Ziek, wanneer zouden jullie bellen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mammavantwee, 13 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Onze jongste van 3 is sinds gisternacht ziek. Begon met diarree en overgeven. Overgeven bleef gister bij 1 x en diarree wel heel de dag door. Ze speelde af en toe ook gewoon dus dacht eerst komt door de warmte. Helaas begon ze afgelopen nacht weer met spugen en diarree en dat heel de nacht door tot 5.00. Toen een uurtje geslapen en 6.00 begon het weer.. halverwege de ochtend stopte het wel gelukkig en heeft ze wat kunnen drinken en ‘s middags heeft ze 2 kleine beetjes bouillon op. Verder was ze heel de dag niks waard. Ik dacht als het spugen en de diarree maar stopt, opknappen komt wel. Helaas begon ze nu vanavond weer met spugen :(. Heb ze daarna geen drinken meer gegeven, dacht eerst maar is alles tot rust laten komen. Met een zetpil is ze nu gaan slapen. Zouden jullie morgen even bellen om te vragen wat verstandig is? Of het nog even aankijken? Ik laat het uiteraard van de nacht afhangen en maak me nog niet heel druk. Maar ze zit al op de -2 lijn, heeft helemaal geen vetjes. Heel veel reserve heeft ze niet..

2. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Bellen kan nooit kwaad. Ik zou morgen de huisarts bellen voor overleg. Tenzij ze morgenochtend ineens goed drinkt en niet meer ziek oogt. Vooral spugen en diaree is een vervelende combi wbt uitdroging.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  3. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.068
    4.574
    113
    Vrouw
    Met de warmte van afgelopen dagen komen ze wel snel vocht tekort als ze zo weinig drinkt en spuugt en diarree heeft. Heeft ze nog wel voldoende natte luiers? Zo niet, dan zou vanavond nog bellen.
    Anders denk toch morgen even overleggen en toch proberen er wat vocht in te krijgen.

4. FrederikeS

FrederikeS Actief lid

23 nov 2021
    360
    273
    63
    Vrouw
    Bellen kan zeker geen kwaad, zeker met dit warme weer. Vervelend hoor. Tip: Appelsap met water geven in kleine slokjes. Mijn zoontje is uitgedroogd geweest, hij was toen 10 maand. In ziekenhuis gaven ze als tip bij braken/diarree om dan appelsap met water te geven. Verhouding 50/50, dit werkt hetzelfde als ORS, alleen veel lekkerder dus. Ik geef hem dit nu als hij diarree heeft. Veel beterschap :)

5. Mammavantwee

Bedankt voor de tips! Vergeet te zeggen dat ze overdag ook 2 waterijsjes bijna helemaal op heeft dus ik denk nog niet aan uitdrogen. Plas vond ik lastig in de gaten houden, ze is zindelijk en met diarree weet ik niet of het plas of diarree is wat eruit komt. Vanmiddag zag ik wel dat ze nog een grote plas deed! Ik hoop dat ze nu even slaapt en anders kijk ik vannacht of ik bel.

6. Mammavantwee

Helaas weer heel de nacht bij elk slokje spugen.. net wel een klein beetje plas in haar luier. Ga zo om 8.00 even de dokter bellen om te overleggen. Ze komt niet eens meer overeind om te spugen..

7. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    Wat akelig. Goed dat he gaat bellen, na weerzo'n intebse nacht. Veel beterschap en sterkte.

8. Mammavantwee

Dankjewel!

9. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Beterschap! En goed dat je gaat bellen!

10. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Zou inderdaad even bellen, wat rot dat ze zo ziek is.

Wel drinken blijven geven, ook al spuugt ze bijna meteen er blijft toch altijd iets binnen. Elke 5min een lepeltje water (of appelsap oid).

ik herken het van mijn dochter, mager ding en álles kwam er uit. Moedeloos werd ik er van. Uiteindelijk 2x bij de huisarts geweest die checkte op uitdroging.

Ze keek naar kleur slijmvliezen, vocht mond en ogen, ademhaling, levendigheid.
    Dochter was een slappe vaatdoek en sliep veel maar was wel alert tussendoor, dat gaf me wat rust.

bij de huisartsenpost bleven ze zeuren om ors te geven maar dat lukte echt niet, de kinderversie is ook smerig en lekkere dingen weigerde ze ook.

11. FrederikeS

FrederikeS Actief lid

23 nov 2021
    360
    273
    63
    Vrouw
    Zo sneu, :(. Goed dat je gaat bellen. Heel veel beterschap.

12. Mammavantwee

Geef ze indd elke x een slokje drinken!
    Zo vervelend he..
    Heb net gebeld, ze gaan even overleggen!

13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    #13 Neuzeke, 14 aug 2024
    Laatst bewerkt: 14 aug 2024
    Waterijsjes geven of een doekje om op te sabbelen kan helpen.

Slokjes water zijn vaak al te veel.
    Ik herinner mij nog van bij mijn eigen kinderen op die leeftijd dat ik het met kleinere stapjes moest aanpakken.

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.866
    5.104
    113
    Goed dat je gebeld hebt. Ben benieuwd! Hopelijk knapt ze snel weer op

15. FrederikeS

FrederikeS Actief lid

23 nov 2021
    360
    273
    63
    Vrouw
    Benieuwd wat ze zeggen. Doe wat goed voor jezelf voelt, jij kent haar het beste :).

16. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu?

17. Mammavantwee

Heb ors gekregen en nog iets voor tegen de misselijkheid. Dat laatste vond ze prima, ors vind ze heel vies gemengd met siroop. Dus hoop dat ze door het andere medicijn stopt met spugen, geef ze nu gewoon continue slokjes water.
    De huisarts wilde wel dat ze halverwege de middag geplast heeft, anders gaat ze toch contact opnemen met het ziekenhuis. Ze was voor nu gelukkig nog niet uitgedroogd!

FrederikeS vindt dit leuk.
  18. Mammavantwee

Het water wat ze vanmorgen heeft gedronken zit er gelukkig nog in! Ook de medicijnen tegen de misselijkheid. Ze is totaal nog niet fit, maar hoop vooral dat het spugen nu weg blijft en ze zo even kan slapen.

19. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Hopelijk knapt ze snel wat op, zo ellendig als ze al geen reserves hebben duurt ook vaak langer voordat ze er weer beter zijn is mijn ervaring.

20. FrederikeS

FrederikeS Actief lid

23 nov 2021
    360
    273
    63
    Vrouw
    Hopelijk knapt ze gauw op. Goed dat de huisarts haar goed in de gaten houdt.

Deel Deze Pagina