Mijn zoon van 3 is de eerste 1,5 jaar nooit ziek geweest. Toen kreeg hij waterpokken, 2 maanden daarna begonnen de oorontstekingen, maag-darm infectie door de antibiotica wat 2 maanden af en aan ging. Na 4x oorontsteking kreeg hij in april vorig jaar buisjes. In het najaar keelontsteking. Begin van dit jaar weer keelontsteking en longontsteking. Waar hij weken van moest herstellen. In mei kreeg hij weer opnieuw oorontsteking, de buisjes bleken eruit te zijn, dus in juni nieuwe buisjes gekregen. Vorige week weer vanuit het niets weer longontsteking gekregen. Als hij ziek is geeft hij het niet snel aan dat hij ziek is. Maar hij krijgt dat hoge koorts wat niet verdwijnt. Maar verder speelt hij gewoon door, is niet doodziek. Hij heeft nog nooit griep gehad, maar altijd meteen ergens een ontsteking. Is er iets wat zou kunnen helpen dat hij minder snel wat krijgt? Hij eet goed, ook groente en fruit.
Als ze dat in druppels zouden hebben zou dat een uitkomst zijn!! Want de tabletjes eet hij niet, heb ze wel geprobeerd, zelfs nog fijn gestampt, maar alles tuft hij uit! Ik heb ook sambucol gehad, dat ging opzich wel beter, maar dat is zo'n plak spul! Ik zat zelf te denken of er niet iets is met zijn immuunsysteem of dat hij van zichzelf iets bij zich draagt, waardoor hij zo vatbaar is voor ontstekingen.
Ik weet dat ze er in druppels zijn, maar mag pas vanaf 12 jaar, mijn zoon is 3, dus hij mag deze niet hebben. Het bestaat niet voor jonge kinderen.
Via een homeopatisch arts wellicht wel? Ze mogen trouwens wel jonger, maar het wordt afgeraden ivm de alcohol die er in zit. Nu is die hoeveelheid natuurlijk minimal en kan het dus een afweging zijn wat 'erger' is: het steeds ziek zijn of een paar druppels van dat spul (wat natuurlijk geen garantie biedt mbt ziek zijn, maar het lijkt mij het proberen waard). Je hebt ze btw ook alcoholvrij: CHILDREN Er zijn ook tabletjes waarbij het gecombineerd is met vitamin C. Dat zijn net snoepjes, misschien wil hij die wel?
Via homeopatische arts zou ik even kunnen kijken. Ik heb multivitamine snoepjes voor hem, en die zijn zacht. Dat gaat prima. Maar harde snoepjes niet.
En als je die tabletjes zou vermalen en door z'n yoghurt doen bijvoorbeeld? Hier hielp echinaforce afgelopen winter goed.
Wat onzettend vervelend voor jullie kleine. Misschien een gekke hersenspinsel van mij maar heb je wel eens gedacht aan een allergie test? van een allergische reactie kun je namelijk ontstekingen krijgen. Verder zal ik hem lekker gezond laten eten met veel vit. C enzo. eventueel aanvullen met een multivitaminen.
Da's idd ook een goeie. Zoontje van vriendin van mij had dit. Bleek een paar allergieen te hebben en sinds hij op dieet is, zijn de ontstekingen weg.
De Echina Force in druppel vorm is echt verschrikkelijk vies. Ik heb hem uitgeprobeerd bij mijn dochter. Wist je dat er 2 soorten tabletten zijn van Echina Force? Eentje met vitamine C en eentje zonder. Die met zijn groot en heel hard, die zonder zijn minder hard en een stuk kleiner. Die laatste is echt een succes bij mijn dochter.
Het van de allergieën is precies hetgene waar ik ook aan dacht! Ik had vroeger ook veel allergieën, en bij mijn zoon ook gedacht aan koemelkallergie of lactose allergie, omdat hij als baby poepluiers had met onverteerd voedsel. Maar toen hij weer normaal voedsel kreeg veranderende er niks. Daarna werd zijn ontlasting normaal. En nu is het ook normaal. Hij krijgt sinds 2 jaar peuter sojamelk ipv gewone melk omdat hij anders slijmvorming krijgt.
Ik heb voor de jongste (baby van zeven maanden) druppels gehaald van VSM worden vaak gegeven tijdens een inenting om even wat extra weerstand te geven, sinds ik hem die geef lijkt het echt minder te worden met zijn oren en keel.