterste.

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Persoonlijk vind ik wel dat je kind iets of wat zindelijk moet zijn als je het naar school stuurt. Ongelukjes kunnen altijd gebeuren en daar is ook wel begrip voor. En als je kind zindelijk was maar ineens door lichamelijke of psychische redenen een terugval heeft dan hoeft dat ook geen ramp te zijn.

Maar ik vind echt wel dat het niet de taak van de school is om kinderen zindelijk te maken of constant bezig te zijn met luiers te verschonen.
    Ik ging heel graag naar de kleuterschool. Al die leuke spelletjes, liedjes leren, verteluurtje, knutselen... Stel je voor dat de kinderjuf om de haverklap luiers moet verversen dan blijft er van al die leuke dingen ook niet veel meer over. De kindjes zouden bijna constant in een wachtrij zitten om een nieuwe luier te krijgen. Het is dan ook wel sneu voor de kindjes die wel zindelijk zijn dat er dan minder tijd is voor de leuke dingen.

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik plaste trouwens tot m'n 13e nog 's nachts in bed..
    Was op het laatst wel met periodes maar ik had weleens zo'n volwassenen luier om. Met bijv. Schoolreisjes/ponykamp deed ik in bed zo'n broekje aan zonder dat iemand dat zag.
    Of de leiding zette me 's nachts op de wc.

Maar goed, gaat hier om overdag.

Deel Deze Pagina