Mijn zoon van 3 had laatst ineens hartkloppingen, zo erg dat zijn borstkas op en neer ging gedurende zo een 30 seconden. Nu gebruikt hij sinds 2 weken Qvar voor luchtwegklachten en allergie. Iemand ervaringen met dit middel, zou het hierdoor kunnen komen? Lees wisselende reacties als ik erop google.
hartkloppingen is een reden om met n medicijn te stoppen. bel even naar ha of beter naar apotheker vr informatie. ik heb geen ervaring met deze medicijn.
Voor dit soort dingen moet je gewoon gelijk bellen ipv 'rustig' afwachten en het op een forum vragen, wij zijn geen dokters (bedoel dit niet lullig)
Kinderarts neemt vandaag contact op, heb uiteraard vanmorgen gebeld, maar was gewoon benieuwd of iemand ervaring had met dit medicijn.
Niet met Qvar, maar wel met een hoop andere astmamedicatie. Er zijn middelen waar ik ook hartkloppingen van krijg (ventolin, bijvoorbeeld). Die gebruik ik alleen maar als ik ze écht nodig heb (acute benauwdheid, of weten dat ik zo een sprint moet doen met sporten). Ik vind het een heel naar gevoel, word er erg onrustig en trillerig van. Ik zou er ook even over overleggen met de arts, maar dat heb je al gedaan.
hier ook geen qvar gebruikt.. maar wel met ventolin en eh.. nog zoiets.. ben even de naam kwijt. soort van witte inhalatiestick. gebruik nu alvescol... zelfde effect, niks aan het handje. en ventolin gbruik ik enkel nog bij longfunctie blazen... dus ca 1x per jaar als alles goed gaat.
Die bijwerking heb ik nog nooit gehoord van de qvar, het is meer een ontstekingsremmer. Hartkloppingen hoor je wel vaak bij luchtwegverwijders zoals inderdaad ventolin. Hopelijk heb je snel antwoord!!
mja het zou volgens de bijsluiter over het algemeen niet voorkomen.. maarja vandaar natuurlijk wel de tekst: Wanneer één van de bijwerkingen ernstig wordt of als er bij u een bijwerking optreedt die niet in deze bijsluiter is vermeld, raadpleeg dan uw arts of apotheker.
Kinderarts vond het niet zorgelijk als het niet vaker gebeurt. Hij was wel druk op dat moment. Kan idd niet van de qvar komen volgens haar. Even in de gaten houden dus. Bedankt voor de reacties.
@elin: was het misschien de eerste keer? Dat hij het gewoon enorm spannend vond? weet nog wel dat ik de eerste keer het ook een beetje eng vond.. althans.. eng is niet het juiste woord.. maar het is wel raar en apart en een beetje spannend. (en dan was ik al volwassen.. )
Nee hij gebruikt het al een paar weken. Hij vindt het puffen zelfs leuk. Gelukkig heeft hij gisteren en vandaag geen last meer gehad. Was toch best een beetje akelig.